Toivon todella, että kiky tunnit loppuu, on raskas lisä joka päivälle.
Kamelin selkä on vähällä katketa ihan tän kiky pas**n takia.
Kommentit (32)
Suuri osa suomalaisista työntekijöistä on tottunut liian helppoon ja kevyeen työhön.
Työtuntien määrää tulisi pysyvästi kasvattaa viikossa, niin helpoissakin töissäkin olevat tietäisivät mitä työnteko tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä raskas taakka. Muutama hassu tunti vuodessa.
Ei tuntunut missään, ei yhtään missään, eikä kukaan ainakaan meidän työpaikalla valittanut asiasta.
Minun työssä todellakin tuntuu.
Sua on nyt "ihan pikkasen" pissitty silmään, jos sä joka päivä olet kiky tunteja tehny.
Meidän työpaikalla naiset käyttivät kiky-tunnit henkilökohtaiseen netissä surffauluun ja yksityisiin puheluihin.
Ei se heitä rasittanut pätkääkään. Olivat kiitollisia, että sai viivästettyä kotiin lähtöä. Kotona kun odotti kotityöt ja lapsenhoidot. Töissä oli paljon helpompaa.
Kyllä se tuntuu, puoli tuntia viikossa. Ei tosiaankaan voi meidän firmas tehdä muutamaa minuuttia päivässä, ja kikyn on oltava "tuottavaa työtä" eli jotain josta firmalle maksetaan erikseen. Firmalle, ei siis työntekijälle. Kätevää firmalle kun ei tartte ylityöstä maksaa, voi teettää kikypaskana.
Mulla se on 4 min/päivä. En kyllä tiedä kuka siitä hyötyy.
Olihan ne kikyt pakko tehdä, kun työnajan seuranta on it-laitteilla ja sähköiset leimaukset.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuntunut missään, ei yhtään missään, eikä kukaan ainakaan meidän työpaikalla valittanut asiasta.
Yleensä kikystä tykkäävät eivät tee sitä kikyä oikeasti työnä, vaan surffaavat netissä sen ajan. Joo, ei muakaan sellainen kiky haittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Sua on nyt "ihan pikkasen" pissitty silmään, jos sä joka päivä olet kiky tunteja tehny.
Olen kyllä, 6min/joka hiton päivä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla se on puoli tuntia yhtenä päivänä viikossa pidempään. Tiedän kyllä tasan kuka siitä hyötyy.
Teen 6 minsaa päivässä ilmaiseksi töitä toimistosihteerinä autokoulussa. En ymmärrä, miten se voisi lisätä Suomen vientiä ulkomaille. Montako autonrengasta enemmän on myyty sen ansiosta, että istun toimistossa 6 minsaa pidempään kuin ennen?
Jos jo nyt on elämäntapatyöttömiä ynnä muita sluibareita, lisääpä siinä vielä työtunteja, palkattomia. Kohta töissä käy kukaan.
Yhä isompi osa kaikesta työstä on aivotyötä ja sitä ei voi tehdä tuottavasti määräänsä enempää. Lyhyemmän työpäivän jaksaa olla tehokkaampi. Vastaavasti illan latautumisaika edistää seuraavan päivän työtehoa. Jos työnantaja haluaa laskea työtehoja teettämällä ylimääräisiä tunteja, niin omaan nilkkaansa ampuvat.
Vierailija kirjoitti:
Yhä isompi osa kaikesta työstä on aivotyötä ja sitä ei voi tehdä tuottavasti määräänsä enempää. Lyhyemmän työpäivän jaksaa olla tehokkaampi. Vastaavasti illan latautumisaika edistää seuraavan päivän työtehoa. Jos työnantaja haluaa laskea työtehoja teettämällä ylimääräisiä tunteja, niin omaan nilkkaansa ampuvat.
Juuri näin.
Ap
Miten niin joka päivälle? Sehän on 24 h VUODESSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä, 6min/joka hiton päivä.
Kyllä tohon kuuteen minuuttiin selkä katkeaakin.
Kolme 8 tunnin lauantaita ilmaiseksi..... kyllä se tuntuu! Onneksi loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla se on puoli tuntia yhtenä päivänä viikossa pidempään. Tiedän kyllä tasan kuka siitä hyötyy.
Tehyn puheenjohtaja hehkutti, että OYS:ssä sairaspoissaolot lisääntyivät 10 000 henkilötyöpäivän verran kikyn vuoksi. Eli hoitsut saikuttivat kikyt. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Kolme 8 tunnin lauantaita ilmaiseksi..... kyllä se tuntuu! Onneksi loppuivat.
Sinä sait niistä päivistä ihan normaalin palkan.