Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yrittäjät vinkuvat kaikesta?

Vierailija
07.01.2020 |

- Vingutaan ettei muka ole oikeutettuja sairauspäivärahaan ja toimeentulotukeen. Haloo, ei palkkatyöntekijä tai työtönkään saa tt-tukea jos omistaa vaikkapa asunnon ja pörssiosakkeita
- Vingutaan että YEL-maksu on kallis, vaikka se verovähennysten jälkeen tulee halvemmaksi mitä TyEl palkkatyöntekijälle
- Vingutaan että kaikki laitteet ym. on kalliita, niistäkin saa vähennykset
- Vingutaan että työntekijöille pitäisi maksaa palkkaa
- Vingutaan että työntekijät jää äitiyslomille ja samalla vingutaan ettei uusia veronmaksajia synny

Huoh, olen puhunut. Itse olen yrittäjä myös ja lopen kyllästynyt tähän vinkumiseen. Koen yksinyrittäjänä olevani niin etuoikeutetussa asemassa palkkatyöläiseen nähden, että en enää koskaan palaa entiseen. Kyllä palkkatyölaisen osa on rankempi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkyreillä narsistien elkeet.

Vierailija
2/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan hoomoilasena kun eräs yrittäjäkollega ei tiennyt, että hänkin on oikeutettu ansiosidonnaiseen. Samalla tavalla yrittäjä voi liittyä SYT-kassaan jonka maksut ovat verovähennettävissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla olet, ap, kun voit olla noin rauhallinen ja tuntea olosi turvatuksi?

t. Entinen yksinyrittäjä, nykyinen *tsemurhakandidaatti

Vierailija
4/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi tekemään suurelle yrittäjälle tulosta, joka tykkää leikkiä mahtavaa toimitusjohtajaa siellä hikipajassaan.

Vierailija
5/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla olet, ap, kun voit olla noin rauhallinen ja tuntea olosi turvatuksi?

Mainostoimistoalalla. -ap

Vierailija
6/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että palkkatyöhön verrattuna yrittäminen on oikein mukavaa, mutta on siinäkin omat ongelmansa. Jossain mielessä yhteiskunta lisäksi kohtelee yrittäjää jopa epäreilusta palkkatyöläisiin verrattuna. Toisaalta jos kaikki yhteiskunnan tuet ja edut menisivät 'reilusti', palkkatyötä ei tekisi kukaan.

Vierailija
7/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että aloittelija on ollut päivääkään yksityisyrittäjä. Fiktio ei ole faktaa. Terveisin yrittäjän puoliso joka on palkkatyössä ja tietää mistä puhuu.

Vierailija
8/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ihmetyttää tuo YEL-juttu että mitä vertaat ja mihin?  Yrittäjän palkastahan ei tehdä mitään eläkevähennystä, mutta toistaalta yrittäjän yrityksen pitää maksaa sitten yrittäjän YEL kokonaan. 

Vierailija
9/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitihän arvata, mainoststoalalla..hah suurimmat kusettajat. Ihme että kukaan maksaa teille pelleille teidän aivopieruista yhtään mitään.

Vierailija
10/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että aloittelija on ollut päivääkään yksityisyrittäjä. Fiktio ei ole faktaa. Terveisin yrittäjän puoliso joka on palkkatyössä ja tietää mistä puhuu.

Mielipiteitä on monia. Itse uuvuin palkkatyössä. Kyllä sitä ennen vanhaan, vielä 10 vuotta sitten jaksoi tehdä mutta viime vuosikymmenellä työelämä meni aivan hulluksi. Nykyään suositaan pelolla johtamista ja kikyttämistä. -ap

Vierailija
11/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, olet siis luonteeltasikin erilainen kuin minä. Minulle kaikkein vaikeinta yrittäjyydessä oli itseni markkinoiminen eli minun silmissäni hyvin vastenmielinen itseni tyrkyttäminen. Toimialojeni radikaalin rakennemuutoksen jälkeen olisi pitänyt osata peitota suuryritysten aggressiiviset ammattimyyjät, mutta siihen en pystynyt.

Vierailija
12/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä oletkin hyvin toimeen tuleva yrittäjä, jolla on varaa pitää suojaverkot pystyssä. Mitäs sitten teet, jos bisnes loppuu ja työttömyys venyy vuosikausiksi?

Vierailija
13/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on yritystoiminta hiipunut kulutuskäyttäytymisen muutoksen vuoksi.

Olen ns kivijalka kauppias.

Vielä pitäis jaksaa 6 vuotta , oon niin vanha et uus koulutus vähän riskinä hirvittäis.

Liike tuotti noin 8 vuotta todella hyvin..nykyään saan välillä paniikkikohtauksia kun pitää maksaa verot/vakuutukset.

Niin ja eläkettä en pysty maksamaan/siirtämään hintoihin

mutta kiva kuulla että menee sulla ap nyt hyvin:)

Vierailija
14/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kapeeta katsantoa. Listassa ei ollut mitään, mistä yrittäjäpuolisoni ”vinkuu”..

Vierailija
15/15 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä. En vingu mistään. Oliko muuta?