YleAreena Apua, meille syntyy vauva -ohjelma
Onko täällä muita raskaana olevia jotka ovat katsoneet tämän tanskalaisen Apua, meille syntyy vauva -ohjelman jaksoja YleAreenasta?
Katsoin juuri yhden jakson sarjaa ja olen todella järkyttynyt😅 kyseessä oli kausi 2, jakso 2 jossa jerilee synnytti ja vaikutti todella intensiivistä, pelottavalta ja kokemuksella jollaista en itselleni halua, erityisesti mielessä pyörii lapsen ulos tulon hetkellä synnyttäjä "mitä sinä teet" huutaminen kätilölle😅😅 olikohan täysi luomu synnytys?
Odotan esikoista ja laskettuaika on kesäkuussa joten en tiedä vielä yhtään miten tulen homman kestämään ja aikaisemmin luulin että olen jo henkisesti hyvin valmistautunut kun olin lukenut erilaisia synnytystarinoita mutta nyt kun olen katsonut tuon jakson jossa näytetään synnytys niin en todellakaan ole vielä valmis🙈 kauheaa miten näytti että kaikki hallinta ja itsehillintä vaikutti katoavan ihmisestä ja se eläimellinen kipuhuuto!
Onko meno oikeasti tuollaista synnytyksessä?
Kommentit (3)
Youtubessa sulle paljon lisää matskua. Joka kielellä! Venäläisen sarjan kätilöt olivat järkyttävän tylyjä.
Sitä kun ei tiedä miten menee.
Itse olin ihan kipsissä pelosta, kun oli urakalla peloteltu sekä alatiesynnytyksestä, että sektiosta.
H-hetkellä sitten kävikin niin, että lähdettiin vauvan ja oman ointini takia kiireelliseen sektioon.
Mutta kaikista pelottelusta huolimatta oli todella rauhallinen tunnelma. Oli varhainen aamu, olin valvonut yli vuorokauden ja olin todella väsynyt. Salissa oli paljon ihmisiä, mutta silti onnistuivat pitämään tilanteen todella rauhallisena. Leikkaavat lääkärit rupattelivatkin kanssani, itselläni vaikein osuus oli vain pysytellä hereillä pitkän valveillaolon jälkeen.
Jäi hyvä tunne, vaikka olikin tuollainen ns. dramaattinen käänne.
Ei voi mitenkään yleistää, synnytykset ovat niin erilaisia. Synnyttäjä, mieliala, vointi, kipu ja sen sieto, kivunlievitys, ympäristö, kätilö yms.. kaikki vaikuttaa. Jollekin huuto toimii, jollekin ei.