Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät auta läheisiään?

Vierailija
07.01.2020 |

Miksi ihmiset maksavat mieluummin veroja kuin auttavat läheisiään suoraan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sut on jättänyt rahatta?

Vierailija
2/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka auttaa niitä, joilla ei ole läheisiä? Mä haluan mieluummin auttaa tasapuolisesti kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole aikaa, osaamista eikä halukkuutta. Teen myyntityötä, sairaus ei siihen sovi, se kertoo heikkoudesta. Pitää ajatella omaa imagoaan ja statustaan - en halua heikompaa ainesta sitä sotkemaan, tämän luomisessa on ollut kymmenien vuosien työ. Aika nopeasti ghostaan tai sanono jopa suoraan sairastuneelle ystävälle että kiitos ja hei.

Ja kyllä se veronmaksukin ketuttaa. Jokainen täällä omillaan on.

Olen yrittäjä.

Vierailija
4/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset ja ystävät

Vierailija
5/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Jos ja kun autan läheistäni, niin miten se vaikuttaa veroihini, vai haikailetko aikaa, jolloin suku hoiti omansa kehdosta hautaan?

Vierailija
6/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka auttaa niitä, joilla ei ole läheisiä? Mä haluan mieluummin auttaa tasapuolisesti kaikkia.

Näinpä. Ja entäs ne, joiden läheiset eivät tarvitse apua? Toki mulle kelpaisi verovapaus. 

Vierailija
7/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroilla maksetaan kyllä muutakin kuin toisten ihmisten tukiaisia.

Ja kuka kumma maksaisi vapaa-ehtoisesti oudoille ja tuntemattomille ihmisille yhtään mitään, eiväthän kaikkien läheiset tarvitse ollenkaan apuja, huomaa tämä ap.

Veroilla kustannetaan mm. infraa, kulttuuria, koulutusta, kasvatusta, terveydenhoitoa, liikennettä ym. eli kaikkia julkisia menoja.

Vierailija
8/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veroilla maksetaan kyllä muutakin kuin toisten ihmisten tukiaisia.

Ja kuka kumma maksaisi vapaa-ehtoisesti oudoille ja tuntemattomille ihmisille yhtään mitään, eiväthän kaikkien läheiset tarvitse ollenkaan apuja, huomaa tämä ap.

Veroilla kustannetaan mm. infraa, kulttuuria, koulutusta, kasvatusta, terveydenhoitoa, liikennettä ym. eli kaikkia julkisia menoja.

Minä kumma se maksaisin ihan kenelle tahansa kärsivälle. Siksi kannatan verojen nostoa.

Vierailija
9/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole aikaa, osaamista eikä halukkuutta. Teen myyntityötä, sairaus ei siihen sovi, se kertoo heikkoudesta. Pitää ajatella omaa imagoaan ja statustaan - en halua heikompaa ainesta sitä sotkemaan, tämän luomisessa on ollut kymmenien vuosien työ. Aika nopeasti ghostaan tai sanono jopa suoraan sairastuneelle ystävälle että kiitos ja hei.

Ja kyllä se veronmaksukin ketuttaa. Jokainen täällä omillaan on.

Olen yrittäjä.

Vaasalainen pyrkyri?

Vierailija
10/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta läheisiään ja maksa veroja? - En millään pystyisi omilla tuloillani kattamaan sitä määrää hyvää, mitä sinisilmäisestikkö sitten usko tai no luulen voivani mahdollistaa maksamalla veroja itse ja yhdessä muiden kanssa. Mutta ei tämä sitä tarkoita, ettenkö myös auttaisi läheisiäni. En haluaisi Suomesta nykyistä enempää maata, jossa jokainen on oman onnensa seppä ja oma hyvin vointi riippuisi paljossa siitä milliaseen perheeeen tai sukuun on syntynyt. Mutta en pidä myöskään toisesta ääripäästä, jossa lähin auttava omainen on tai olsi viranomainen. - Tiedän kyllä, että monella yksinäisellä näin on. Valitettvasti. 

Vierailija
11/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset ja ystävät

Kuule: sukua ei voi valita ja ystäviä sulla ei ole. Ja oma on syysi.

Vierailija
12/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en auta syöpäsairasta isääni koska haluan sen mahdollisimman nopeasti hautaan ja perintöön käsiksi.

Vierailija
13/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en auta syöpäsairasta isääni koska haluan sen mahdollisimman nopeasti hautaan ja perintöön käsiksi.

Me tiedämme sen . Se näkyy sinusta. Olet ruma ulkoa ja sisältä.

Vierailija
14/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa voi muutenkin kuin rahalla. Mä harrastan ovien aukomista ja taannoin vein jalattoman miehen roskat.

Jos ap on tällaisen avun tarpeessa, niin sitä kyllä saa. Kerjäläisille en anna mitään. Paitsi kerran osaksi syödyn leivän kun sattui olemaan kourassa ja toinen huitoi lappua, jossa luki "Minulla on nälkä".

Vierailija
15/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa voi muutenkin kuin rahalla. Mä harrastan ovien aukomista ja taannoin vein jalattoman miehen roskat.

Jos ap on tällaisen avun tarpeessa, niin sitä kyllä saa. Kerjäläisille en anna mitään. Paitsi kerran osaksi syödyn leivän kun sattui olemaan kourassa ja toinen huitoi lappua, jossa luki "Minulla on nälkä".

En mäkään yleensä anna  kerjäläisille. Ihan siksikin, että mulla on harvemmin kolikoita mukana. Kerran kuitenkin Kampissa oli kaksi noin kolmekymppistä miestä. Heillä oli pahvimuki ja lappu, jossa luki "Kaljarahat on loppu eikä sossu auta". Oli niin rehellinen ja suora avunpyyntö, että laitoin mukiin 20 € setelin. 

Vierailija
16/16 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilötasolla tulee edullisemmaksi maksaa veroja kuin alkaa kustantamaan infrastruktuuri, koulutus, päivähoito, sairaanhoito yms yms palkallaan. Rehellisesti sanottuna mulla ei jäisi palkasta käteen yhtään mitään, jos olisi pitänyt maksaa edes  omat ja omien lasten osalta em kulut itse. Ja kuulun kuitenkin tuloluokissa korkeimpaan desiiliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi