Helsinki on nykyään pelottava ja ankea paikka. En menisi vaikka maksettaisiin.
Minulla on aina ollut pelko että joutuisin käymään uudestaan Helsinkiin. Ja pelkään että tuo taas tapahtuu tulevaisuudessa. Masentavan ruma kaupunki ja kaikkealla pelottavia jengejä ja n_stejä. Teinit näyttävät rikollisilta ja hyvin agressiivisilta. Minun kännykkääni yritettiin ryöstaa mutta onneksi sain sen takaisin poliisin avulla.
Jos ikinä enään joutuisin menemään Helsinkiin. Kuolisin.
Kommentit (82)
Itsekin ajattelin ennen noin. Mutta nykyään käyn suunnilleen joka päivä helsingissä koska koulu. Nykyään helsinki on mielestäni ihan ok.
Äh äh äh.
Niinhän se on.
Onneksi sai elää oman nuoruuden kultaisella
80-luvulla.
Silloin oli hyvä meno.
Stadi täynnä diskoja.
Minä viihdyn Helsingissä. Näin me olemme erilaisia😁.
Hauskinta on kun asuin Kallion horatzu-kadulla, niin ainoa paikka missä minua tultiin ostamaan oli Joensuun tori. Mielikuvat ja todellisuus poikkeavat toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsinki oo ku kälyne pikkukylä, siis oikeisiin kaupunkeihin verrattuna. Suomen valtti on kaunis maaseutu. Onneksi päälentoasema on Vantaalla, niin ei tarvi Helsinkiin mennä päästäkseen lentään oikeisiin kaupunkeihin.
T. Kosmopoliitti-wannabe Kuortaneelta
Sanoo juntti jonka mielestä 500000 asukkaan taajama on iso kaupunki.
On se paljon isompi kuin sun näivettyvä Jojensuus...
:D vai että paljon enemmän. Kaupungin tunnistaa siitä että siellä on enemmän asukkaita kuin koko suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Helsinki oo ku kälyne pikkukylä, siis oikeisiin kaupunkeihin verrattuna. Suomen valtti on kaunis maaseutu. Onneksi päälentoasema on Vantaalla, niin ei tarvi Helsinkiin mennä päästäkseen lentään oikeisiin kaupunkeihin.
T. Kosmopoliitti-wannabe Kuortaneelta
Sanoo juntti jonka mielestä 500000 asukkaan taajama on iso kaupunki.
On se paljon isompi kuin sun näivettyvä Jojensuus...
:D vai että paljon enemmän. Kaupungin tunnistaa siitä että siellä on enemmän asukkaita kuin koko suomessa.
Piti siis sanoa että paljon enemmän asukkaita. Jos iso tarkoittaa kokoa niin Jojensuu on pinta-alaltaan 10 kertaa helsingin kokoinen.
Helsinki on hirvee. Rakennettu täyteen uusia rakennuksia ties minkä sinnemäkeläisen vision mukaan ja kaikki tulee näyttämään järkyttäviltä parin kymmenen vuoden päästä. Koko paikasta on kadonnut kaikki omaleimaisuus. Ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
En tunnista rakasta kotikaupunkiani kuvauksesta. Tosin asun keskustassa; en tiedä miten lähiöissä asiat ovat. Tosin käyn kyllä säännöllisesti Itäkeskuksessa metrolla elokuvissa (Suomen ainoa Imax-teatteri). Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. En ole törmännyt epämääräiseen ainekseen.
Minusta Helsinki on pieni, viehättävä ja kaunis kaupunki, jossa on vireämpi ja laaja-alaisempi kulttuurielämä kuin missään muualla Suomessa. Huom! Totta kai muuallakin Suomessa on tarjolla hyvää teatteria, musiikkia, taidenäyttelyitä yms. yms., siitä ei ole kysymys. Mutta Helsingissä tarjonta on laajempaa ja monipuolisempaa, siksi että kysyntää on enemmän kuin muualla
Palasin Suomeen 25 ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen ja olisin voinut asettua oikeastaan mihin hyvänsä Suomessa. Perhesiteetkään eivät juuri vetäneet mihinkään tiettyyn paikkaan. En vakavissani harkinnut mitään muuta kuin Helsinkiä asuinpaikaksi.
Tänään olen käynyt nautiskelemassa upeasta Lux-festivaalista. Siinä kävellessäni ja hienoja valoteoksia ihaillessani olin kiitollinen että kotikaupunkini järjestää jotain näin hienoa. Mitä sinun kotikaupunkisi järjestää ihmisten iloksi nyt tammikuussa?
Mun koti"kaupunkini" ei tarvitse järjestää mitään erikoista aktiviteettia nyt tammikuussa, sillä takapihalta alkaa upea, talvinen luonto. Mä en käsitä, kuinka etelässä asuvat kestävät lumettomat talvet, itselleni se olisi masentavaa ja sydäntäsärkevää. Vaikka olen kaupungissakin asunut, niin mulle tärkein virike on puhdas luonto, rauha ja tila hengittää.
Ja olen samaa mieltä siitä, että Helsinki on muuttunut turvattomammaksi. Muun muassa Rautatieasema on tästä hyvä esimerkki, missään muussa Suomen kaupungeissa en ole törmännyt vastaavaan päihdeongelmaisten ja kaikenlaisten epämääräisten pummaajien keskittymään. Viimeisen 10 vuoden aikana kehitys on ollut negatiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnista rakasta kotikaupunkiani kuvauksesta. Tosin asun keskustassa; en tiedä miten lähiöissä asiat ovat. Tosin käyn kyllä säännöllisesti Itäkeskuksessa metrolla elokuvissa (Suomen ainoa Imax-teatteri). Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. En ole törmännyt epämääräiseen ainekseen.
Minusta Helsinki on pieni, viehättävä ja kaunis kaupunki, jossa on vireämpi ja laaja-alaisempi kulttuurielämä kuin missään muualla Suomessa. Huom! Totta kai muuallakin Suomessa on tarjolla hyvää teatteria, musiikkia, taidenäyttelyitä yms. yms., siitä ei ole kysymys. Mutta Helsingissä tarjonta on laajempaa ja monipuolisempaa, siksi että kysyntää on enemmän kuin muualla
Palasin Suomeen 25 ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen ja olisin voinut asettua oikeastaan mihin hyvänsä Suomessa. Perhesiteetkään eivät juuri vetäneet mihinkään tiettyyn paikkaan. En vakavissani harkinnut mitään muuta kuin Helsinkiä asuinpaikaksi.
Tänään olen käynyt nautiskelemassa upeasta Lux-festivaalista. Siinä kävellessäni ja hienoja valoteoksia ihaillessani olin kiitollinen että kotikaupunkini järjestää jotain näin hienoa. Mitä sinun kotikaupunkisi järjestää ihmisten iloksi nyt tammikuussa?
Mun koti"kaupunkini" ei tarvitse järjestää mitään erikoista aktiviteettia nyt tammikuussa, sillä takapihalta alkaa upea, talvinen luonto. Mä en käsitä, kuinka etelässä asuvat kestävät lumettomat talvet, itselleni se olisi masentavaa ja sydäntäsärkevää. Vaikka olen kaupungissakin asunut, niin mulle tärkein virike on puhdas luonto, rauha ja tila hengittää.
Ja olen samaa mieltä siitä, että Helsinki on muuttunut turvattomammaksi. Muun muassa Rautatieasema on tästä hyvä esimerkki, missään muussa Suomen kaupungeissa en ole törmännyt vastaavaan päihdeongelmaisten ja kaikenlaisten epämääräisten pummaajien keskittymään. Viimeisen 10 vuoden aikana kehitys on ollut negatiivista.
Lumettomuus on ihanaa! Ei hangessa tarpomista eikä lumitöitä. Ulos voi lähteä kevyillä kengillä
ohis
Irakilaistaustaiset ja tummaihoiset miehet ovat muutamaan kertaan ahdistelleet tai lähteneet jopa seuraamaan. Miehet eivät meinaa millään uskoa, kun sanon etten halua olla tekemisissä. En siksi uskalla liikkua Helsingissä enää yksin. Käyn Helsingissä välillä kaverin luona, enkä uskalla käyttää yksin julkisia, joten pyydän joltain tutulta aina autokyydin. Helsinki on turvaton paikka. Enkä matkusta enää Tukholmaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha, Helsinki on nykyään luultavasti turvallisempi ja eläväisempi kuin koskaan historiansa aikana, ehkä kliinisyyteen saakka.
Tietysti talvella siellä nyt ei viihdy kukaan, mutta missä päin Suomea viihtyisi?
Olen asunut Helsingin keskustassa vuodesta 2001 alkaen ja vasta viimeisen viiden vuoden aikana olen alkanut nähdä piikittämistä päivänvalossa.
Eniten Stadia rAkAsTaVaT😻 kaikki junan Oulusta ja muualta tuomat tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Hahahaha, Helsinki on nykyään luultavasti turvallisempi ja eläväisempi kuin koskaan historiansa aikana, ehkä kliinisyyteen saakka.
Tietysti talvella siellä nyt ei viihdy kukaan, mutta missä päin Suomea viihtyisi?
Arkinen autius ja pimeys ja hiljaisuus iskee talvella naamaan joka paikassa. Helsingissä sitä pystyy parhaiten välttelemään. Kesällä taas jokainen tuppukyläkin tuntuu paratiisilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään parkkipaikkaa missään. Toisaalta ei sitä autoa tiellä tarvitse paljon liikuttaa kun ruuhkat eivät etene.
Helsingin keskustan alla on parkkiluolaa toisensa perään. Kadulle osulan eteen ehkä ei saa parkkiin.
Kyllä täällä edelleen on aivan rauhallista. En ole koskaan pelännyt. Syntynyt täällä ja tiedän miten käyttäydytään ja missä minunkin aikaan liikutaan. Stadi on paras paikka asua!
Stadissa syntyneenä ja bunkanneena, espoo vantaa, siuntio. LS pari vuotta. Yhdyn. Stadi mestoista paras. Tai leppävaaran 70 000 alue. Täällä kandee bunkkaa ja delaa. Näkee muuten jäniksiä peuroja ymym koko ajan. On virikkeitä. Hima
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen kotihiiri ja kun jään eläkkeelle, niin muutan johonkin tuppukylään, jossa ruokakauppa. Mitään muuta en tarvitse, kaiken muun tilaan netistä. Nykyäänkin vietän kaiken aikani vain kotona ja netissä. Jos en kävisi töissä Helsingin keskustassa, niin aivan sama missä asuisin.
Saanko suositella kuntia Jyväskylän liepeillä, täältä usein löytyy ainoastaan yksi S -marketti/ pikkutaajama.
Suomen pääkaupungin pitäisi olla Liepeellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään stadissa asuneena olen havainnut, että epämääräinen väki pukeutuu yleensä huppareihin niin että huppua pidetään päässä. Vielä epämääräisemmät maastokuviohousut + huppari yhdistelmään.
mies
😂😂😂😂😂
Helsinki, rakas kotikaupunkini, on kauneinta Suomessa. Turvallisin ja kodikkain paikka koko maailmassa. Koti ♡