Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa tehdä mitään koska joudun säästämään implanttihampaisiin

Vierailija
06.01.2020 |

Elämäni on todella suppeaa, koska joudun säästämään useamman kymmenen tuhatta euroa rahaa hammaslääkäriin siksi koska hammasgeenini ovat niin huonot.

Ei osteta asuntoa tai käydä matkoilla, uusista vaatteista puhumattakaan...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 9:sän implantin hinta säästössä 2370 €

Minulla on yläleuassa 5 implanttia, maksoi 1270 €, nyt otan alaleukaan 4 uutta hinta 1100 €.

Implantin hinta ka. 8850 Bahtia 264 €.

Se on vaan niin tyhmää maksaa liikaa.

M 50

Bangkok, since 2011

Kuinka tyhmä voikaan ihminen olla. Itse olen hammashoito alalla ja lukuisia tapauksia nähnyt missä on halvalla laitettu ulkomailla implantteja ja muuta protetiikkaa ja potilailla isoja ongelmia. Sitten tullaan itkemään kun implantit irtoaa ja rahat meni.... Tiedoksi vain kaikille : implantitkaan eivät ole ikuisia, ei edes Suomessa tehdyt (jos niitä ei puhdista huolella ja vuosittaiset kontrollit) jossain Bangkokissa tms tehdyistä puhumattakaan. Googleta peri-implantiitti

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/suunvuoro/implanttien-komplikaatiot…

https://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suun-hoitotoimenpitee…

Oliko näistä puhetta siellä halpisklinikalla?

Minä ja lukuisat tuttavani ovat ottaneet kruunut hampaisiin Thaimaassa.

Hinta on murto-osa suomen hinnoista ja en ole kuullut, että kukaan olisi tyytymätön.

Implanteista ei itsellä kokemusta mutta ystäväni otti monta 9 vuotta sitten ja ei ole ollut mitään vaivoja.

Vierailija
22/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan implanteilla kestävä ratkaisu? Epäilen, että kestävät yhtä kauan suussa kuin hyvin parantuneet juurihoidetut eli kuolleet hampaat. Minulla on kokemusta sekä juurihoidetuista että kruunutetuista, mutta  ei implanteista. Kruunut ovat hyviä, mutta vaativat omat elävät  hammasjuuret, jotta niitä voisi laittaa. Juurihoidetut saavat olla joitakin vuosia, jos kestävät, mutta sitten pyydän poistamaan. Ne tuntuvatkin erilaisilta suusta.

Tulee kestävä ratkaisu. Itsellä ollut implantit yli 10 vuotta, eikä ole mitään syytä mikseivät kestäisi jatkossakin.. Juurihoidetuista hampaista tai kruunuista ei ole kokemusta. Pikkaisen erilaisille nuo implantit tuntuvat kuin omat hampaani mutta ei niihin kiinnitä suussa mitää huomiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yläleuassa 5 implanttia, maksoi 1270 €, nyt otan alaleukaan 4 uutta hinta 1100 €.

M 50

Bangkok, since 2011

Kuinka tyhmä voikaan ihminen olla. Itse olen hammashoito alalla ja lukuisia tapauksia nähnyt missä on halvalla laitettu ulkomailla implantteja ja muuta protetiikkaa ja potilailla isoja ongelmia. Sitten tullaan itkemään kun implantit irtoaa ja rahat meni.... Tiedoksi vain kaikille : implantitkaan eivät ole ikuisia, ei edes Suomessa tehdyt (jos niitä ei puhdista huolella ja vuosittaiset kontrollit) jossain Bangkokissa tms tehdyistä puhumattakaan. Googleta peri-implantiitti

Hammaslääkärit yrittävät pelottelemalla pitää junttiasiakkaansa suomessa.

Tavallinen hampaan paikkaus maksaa Thaimaassa 9€ / samat valokovettuvat paikka materiaalit käytössä, ennen kuin niistä edes tiedettiin suomessa, entäs hinta suomessa?

Hammasröntgen 2,6 euroa, mikä on suomihinta jne.. jne...

Vierailija
24/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten on oikea ratkaisu jos ikenet vetäytyneet

Voi olla, että tekniikka on kehittynyt mutta ainakin aiemmin implanttien juuri on ollut titaania, joka kuultaa hampaan juuresta läpi, jos ien ei ole siinä suojaamassa tai on ohut. Voi siis olla, että saisit sellaiset tummat rinkulat hampaiden ja ikenen väliin.

Implantteja varten suuhygienian pitää myös olla kunnossa ja suun on oltava terve. 

Vierailija
25/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään yritetään masentaa entisestään....että eivät ne implantitkaan sitten ole edes hyvät, kun ne saa?

ap

Vierailija
26/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi kymmenen tuhatta? Montako hammasta sinulle oikein pitäisi laittaa? Käytkö julkisella vai yksityisellä? Kannattaa myös miettiä onko implantit oikea ratkaisu, jos ikenet ovat vetäytyneet. 

Semmoista 1500-2000 kappale taitavat olla Suomessa, julkisella ei saa yhtään sen halvemmalla kuin yksityisellä jos edes suostuvat tekemään.

Vierailija
27/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä sitten pitäisi tehdä jos implantitkin ovat huonoja ja aiheuttavat ongelmia, sekä lopulta tippuvat pois?

Aivan turha yrittää saada parisuhdetta tällä purukalustolla. Loppuelämän yksinäisyys taitaa odottaa...

Naruko tässä nyt pitää vetää kaulaan?

ap

Vierailija
28/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 50

Bangkok, since 2011

Hammaslääkärit yrittävät pelottelemalla pitää junttiasiakkaansa suomessa.

Tavallinen hampaan paikkaus maksaa Thaimaassa 9€ / samat valokovettuvat paikka materiaalit käytössä, ennen kuin niistä edes tiedettiin suomessa, entäs hinta suomessa?

Hammasröntgen 2,6 euroa, mikä on suomihinta jne.. jne...

Ymmärrät kai, että implantteihin liittyy muutakin kuin hammaslääkärin työ?

Teknikko valmistaa ne sinne ruuveihin kiinnitettävät hampaat todella tarkkana käsityönä, ennenkuin ne saadaan suuhun asti.

Homma ei ole millään tasolla helppo tai yksinkertainen kummankaan tahon työpanosta katsoen.

Vierailija
29/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M 50

Bangkok, since 2011

Pistetään paremmaksi: 2 implanttia, yhteishinta 120€. Sain julkisella puolella Suomessa 😊

Sain lähetteen kun osa pysyvistä hampaista ei koskaan puhjenneet maitohampaiden lähdettyä.

Vierailija
30/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä sitten pitäisi tehdä jos implantitkin ovat huonoja ja aiheuttavat ongelmia, sekä lopulta tippuvat pois?

Aivan turha yrittää saada parisuhdetta tällä purukalustolla. Loppuelämän yksinäisyys taitaa odottaa...

Naruko tässä nyt pitää vetää kaulaan?

ap

Implantit on sinulle paras ratkaisu, mutta niitäkin täytyy hoitaa. Ei ole olemassa huonoja hammasgeenejä, vaan bakteerikantasi on huono jos hampaasi ovat menneet. Vieläkään kaikki eivät tiedä, että karies on tarttuva tauti. Onneksi aikuisenakin voit muokata bakteerikantaasi hieman, kun peset hampaita ja et syö sokeria. Jos karies ei olisi tarttunut sinulle, niin voisit olla huolettomampi hoidon suhteen.

Vierailija
31/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tekohampaat?

Vierailija
32/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tekohampaat?

Mieluummin tapan itseni kuin otan suuhuni irtotekarit kolmekymppisenä.

ap

Vierailija
33/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne niin kamalat ole kun tarkemmin miettii. Googlaa dentures, löytyy nuortenkin kauniiden ihmisten juttuja tekareista. Ei tunnu sen jälkeen niin kamalalta asialta.

Vierailija
34/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nuoret miehet pesevät ja hoitavat hampaitaan huonoiten kaikista euroopan maista. Miksi?

Vierailija
35/35 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin viime vuonna kaksi implanttia Suomessa. Koko prosessi maksoi 4460 e ja kesti noin puoli vuotta.  Olen ollut tosi tyytyväinen, kyseessä olivat poskihampaat ja nyt pystyy syömään pihviä tai puremaan porkkanaa ilman ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi