Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista voisit säästää, muttet säästä (halua/voi)?

Vierailija
05.01.2020 |

Itse voisin lopettaa Cokis Zeron juomisen, lähes päivittäisen iltapäivälehden ostamisen, kaikenlaisten herkkujen ostamisen, taksimatkat (käytän joskus, kun en viitsi mennä jonnekin kolmella bussilla) ja arpojen ostamisen ruokakauppojen kassoilta. Minulla on kuitenkin näihin varaa, joten en säästä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisesta.

Anteeksi ilmasto.

Vierailija
2/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin säästää ruokaostoksissa, mutta pidämme avopuolisoni kanssa hyvästä ruuasta, ja käytämme varmasti siihen enemmän rahaa kuin keskiverto opiskelijapariskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika usein McDonald'sia ja suklaata. Juon kahvia ja käytän meikkiä. Eipä ole ihan kauheaa tämä mun kulutus...

Vierailija
4/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lopettaa lentorahtina tuotujen avokadojen syömisen ja ostaa niitä tavallisesta marketista.

Vierailija
5/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lopettaa 2 kallista harrastusta, mutta en tee niin, koska ne tuovat minulle iloa, vaikka lompakko ei tykkääkään.

Vierailija
6/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan miehen kanssa aika huolettomasti ruokaa, siis lähinnä mitä mieli tekee eikä aina tosiaan halvinta. Ruokaa ei kotain satunnaisia leipäpaloja lukuunottamatta mene kyllä roskiin mutta ruoassa saataisiin säästettyä jonkun jos haluttaisiin.

Keikkalippuihin ja reissuihin menee myös rahaa älyttömästi, se olisi toinen säästökohde heti matkustamisen jälkeen jos jostain pitäisi lähteä säästämään.

Vierailija
7/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ja viini. Näistä tulisi iso säästö, koska 20 € riittäisi minulle helposti viikon ruokakustannuksiin.  En kuitenkaan pihistele, kun ei ole pakko.

Vierailija
8/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusvälineistä. Ja varmaan bensasta.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
9/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calvadoksesta ja alkaa ruveta naukkailemaan jotain bulkki-Leijonaa...

M 45

Vierailija
10/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan on viime aikoina mennyt paljon rahaa. Tein tosissaan töitä että viimein opin käyttämään kaupassa ajattelematta mitä kaikki maksaa (peruja opiskelijavuosilta). Myös puutarhaharrastus nielee rahaa. Muuta en oikein keksi, me eletään tosi pienellä rahalla.

Vierailija
11/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta asiasta: kahvilla käymisestä ja take away -kahveista, ulkona syömisestä ja ruoan tilaamisesta. Ostamme myös puoliso kanssa molemmat ruokaa huolettomasti kotiin. Toisaalta nämä tuovat minulle iloa. Talouteni ei näihin kaadu.

Vierailija
12/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoili. Voisin ostaa vähemmän kuluttavan ja muutenkin edullisemman auton, mutta en halua. Maksan mieluummin vähän enemmän mukavuudesta ja siitä statuksesta, mitä autolla minulle on (tiedän siis, että suurimmalle osalle autollani ei ole samanlaista statusarvoa).

Vierailija
13/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin lopettaa lentorahtina tuotujen avokadojen syömisen ja ostaa niitä tavallisesta marketista.

Siis tuodaanko ne sinulle lentorahtina kotiin asti, vai miten et osta niitä nyt marketista?

Vierailija
14/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinta-alasta. Asun 80 neliössä vanhasa talossa kaksistaan tyttäreni kanssa. Kalliita neliöitä Helsingissä, mutta rakastan niistä jokaista, ja täällä on tilaa meille molemmille, kirjoillemme ja kissoillemme.

Vierailija
15/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kuluista. Pääsisin töihin bussilla mutta ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
16/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto minullakin.

Vierailija
17/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakuluissa ja muussa päivittäistavarassa voisin säästää, mutta haluan ostaa mieluummin kotimaista. Esimerkiksi tänään kotimaiset pikkutomaatit jotain 20e/kg ja espanjalaiset 10e/kg, pakastevihannes pss 2,45e vs. 1,15e.

Työtön äiti

Vierailija
18/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 koiraa ja 2 hevosta, ne nielee kyllä rahaa. Ulkoilen ja eräilen paljon ja tähän liittyviin varusteisiin laitan aika paljon rahaa, vähemmälläkin pärjäisi. Voisin myös asua halvemmalla, jos ei olisi hevosia.

Vierailija
19/19 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on suurin paheeni, kahdella tavalla. Lotraan suihkussa yleensä aamuin illoin, rakastan pitkiä, lämpimiä suihkuja. Tästä tunnen oikeasti vähän huonoa omatuntoa, mutta toisaalta itsepähän vesilaskuni maksan.

Toinen on kivennäisvesien ostaminen. Hanasta tulisi ihan hyvää, raikasta, juomakelpoista vettä, mutta mieluummin kannan veteni hiilihapotettuna kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi