Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan vanhemmat ovat noloja. Törkeää käytöstä leffateatterissa.

Vierailija
04.01.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11143638

Miten nuo vanhemmat kehtaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin 8v slashereita (texasin moottorisahaaja, elm street, jason woorhes etc) ja pelasin mm resident evil pelejä pleikka ykkösellä ja ihan terve heppu tuli musta. Lasikuplassako meinasitte kasvattaa ne lapsenne?

Kotonansa näyttäköön ja katsokoon mitä lystäävät, mutta leffateatterissa mennään leffateatterin säännöillä.

Ei mulle kukaan näyttänyt mitään kun kävin kaupasta ihan itse ostamassa ja katsoin omassa huoneessani.

Myyjä sanoi että mulla on hyvä maku elokuvien suhteen.

Vierailija
22/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin 8v slashereita (texasin moottorisahaaja, elm street, jason woorhes etc) ja pelasin mm resident evil pelejä pleikka ykkösellä ja ihan terve heppu tuli musta. Lasikuplassako meinasitte kasvattaa ne lapsenne?

>terve

>AV-palstalla käyminen

Voit valita vain toisen

Olethan sinäkin täällä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vaikuttaa, että normaalin raja on hämärtynyt.

En ymmärrä miksi lapset pitää jättää yksin leffateatteriin? Tykkäätkö joku lapsi niin paljon leffoista, että haluaa sinne vaikka yksin? Mielestäni se on tapahtuma, jossa ollaan yhdessä ja kotona lapsi istutetaan videon ääreen yksinään, pois tieltä.

Vierailija
24/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota... olen itse ollut suorastaan niuhotarkka omien lasteni kanssa siitä, että ikärajoja noudatetaan peleissä ja elokuvissa ja tv-ohjelmissa. Edes kotona ei katsota leffoja tai sarjoja alaikäisenä.

Silti minullekin tuli kerran jonkun leffan 12-vuoden ikäraja yllärinä. Sori, en muista mikä elokuva oli kyseessä, mutta leffateatterin ovella kysyttiin lapsiltani ikä, ja nuorempi oli vasta 8-vuotias - koska luulin elokuvan olevan hänellekin sallittu. Olin siis itse 10- ja 8-vuotiaiden lasteni mukana, mutta olisimme päässeet saliin vain sen kymmenvuotiaan kanssa. Tietenkään emme menneet, koska en voi jättää kahdeksanvuotiasta hortoilemaan yksin ostoskeskukseen.

Eli.

Olisi ihan hyvä, että se ikäsuositus olisi esillä JO siellä kassalla. Tietenkin minun olisi pitänyt älytä sitä myös kysyä, mutta eipä tullut mieleenkään epäillä sitä leffaa alle 12-vuotiailta kielletyksi. Sain liput vaihdettua pitkän puhumisen jälkeen - ja toki käyttäydyin kohteliaasti, koska ymmärrän ikärajojen tärkeyden - mutta hiki siinä ehti kyllä tulla ja lapsia tietysti harmitti, kun leffareissu tyssähti siihen.

Ei ole ok, että liput myydään kysymättä, mutta äikkis, sisälle saliin et sitten yhtäkkiä pääsekään. Tämä noin asiakaspalautteena päinvastaiseen suuntaan.

Sama kokemus pari krt Finnkinon leffassa. Missään ei kassalla kysytä mukana notkuvien lasten ikää, mutta kun olet jo liput ostanut niin jälkikäteen siellä ovella kysytäänkin ikiä. Ei nuo joustot ja rajat aina ole kovin ennakoitavia, ne muuttuivatkin muutama vuosi sitten. Joissain teattereissa ikärajat on selvästi esillä salinumeroiden vieressä, mutta ei kaikissa.

Vierailija
25/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi lapset pitää jättää yksin leffateatteriin? Tykkäätkö joku lapsi niin paljon leffoista, että haluaa sinne vaikka yksin? Mielestäni se on tapahtuma, jossa ollaan yhdessä ja kotona lapsi istutetaan videon ääreen yksinään, pois tieltä.

Mä kävin yksin leffateatterissa joskus 9-10v. Tein paljon yksin asioita tuon ikäisenä. Poljin mm 5km kaupunkiin ostamaan videopelejä, koottavia pienoismalleja ja lelusotilaita etc. Aina olin menossa ja yksin.

Vierailija
26/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettäis olla tollasten aikuisten lapsi.

Vierailija
27/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on surullista että näille vanhemmille annettaisiin lisää vastuuta lapsensa kasvattamisesta. Sitä pitäisi ottaa pois niiltä jotka ei itse osaa kohdella toisia ihmisiä kunnioittavasti.

Ja yritysten pitäisi saada antaa porttikieltoja, siinä sitten vuoden vanhempi selittäisi mussukalleen "Nyt voida mennä katsomaan Frozenia koska muistatko sen kun oltiin menossa katsomaan Leijonakuningas ja aloin käyttäytyä huonosti aspaa kohtaan?"

Aspat saisi tehdä töitä rauhassa, firmalla ei menisi rahaa uusien rekryyn ja lapsi oppisi jotain mitä vamhempi ei ole kykenevä opettamaan, ehkä jopa se vanhempi oppisi. Kaikki siis voittaisivat.

Vierailija
28/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö alle k16 elokuvien ikärajasuositukset ole juuri suosituksia eli saa mennä katsomaan kaiken ikäiset mutta k18 on jämpti kielto. Näin ainakin oli mun nuoruudessa vielä.

K16 EI saa katsoa kaiken ikäiset. Aikuisen seurassa max. kolme vuotta ikärajaa nuorempi saa katsoa elokuvan. Nämä samat säännöt olivat jo sinunkin nuoruudessasi.

Vierailija
29/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiähän noi vaan on, kun perussääntöjä eivät osaa noudattaa.

Vierailija
30/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin yksin leffateatterissa joskus 9-10v. Tein paljon yksin asioita tuon ikäisenä. Poljin mm 5km kaupunkiin ostamaan videopelejä, koottavia pienoismalleja ja lelusotilaita etc. Aina olin menossa ja yksin.

sama meno mulla, oli ihan tavallista muillakin. leffaa sitä mennään katsomaan eikä vanhempia.

Vierailija
31/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloudesta....kauppoihin ja ravintoloihin pitäisi olla vaadittuna vanhemmilta vanhemmuusajokortti. Siellä eräiden vanhempien pitäisi olla noloja, jotka eivät ole antaneet lapselle tarpeeksi rakkautta ja rajoja.

Vierailija
32/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuvat väärää puuta. Eihän elokuvateatterit määritä ikärajoja. Lipunmyyjillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Suomen laki määrää ikärajat elokuville.

Vierailija
33/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>terve

>AV-palstalla käyminen

Voit valita vain toisen

Olethan sinäkin täällä 😂

Me kaikki 😁

Vierailija
34/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tein paljon yksin saman ikäisenä. Tässä jutussa oli kuitenkin kyse paljon pienemmistä, 3-6-vuotiaista, joita jätettiin yksin leffaan ja yritettiin saada k12 leffaan. Tämän paheksuminen tuskin on mitään ylenpalttista lasten hyysäämistä.

Vierailija
35/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei olisi tullut mieleenkään jättää lasta yksin elokuvateatteriin. Menivät yksin sitten kun ikää riitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi