Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioeron jälkeen takaisin yhteen?

Vierailija
07.01.2020 |

Erosimme reilu vuosi sitten minun aloitteestani. Mies oli jo vuosia aiemmin ulkoistanut itsensä perheestä eikä mikään puhuminen, uhkailu, kiristäminen, maanittelu, rautalanka you name it auttanut. Vähitellen tajusin, että olin miehelle pelkkä kodinkone ja patja, joka mahdollisti kivan perhe-elämän kulissit. Tämä loukkasi minua syvästi, sillä tilallani olisi voinut olla kuka tahansa tai vaikka robotti. Miehelle ero "tuli puskista", siitä huolimatta, että olin suoraan kertonut tilanteesta ja tunteistani. Hänen mielestään avioliitossamme ei ollut mitään vikaa (wonder why...)

Eron jälkeen kaikki on ollut aivan hirveää, vaikka osasin etukäteen odottaakin. Miehen sukulaiset haukkuvat minua päin naamaa ja selän takana. Minua syytetään mm pettämisestä ja omaisuuden kuppaamisesta, vaikka kumpikaan ei pidä paikkaansa. Eroomme ei liittynyt ulkopuolisia ja tuo "kuppaaminen" tarkoittaa omaisuuden ositusta, jossa ei juridisesti ole mitään epäselvää. Minua myös syytetään siitä etten yrittänyt tarpeeksi, mikä ei myöskään pidä paikkaansa. Koen syyllisyyttä herkästi ja olen yrittänyt miettiä pitäisikö kuitenkin palata yhteen. Haluaisin lasten kasvavan ydinperheessä, mutta ennen eroa kotimme ilmapiiri oli myrkyllinen ja myös lapset pelkäsivät väsynyttä ja ärsyyntynyttä isää. Mies petti luottamukseni useaan kertaan avioliiton aikana, joten minun on vaikea uskoa, että mikään olisi muuttunut. Esimerkiksi vauva-aikana sairastin synnytyksen jälkeistä masennusta, johon mies suhtautui hyvin kylmästi ja vähättelevästi. Koin jääneeni täysin yksin herkässä tilanteessa ja tuolloin luottamus sai ensimmäisen särön.

Mies kuitenkin väittää muuttuneensa ja ymmärtäneensä ongelman. Toisina päivinä keskustelemme asiallisesti, mutta toisina taas riitelemme verisesti. Olen myös miettinyt sitä, että miten voisin kaiken paskan jälkeen olla miehen suvun kanssa tekemisissä kaiken sanotun jälkeen. Miten voisin olla yhteydessä ihmisiin, joiden mielestä olen vain kiero onnenonkija? Olen toisaalta myös miettinyt, että onko aika kultaamassa muistot? Yritänkö väkisin tehdä paskasta kultaa, koska alan unohtamaan suhdettamme koetelleet negatiiviset asiat?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko miestä? Oot käynyt erorylläkän ohi ja joudut aloittamaan sen uudelleen, ellei onnistu... Kokeilkaa treffailua. Onko tunteita? Jos ei kunnolla kihelmöi / rakkaus roihua, unohda koko juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lue aloitusta, mutta vastaan silti...jokin syy sille on aina miksi on erottu ja se syy tuskin pidemmässä jouksussa muuttuu vaikka hetkeksi käytös muuttuisikin.

Vierailija
4/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väittää muuttuneensa, mutta kun palaatte yhteen, se on hänelle signaali siitä että jos hän vähän lipsuu ja mokaa niin ei se haittaa sua. Ja siitä miehen käytöksestähän ne riidat ennenkin syttyi. Tee mitä teet, joskus pitää oppia kantapään kautta. Onko lapsille parempi palata entiseen riidanhakuiseen ympäristöön ja mahdollisesti kokea uusi ero vähän ajan kuluttua vai elää riidattomassa ympäristössä?

Joskus kaksi ihmistä ei vain sovi yhteen vaikka mikä olisi.

Vierailija
5/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa tulee aina jommastakummasta "syyllinen" ja ei siitä kannata välittää kun itse tietää asioiden oikean laidan. Eroon on syynsä ja vaikka se joskus itselläkin tuntui että siihen entiseen olisi ns helppo palata niin onneksi en sitä tehnyt, löysin uuden tosi rakkauden ja silloin tajusin ettei se edellinen elämä ollut oikeaa

Vierailija
6/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot jo kerran päässyt siitä eroon niin älä nyt hullu takaisin ota! Sama meno jatkuu vaan. Sukulaisillehan tämä asia taas ei kuulu pätkääkään eikä niistä tarvitse välittää.

Vierailija
7/7 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ennemmin omaan itsetuntoosi.