Ei ole varaa tehdä mitään koska joudun säästämään implanttihampaisiin
Elämäni on todella suppeaa, koska joudun säästämään useamman kymmenen tuhatta euroa rahaa hammaslääkäriin siksi koska hammasgeenini ovat niin huonot.
Ei osteta asuntoa tai käydä matkoilla, uusista vaatteista puhumattakaan...
Kommentit (35)
Mitä hampaita sulta puuttuu?
Itseltäni jouduttiin poistamaan takaa alhaalta 2 hammasta ja luulin ensin, että pitää ottaa kalliit implantit, mutta sitten huomasin ettei tarvitse. Tulen toimeen ilman noita hampaita.
Mulla puuttuu 2 edestä ja olen alle 30 liikunnallinen ja työssäkäyvä. Kyllä ottaa päähän, kun ei ole varaa etuhampaisiin. On kämänen silta ja ikenet vetäytyneet. Implantit tarttis. Ei tarvii paljoa yrittää pariutua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla puuttuu 2 edestä ja olen alle 30 liikunnallinen ja työssäkäyvä. Kyllä ottaa päähän, kun ei ole varaa etuhampaisiin. On kämänen silta ja ikenet vetäytyneet. Implantit tarttis. Ei tarvii paljoa yrittää pariutua.
Voit maksaa osissa, jos luottotiedot kunnossa. Hammaslääkärifirmoilla valmiiksi haettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne on jouduttu poistamaan?
Etuhampaat siis
Oletko kysynyt, onko implanttien laitto edes suositeltavaa, kysy ainakin kahdelta lääkäriltä mielipide. Jos ikenet on vetäytyneet, niin näyttäisikö ne edes hyviltä. Entä jos vaihtaisi kämäisen sillan hyvään siltaan?
Kyllä se pariutuminen ei ole sillasta kiinni.
Useampi kymmenen tuhatta? Montako hammasta sinulle oikein pitäisi laittaa? Käytkö julkisella vai yksityisellä? Kannattaa myös miettiä onko implantit oikea ratkaisu, jos ikenet ovat vetäytyneet.
Mikä sitten on oikea ratkaisu jos ikenet vetäytyneet
Tuleekohan implanteilla kestävä ratkaisu? Epäilen, että kestävät yhtä kauan suussa kuin hyvin parantuneet juurihoidetut eli kuolleet hampaat. Minulla on kokemusta sekä juurihoidetuista että kruunutetuista, mutta ei implanteista. Kruunut ovat hyviä, mutta vaativat omat elävät hammasjuuret, jotta niitä voisi laittaa. Juurihoidetut saavat olla joitakin vuosia, jos kestävät, mutta sitten pyydän poistamaan. Ne tuntuvatkin erilaisilta suusta.
Mulla on kustannusarvio kunnalliselta 2000€. Sillan tukihampaat implanteiksi (2kpl) ja uusi silta.
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni jouduttiin poistamaan takaa alhaalta 2 hammasta ja luulin ensin, että pitää ottaa kalliit implantit, mutta sitten huomasin ettei tarvitse. Tulen toimeen ilman noita hampaita.
Odotapa kaksi tai kolme vuotta ja alkaa seuraukset tuntua. Yläleuan vastaparit alkaa laskeutua alas, jolloin hampaan kaula paljastuu. Reikiintyy todella helposti ja vihloo lähes poikkeuksetta. Purenta muuttuu, voi tulla päänsärkyjä ja hampaiden narskutusta, voi lohkeilla.
T. Saman kokenut
Vierailija kirjoitti:
Tuleekohan implanteilla kestävä ratkaisu? Epäilen, että kestävät yhtä kauan suussa kuin hyvin parantuneet juurihoidetut eli kuolleet hampaat. Minulla on kokemusta sekä juurihoidetuista että kruunutetuista, mutta ei implanteista. Kruunut ovat hyviä, mutta vaativat omat elävät hammasjuuret, jotta niitä voisi laittaa. Juurihoidetut saavat olla joitakin vuosia, jos kestävät, mutta sitten pyydän poistamaan. Ne tuntuvatkin erilaisilta suusta.
Implantti on kestävä ratkaisu. Olin onnettomuudessa 2003 ja sain 7 implanttia eteen, vielä ovat suussa ja ennuste on että tulisivat aina olemaankin.
Vierailija kirjoitti:
Implantit ovat ikuiset.
Sillat on keksitty. Ja hammasharja. Ei ole geenien syytä vaan huonon hygienian, jos hampaat reikiintyy.
Ja hei, karies on tarttuva bakteeri. Ei kannata hankkia tartuntaa suutelemalla huonohampaisia.
Kovin naurettavaa marista omien laiminlyöntien tuloksia.
Minulla on 9:sän implantin hinta säästössä 2370 €
Minulla on yläleuassa 5 implanttia, maksoi 1270 €, nyt otan alaleukaan 4 uutta hinta 1100 €.
Implantin hinta ka. 8850 Bahtia 264 €.
Se on vaan niin tyhmää maksaa liikaa.
M 50
Bangkok, since 2011
Sama, mulla revittiin poskihammas, samalla oon hampaat kun otan siihen implantin. Täyttä paskaa, olen toimeentulotuella ja työttömyyskorvauksella, ja säästän niistä.
Vaikee säästää silleen, että kuussa jää näitten jälkeen käteen 200e kaikkeen elämiseen, kun 300e kuussa säästöön. Tätä seuraava vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yläleuassa 5 implanttia, maksoi 1270 €, nyt otan alaleukaan 4 uutta hinta 1100 €.
M 50
Bangkok, since 2011
Kuinka tyhmä voikaan ihminen olla. Itse olen hammashoito alalla ja lukuisia tapauksia nähnyt missä on halvalla laitettu ulkomailla implantteja ja muuta protetiikkaa ja potilailla isoja ongelmia. Sitten tullaan itkemään kun implantit irtoaa ja rahat meni.... Tiedoksi vain kaikille : implantitkaan eivät ole ikuisia, ei edes Suomessa tehdyt (jos niitä ei puhdista huolella ja vuosittaiset kontrollit) jossain Bangkokissa tms tehdyistä puhumattakaan. Googleta peri-implantiitti
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/suunvuoro/implanttien-komplikaatiot…
https://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suun-hoitotoimenpitee…
Oliko näistä puhetta siellä halpisklinikalla?
Ööö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit maksaa osissa, jos luottotiedot kunnossa. Hammaslääkärifirmoilla valmiiksi haettavissa.
Tai jos luottotiedot menneet voi ottaa ilmatteeks ja jättää laskut maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 50
Bangkok, since 2011Kuinka tyhmä voikaan ihminen olla. Itse olen hammashoito alalla ja lukuisia tapauksia nähnyt missä on halvalla laitettu ulkomailla implantteja ja muuta protetiikkaa ja potilailla isoja ongelmia. Sitten tullaan itkemään kun implantit irtoaa ja rahat meni.... Tiedoksi vain kaikille : implantitkaan eivät ole ikuisia, ei edes Suomessa tehdyt (jos niitä ei puhdista huolella ja vuosittaiset kontrollit) jossain Bangkokissa tms tehdyistä puhumattakaan. Googleta peri-implantiitti
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/suunvuoro/implanttien-komplikaatiot…
https://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suun-hoitotoimenpitee…
Oliko näistä puhetta siellä halpisklinikalla?
Kuka on niin hullu, että tulee korjauttamaan implanttejansa suomeen? Käsittämätöntä!
Työn hinta oli se mitä työtä tahansa on suomessa aivan järjetön verrattuna sen arvoon!
Maailmassa löytyy ihan oikeita maita, joissa on paljon korkeampi osaamisen taso kaikessa lääketieteessä kuin jossain suomen periferiassa.
Onko sinulla yhtään muuta viitettä kuin suomalaisia.
Kas kun et viitannut kotiin uskontoon ja isänmaahan ja kuinka on lottovoitto syntyä suomeen.
Kaikilla tuntemillani ovat implantit kestäneet useimmilla kymmeniä vuosia.
Jos rikkoutuu 30 €:llä lentää korjauttamaan ne Malesiassa vielä halvemmalla.
M 50
Bangkok since 2011