Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että olen aina uskonut Jumalaan

Vierailija
04.01.2020 |

Tai oikeastaan en tajunnut sitä, vaan olen vain aina tiennyt sen, että Jumala on olemassa. Ikävä kyllä, en ole elänyt sellaista elämää... Tiedättehän. Olen ollut aina muiden ihmisten vietävissä, ja heitä miellyttääkseen tehnyt asioita, jotka ovat arvomaailmaani vastaan. Rankasti.

Syyllinen löytyy vain ja ainoastaan peilistä. En voi ulkoistaa vastuuta elämäni valinnoista muille. Oma huono itsetuntoni on minua estänyt elämästä, kuten omat oikeat elämänarvoni sanovat. Mitä oikeasti sydämeni ääni sanoo.

Loppujen lopuksi, olen aika varma, että se paha olo sisälläni johtuu siitä, että olen liian monesti valinnut väärin. Kun valitsee pahan, palkinnon saa heti. Silloin tuntuu hyvältä, menee lujaa, mutta pitkällä aikavälillä ei tunnukaan oikealta. Olen tajunnut sen, että kun valitsee väärin, paha palkitsee heti. Kun valitsee oikein, eli miten sydän sanoo ja omatunto senhetkisen parhaan käsityksen mukaan, se onkin epäkiitollista eikä siitä välttämättä palkita. Mutta se on niin tarkoitettu: se on kristityn rooli.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on vain niin helpottavaa ymmärtää, että me kaikki ihmiset olemme syntisiä. Ja ne on sovitettu ristillä. Vaikka miten yrittäisimme, emme pysty olemaan täysin hyviä. Syntiinlankeemus on siinä taustalla. Ihmiset ovat syntisiä. Saatamme esimerkiksi monesti luulla jossain asiassa tekevämme hyvää, mutta se voikin tarkoittaa isossa mittakaavassa täysin päinvastaista.

Silti olisi pyrittävä hyvään. Koska ihminen ei voi vain tehdä syntiä ja sitten yhä uudelleen pyydellä niitä anteeksi, ellei tämä ole edes yrittänyt. Silloin on hyväksyttävä pohjimmiltaan oma syntisyys, mutta sen ei saa antaa olla tekosyy olla yrittämättä.

Minusta Raamattua ei olisi ehkä luettava liian kirjaimellisesti. Ehkä pointti on ymmärtää sisältö: jos olet epävarma jostain asiasta, tee työsi ja rukoile. Jumalan tahto tapahtuu joka tapauksessa.

Arvot joiden mukaan olisi elettävä ovat mm. Rehellisyys, ahkeruus, auttaminen, pyyteettömyys. Näin ymmärrän asian.

Vierailija
2/13 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut,

Synnintunto on ensimmäinen oire siitä että Jumala haluaa näyttää sinulle Jeesuksen Kristuksen vapahtajanasi. Rukoile häntä, ja kaikki järjestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että tässä ajassa on monia merkkejä siitä, että jotain jota Jumala haluaa, tapahtuu. Näin voi olla tai olla olematta.

Minun tai kenenkään muunkaan rooli ei kuitenkaan ole missään nimessä ennustaa tai veikata mitään. Jumala itse on tämän kaiken takana, ja isossa kirjassakin mainitaan että kukaan ei tiedä hetkeä, koska Jeesus saapuu uudelleen. Ymmärrän että se ei meidän tehtävämme ole sitä veikkailla ja itse asiassa uskon että tämä olisi synti muiden joukossa.

Paha yrittää kuitenkin saada meitä lankeamaan yhä uudelleen ja uudelleen. Eikä se kaihda keinoja. Paha käyttää keinoista alhaisimpia. Ehkä hyväuskoisuus on yksi niistä; se lupaa epävarmoille hyviä asioita. Olen itse nähnyt tämän ja ymmärrän nyt, että tästä siinä on kyse.

Vierailija
4/13 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia pohdintoja.

Kokemuksesta tiedän, että kannattaa uskoa Jeesukseen.

Vierailija
5/13 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapoit itsesi ja pääsit taivaan porteille?

Vierailija
6/13 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin uskon, mutta pidän siitä turpani kiinni enkä muutenkaan elä mitään kristillisen siveää elämää. Henkilökohtainen juttu.

Vierailija
7/13 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmasti vain alapeukkuja mutta kysyn vilpittömästi. Olen kristitty, mutta kallellaan islamiin. Voisiko joku kertoa, miksi Muhammad ei olisi ollut jumalan lähettämä kuten Jeesus? Eikö Jeesus itse kertonut, että hänen jälkeen tulee vielä yksi profeetta joka selkeyttää asiat.

Kuunnelkaapa tämä jos osaatte engalntia:

Vierailija
8/13 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan varmasti vain alapeukkuja mutta kysyn vilpittömästi. Olen kristitty, mutta kallellaan islamiin. Voisiko joku kertoa, miksi Muhammad ei olisi ollut jumalan lähettämä kuten Jeesus? Eikö Jeesus itse kertonut, että hänen jälkeen tulee vielä yksi profeetta joka selkeyttää asiat.

Muhammad ei tainnut olla yhtä hyvä mies, kuin Jeesus...

Kristinusko on ainoa uskonto, jossa ihminen pelastuu armosta, eikä tekojensa perusteella. Synnitöntä ihmistä ei ole, joten jokainen tarvitsee armon, jonka Jeesus on meille antanut. Ainoastaan Jeesukseen uskomalla pelastuu. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Vierailija
9/13 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen ohjeet vaikuttavat olevan totta. Olen etsinyt Jumalan tahtoa (yhden miehen kanssa) ja tajusin että olen juuri saattanut kävellä tyylikkäästi yhden pelimiehen yli. Näin ei ole tapahtunut silloin kun omien tunteiden mukaan olen joskus mennyt, vaan tullut enemmän tai vähemmän pelatuksi. Raamatussa sanotaan "Jumalaa pelkäävälle käy hyvin hänen jumalanpelkonsa takia" ja juuri sen takia olen tietyillä tavoilla toiminut -> on kääntynyt niin että siitä on kertynyt itselleni hyvää.

Vierailija
10/13 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin uskon, mutta pidän siitä turpani kiinni enkä muutenkaan elä mitään kristillisen siveää elämää. Henkilökohtainen juttu.

Itse en pidä "turpaani kiinni" vaan yritän elää niin että se kestää päivänvalon. Jos joku "pyhempi" uskova tulee arvostelemaan, voin rauhassa sanoa että harmi jos en sinua miellytä, onneksi Jeesukselle kuitenkin kelpaan.

Vierailija
11/13 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muhammad ei tainnut olla yhtä hyvä mies, kuin Jeesus...

Kristinusko on ainoa uskonto, jossa ihminen pelastuu armosta, eikä tekojensa perusteella. Synnitöntä ihmistä ei ole, joten jokainen tarvitsee armon, jonka Jeesus on meille antanut. Ainoastaan Jeesukseen uskomalla pelastuu. Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Tämä sekä omat kokemukseni vaelluksesta Jumalan kanssa ovat minutkin vakuuttaneet kristinuskon ja Jeesuksen ainutlaatuisuudesta. Itse ei tarvitse ponnistella pelastuakseen, se on Jumalan lahja Jeesuksen ristillä tapahtuneen syntien sovitustyön ansiosta. Toki sitten kristittynä alkaa kilvoittelu eli sisäinen prosessi ja kamppailukin omien väärien ja epärakkaudellisten asenteiden ym. kanssa. Mutta niihinkin saa pyytää Jumalalta apua ja voimaa. Ja ennen kaikkea saa iloita tästä elämän lahjasta kaikkine variaatioineen!

Vierailija
12/13 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
13/13 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Jeesus on paras!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi