Pitääkö lomalla matkustaa/lähteä kotoa jonnekin, jotta elämä olisi "oikeaaa"
Olen matkustellut paljon, mutta enää ei huvita. Ei liitty ilmastoon, vaan siihen, että kaikkialla on loppujen lopuksi samanlaista eikä mikään sykähdytä. Nuorin lapsi teini. Pitäisikö lomalla kuitenkin matkustaa / tehdä jotain muutakin kuin maata kotona?
Kommentit (9)
Sykähdyttääkö se kotona makaaminen?
Mutta tietenkään ei ole pakko matkustaa, ellei halua. Ihmetyttää tosin tuo kommentti, että kaikkialla on loppujen lopuksi samanlaista, kun maailma on täynnä erilaisia kohteita matkusteluun. Rantojen ja kaupunkikohteiden lisäksi löytyy vuoristoja, muuta upeaa luontoa, kulttuurikohteita ja erilaisia aktiviteetteja loputtomiin.
Kukin saa tehdä sen mukaan kuin parhaaksi näkee.
Minun on päästävä pois kotoa pitkän loman aluksi. Muuten eka viikko menee ihan hukkaan kun en saa työmoodia pois päältä. Jos lähtee, se napsahtaa pois heti. Mutta mulle riittä ihan omalle mökille meno siihen.
Kaikkialla on samanlaista? Ota pää pois pöksyistä ja katso ympärillesi.
Ei tarvitse, jos ei huvita. Joskus on vaan pakko päästä lähtemään, jotta voisi taas palata :)
Ei tietenkään _pidä_. Itse tykkään nähdä ja kokea uusia paikkoja ja siksi matkustelen. Jos vietän lomaa ihan kotona, kuten kuluneen viikon, niin päivät tuhrautuvat suurelta osin ihan arkihommiin (ruuanlaitto yms), koneella notkumiseen ja nukkumiseen. Käytiin me patikoimassa uimahallissa, sulkista pelaamassa, museossa, kyläilemässä ja leffassa, mutta muu aika meni ihan kotona notkuen "hukkaan".
Tärkeintä kai kuitenkin, että jokainen tekee juttuja, joista itse virkistyy ja saa iloa.
Kyllä mä ainakin haluan lomalla irti näistä arki ympyröistä. Maailmassa on paljon nähtävää ja koettavaa, ei matkusteluun voi kyllästyä koskaan.
Juuri tänään miettinyt samaa. Oon matkustanut elämässäni aika paljon, nyt ei jotenkin innosta enää. Koen tästä jotenkin outoa "häpeää" vaikka oikeasti yksi syy matkustusinnon katoamiseen on myös huoli ympäristöstä, eli ekologiset asiat. Kaikki ystävät matkustaa ja haluaa matkustaa ja haluaa puhua matkustamisesta, mikä mussa sitten on vikana? Pystyn hyvin samaistumaan ihmisten elämään ja kulttuuriin ilman että koen sen aina paikan päällä, moni paikka on myös sellainen joka ei erityisemmin viehätä. Matkailu avartaa minunkin mielestäni, mutta ilmeisesti vain johonkin pisteeseen.
Oi mä rakastan kotona notkumista! En yhtään koe että aika olisi mennyt hukkaan vaikken nyt joululomalla (reilu viikko) ole tehnyt yhtään mitään. Käytiin uimassa lasten kanssa, se on ainoa aktiviteetti. Muuten syöty hyvää (nouto)ruokaa ja otettu iisisti. Ihan paras ja todella rentouttava loma. Vastapainoksi varasin kesälomalle lennot Jenkkeihin, silloin kun on pitempi loma (kuukausi) niin on kiva tehdäkin jotain. Mutta yleisesti ottaen koen että lomalla voi ihan hyvin olla kotona. Silloin ainakin itse rentoudun parhaiten.
Kuka mitenkäkin. Minä haluan irrottautua kotiympyröistä, muuten se ei tunnu lomalta ollenkaan.