Sinkut, paljon laitatte ruokaan ml. ulkona syöminen ja juominen, viikossa?
Saatteko vaikka 70 eurolla tehtyä viikon ruokaostokset laskematta pennosia? En etsi nyt penninvenyttäjiltä vastauksia, tiedän kyllä että jotkut elää 70 eurolla koko kuukauden ainakin av:lla.
Kommentit (7)
Minulla menee suunnilleen tuo 70 €. Ulkona syöminen vie noin puolet (la ja su). Arkena taas syön kokkaamaani perusruokaa lounaaksi ja päivälliseksi ja niiden aineksiin riittää tuo 35 €, kuten myös aamupala ja iltapalaleipään.
Varmaan semmoinen reilu 150 egee viikossa menee. Arkilounaat 40 euroa, muut ulkonasyömiset 60 euroa ja sit jotain ruokaa toki kotiinkin pitää ostaa.
Mutta kuten sanoit, niin toki tuolla seitsemälläkympilläkin pärjäisi, jos söisi enemmän kotona.
Syön arkisin työpaikkalounaan ja saatan ostaa kahvin, eli niihin menee noin 40 e viikossa. Ravintolassa en juurikaan yksin syö, kavereiden kanssa ehkä 1-2 krt kuussa, joten laitetaan siitä laskennallisesti kymppi viikossa. Ruokaa laitan vain viikonloppuisin, arki-iltaisin saatan paistaa munakkaan tai syödä valmisaterian, yleensä leipää iltateellä. 70-80 e viikossa lienee aika osuva arvio. En mitenkään pihistele ruokamenoissa, olen hyvin toimeentuleva.
Sellainen 120 euroa. Töissä lounas olisi noin 7 euroa, mutta myös talossa olevassa kahvilassa annossalaatteja ja kallista kahvia tarjolla.Ruokakaupassa menee 25-35 euroa per kerta. Ostan avokadoa,marjoja,kalliimpia kahveja ja mysliä,valmiita smoothieita yms. Syön lisäksi kahviloissa ja helposti kuluu latteen ja salaattiin 15 euroa. Karkkia ja suklaata ostan joskus.Alkoa en käytä yhtään.
Noin 200 €. Syön joka päivä vähintään kerran päivässä ulkona.
Helposti riittää 70e/viikko. Käyn ravintolassa syömässä vain muutaman kerran vuodessa. Kotona kokkaan kaikki ruuat alusta saakka itse.
Nuo ei ole välttämättömyyksiä.