Jos ruokaan menee 300 € kuukaudessa, tekee vuodessa 3 600€
Siksi en osta ruokaa, mies ostaa. Järkyttävää menettää rahaa ruokaan. Tuolla rahalla saa matkan. Alapeukuttakaa vaan, tämä on mun näkemys.
Kommentit (15)
Ap meillä menee kuukaudessa ruokaan 150€, paljonko meillä menee vuodessa ruokaan. Voi joku muukin kertoa paljonko menee?
Kiitos
Meillä menee noin 600€ kuussa ruokaan, kolme henkeä perheessä.
No älä osta, vaan lähde sinne matkalle. Kuka sinua muka pakottaa syömään yhtään mitään? Älä syö!
Olen sinkku. Kuukaudessa ruokaan noin €270
Mulla menee n. sata euroa. Mutta sitten taas aikaa ja vaivaa kaiken sen eteen mitä syön, menee kyllä todella paljon aikaa. Sienten, marjojen, villiyrttien kerääminen, idättäminen, kylväminen, kitkeminen, kastelu, lannoitus, sadonkorjuu jne.
Tuo onkin ratkaisu kaikkeen rahanmenoon, en osta, vaan panen puolison ostamaan. Hei, miksen aiemmin tätä keksinyt!
Viisihenkinen perhe. Meillä menee 800-1200 euroa ruokaa kuukaudessa. Esim. joulun aikaan enemmän, kesällä vähemmän.
No tuskin lähdet reissuun tai yhtään minnekään, jos syömisen lopetat.
Kaikki on suhteellista ja homma toimii. Ruoasta pois, matkat on pakollista elämää. Ap.
Jokapäiväisestä ruuasta on paljon enemmän iloa kuin viikon tai parin matkasta.
Ei ole. Ei jää mitään mitä muistella.
Ensinnäkin onneksi olkoon osaat peruslaskun suorittaa! Toisekseen on sulla harvinaisen vähä-älyinen "mies" kun mukisematta syöttää noin todellisuudesta irti elävää bimboa. En itse ostaisi/tarjoaisi sinulle yhtä ainuttakaan ateriaa. Anteeksi korjaan, viimeisen kyllä piffaisin mielelläni.
Sain vähennettyä ruokakulut puoleen, kun lapset huostaanotettiin. Ainoa mistä voisi karsia, on kaljakulut, mutta se ei ole mikään realistinen vaihtoehto, ei ainakaan miehen mielestä.
En ole koskaan laskenut ruokakuluja.
Ruoka on välttämättömyys ja myös suuri nautinto!
Joitakin nautintoja täytyy olla vaikka elää nuukasti.
Meitä on 4 (alakouluikäiset lapset) ja ruokaan menee kuukausittain n.900e