Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wasgij-mysteeripalapelit

Vierailija
05.01.2020 |

Kokoaako kukaan? Itse olen vasta "löytänyt" nämä ja pari ehtinyt nyt koota. Vaikuttavat hauskoilta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näissä on ideana?

Vierailija
2/16 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä on ideana se, että palapelin paloista muodostuva kuva ei ole sama kuin laatikon kannen kuva niin kuin yleensä on.

Näitä on kolmenlaisia (tai ainakin olen nähnyt):

Puzzle the future: Kannen kuvassa on esim. kahvila menneeltä ajalta ja palapelissä on tämä sama paikka nykyaikana. Mukana voi olla esim. samoja ihmisiä vanhempana.

Puzzle what will happen next: Kannen kuvassa on jokin paikka ja tilanne. Palapelissä on tämä sama paikka kun tilanteessa on tapahtunut jotain yllättävää ja äkillistä. Esim. joku kompastunut johonkin, jolloin kaikki muukin ympäristössä mennyt sekaisin jne.

Puzzle what x (=joku kuvan henkilö) sees: Tällaista en ole itse vielä koonnut, mutta tässä on käsittääkseni ns. ihan eri kuva kuin malli eli jokin tilanne mikä näkyy vain x:n ja muiden kuvassa olevien silmin, paikkana se missä he ovat.

Vähän erilaisia haasteita siis kuin tavallisissa palapeleissä. Toisaalta myös jokaisessa palassa "tapahtuu" jotakin, ei ole mitään yksiväristä taivasta näissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaa... Sekö niissä on idea! En ole ostanut kun ajattelin että ovat ihan tyhmiä ja liian helppoja, mutta tuohan voi olla hauskaa. Muuten kyllä ollaan ostettu saman tekijän palapelejä.

Vierailija
4/16 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä kyllä koukutuin nyt näihin. Palapeleiden kokoaminen on yleensä tällainen joululomaharrastukseni.

Vierailija
5/16 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta äkkiseltään aika haastavalta :D Mutta jos kerta joka palassa tapahtuu jotain, niin se kyllä helpottaa

Vierailija
6/16 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan liian haastavaksi kokenut vaan mielenkiintoiseksi. Paloista saa koottua pieniä kokonaisuuksia ja kuvan kokonaisuus alkaa vähitellen sitten hahmottua. (Ja reunat minulla on aina tapana koota ensin.)

Olen nyt siis koonnut ykkös- ja kakkostyypin palapelit noista yllä luettelemistani. Niistä ainakin siinä kakkostyypin palapelissa oli ykköstä enemmän apua kansikuvasta. Ja olettaisin kolmosen olevan sitten haastavin.

Vierailija
7/16 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuollaista voisi uskaltaa kokeilla sitten ensi jouluna :D Ei oikein muuten tuu palapelejä tehtyä, mutta joulun aikaan on aina tapana

Vierailija
8/16 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän näitä voi ostaa? En netistä löytänyt suomalaisilta sivustoilta mistään.

Vierailija
9/16 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän näitä voi ostaa? En netistä löytänyt suomalaisilta sivustoilta mistään.

No omien palapelieni ostopaikkoja ovat olleet leluliike Casagrande, Suomalainen kirjakauppa ja Prisma.

Vierailija
10/16 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppa.com myös löytyy näitä!

Vierailija
11/16 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapelimaailma.fi 👍

Vierailija
12/16 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palapelimaailma.fi 👍

Tosin nyt tän koronahässäkän takia valikoima tosi suppea 🙄

Vierailija
13/16 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! Meidän lukiolainen on nyt innostunut kokoamaan palapelejä, tällaisen käyn hänelle tänään ostamassa, jos vaan löydän.

Vierailija
14/16 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelukatti.fi on muutama näitä palapelejä.

Vierailija
15/16 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
16/16 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaluletti 🤭