Olenko kauhea ihminen, kun en päästä kissaa yöksi makuuhuoneeseen?
En saisi nukutuksi ollenkaan, jos nukkuisi kanssani, kun kiipeilee päällä, kehrää korvan juuressa ja on muutenkin huomiota vailla. Kun jättää oven ulkopuolelle, nukkuu tyytyväisenä koko yön, ei kuulu mitään ääniä. Olen eläkkeellä, joten olen päivät kissan kanssa, eikä joudu paljon olemaan yksin.
Kommentit (11)
Kukin tyylillään. Tuskin kissa tuosta kovasti kärsii, etenkin kun olet päivät se kanssa. Meillä kissat saavat nukkua sängyssä, mutta osaavatkin nukkua rauhallisesti paikoillaan - joko jalkojen päällä tai vieressä - ja hoitavat vessakäynnit ja ruokailutkin yön aikana niin hissuksiin, ettei muut herää. Tuskin itsekään antaisin nukkua sängyssä, jos eivät nukkuisi niin nätisti ja häiritsemättä. Mutta ovathan nuo aika suloisia petikavereita, kun pehmeänä keränä siinä jalkojen päällä tai kyljessä kiinni tuhisevat - ja hyviä kuumavesipulloja etenkin näin talviaikaan.
Hyvä vaan. Minulla ei onnistuisi, kun kissojen pitää vessaankin päästä mun kanssa, menisi hermot siihen oven raapimiseen ja maukunaan. Joskus joutunut kokeilemaan...
Mutta onneks nuo nukkuu nykyään nätisti mun kanssa yöt.
Eikö hän yhtään naukuile, kun vedät oven kiinni hänen edestään? Kissa nukkuu mielellään kissaperheensä kanssa, joten siinä mielessä olet kauhea kun et sitä salli.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän yhtään naukuile, kun vedät oven kiinni hänen edestään? Kissa nukkuu mielellään kissaperheensä kanssa, joten siinä mielessä olet kauhea kun et sitä salli.
Et varmaan ikinä ole kärsinyt unettomuudesta, kun elukan unet on tärkeämmät sinulle kuin ihmisen unet. Hyi helvetti, mikä ihminen olet.
Kissakin tuntuisi nukkuvan paremmin omassa rauhassaan, kun ei tarvitse huomiota kerjätä. Jää saunanlauteille tai sohvalle nukkumaan, kun lähden itse nukkumaan. Ovea ei raavi tai itke oven takana.
Ap
Jos eläimet valvottaa isäntiään öisin, niin silloin kyllä menee isäntien unet edelle. Lapset ovat jo valvottaneet, niin miksi pitäisi vielä eläimistä kärsiä? Uni on tärkeää jopa ihmisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos eläimet valvottaa isäntiään öisin, niin silloin kyllä menee isäntien unet edelle. Lapset ovat jo valvottaneet, niin miksi pitäisi vielä eläimistä kärsiä? Uni on tärkeää jopa ihmisellekin.
Niin, eläimet ovat eläviä ja niillä on eläinten tavat, ei pitäisi tulla yllätyksenä lemmikin ottajalle. Miksi ottaa eläimen, jos sen opettaminen on vaikeata tai ei ymmärrä eläintä?
Vierailija kirjoitti:
Kissakin tuntuisi nukkuvan paremmin omassa rauhassaan, kun ei tarvitse huomiota kerjätä. Jää saunanlauteille tai sohvalle nukkumaan, kun lähden itse nukkumaan. Ovea ei raavi tai itke oven takana.
Ap
Miksi sitten epäilet olevasi kauhea, kun sekä kissa että sinä vaikutatte tyytyväisiltä.
Ihan hyvältä kuulostaa! Jos ei kissa kerran kärsi siitä, niin hyvinhän tuo menee.
Kissa oppii kyllä olemaan hiljaa ja rauhallisestikin, mutta koska se on saanut huomiota noin, niin se hakee huomiotasi. Kissa ei kärsi jos joutuu häädetyksi makkarista kunhan sille on muualla hyvä paikka nukkua.
Minulla oli aikanaan kissa, joka nukkui aina vieressäni. Kun mieheni tuli kuvioihin, niin kissa sai tyytyä nukkumaan muualla. Äkkiä se tottui, muutamassa päivässä.
Ihana 🐈