Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan vanhemmat ovat noloja. Törkeää käytöstä leffateatterissa.

Vierailija
04.01.2020 |

https://yle.fi/uutiset/3-11143638

Miten nuo vanhemmat kehtaa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos lapsista tulee kurittomia kakaroita, kun vanhemmatkaan eivät osaa käyttäytyä.

Vierailija
2/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelevat holhousyhteiskuntaa vastaan, joten kehtaavat ja pitääkin kehdata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat vanhemmat, eivät jaksa viedä kamariltaan elokuvateattereihin. Eikun vartijat noihin elokuvateattereiden lastennäytöksiin ja poliisit paikalle, kun vanhemmat käyttäytyvät näin. Oispa kiva kun iskä ja äiskä vietäisiin putkaan

Vierailija
4/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäisin silmät päästäni, jos vanhempani olisivat tuollaisia.

Täydellinen esimerkki WT-vanhemmista.

Vierailija
5/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö alle k16 elokuvien ikärajasuositukset ole juuri suosituksia eli saa mennä katsomaan kaiken ikäiset mutta k18 on jämpti kielto. Näin ainakin oli mun nuoruudessa vielä.

Vierailija
6/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat vanhemmat, eivät jaksa viedä kamariltaan elokuvateattereihin. Eikun vartijat noihin elokuvateattereiden lastennäytöksiin ja poliisit paikalle, kun vanhemmat käyttäytyvät näin. Oispa kiva kun iskä ja äiskä vietäisiin putkaan

Hyvä idea, otetaankos vielä vaikka poliisi ja lastensuojeluviranomaiset suoraan kauppoihin vahtaamaan että vanhemmat ostavat vain ravitsevia lanttuja ja parsakaaleja eikä ainuttakaan sipsipussia.

Vierailija
7/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin aina niin noloa kun aikuiset ihmiset repii pelihousujaan milloin minkäkin takia. Tämäkin ihan selvä asia niin turha siitä työntekijöille huutaa.

Vierailija
8/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö alle k16 elokuvien ikärajasuositukset ole juuri suosituksia eli saa mennä katsomaan kaiken ikäiset mutta k18 on jämpti kielto. Näin ainakin oli mun nuoruudessa vielä.

Ei enää nykyään. Nykyään tehdään suoraan lasu jos yrittää viedä 8-vuotiaan katsomaan k-12 leijonakuningasta.

Vierailija
9/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, otetaankos vielä vaikka poliisi ja lastensuojeluviranomaiset suoraan kauppoihin vahtaamaan että vanhemmat ostavat vain ravitsevia lanttuja ja parsakaaleja eikä ainuttakaan sipsipussia.

Et siis näe mitään eroa sipsipussin ostamisen ja 4-vuotiaan lapsen yksin elokuvateatteriin jättämisen k-7 Frozen 2 -elokuvan ajaksi? Eli vanhempi vie lapsen sisälle ja poistuu itse, eli hylkää lapsen sinne. Tai sitten raivoaa, kun pieni lapsi ei saa mennä katsomaan k-12 leffaa, vaikka laki sen säätää, ei työntekijä.

Vierailija
10/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis näe mitään eroa sipsipussin ostamisen ja 4-vuotiaan lapsen yksin elokuvateatteriin jättämisen k-7 Frozen 2 -elokuvan ajaksi? Eli vanhempi vie lapsen sisälle ja poistuu itse, eli hylkää lapsen sinne. Tai sitten raivoaa, kun pieni lapsi ei saa mennä katsomaan k-12 leffaa, vaikka laki sen säätää, ei työntekijä.

Ikärajasuositus, joten laki ei määrää mitään.

Vierailija
11/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teattereissa käytetään K-merkintää.

Lukutaidotomuus on se, josta voisi kysyä: miten vanhemmat kehtaavat!

Voivoi, kun Kaisla-Jesper tai Juho-Wilma ei päässytkään katsomaan elokuvia.

Vierailija
12/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vanhemman vanhempikaan osannut lasta kasvattaa, jäljestä päätellen. Varmaan alkoholismiperheestä, persoonallisuushäiriö-perheestä tms. Ei omena putoa kauas puusta.

Vierailija
13/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ei ole tullut mieleenkään kyseenalaistaa nykyistä ikärajakäytäntöä tai päästää lapsia yksin elokuviin.

Vierailija
14/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin 8v slashereita (texasin moottorisahaaja, elm street, jason woorhes etc) ja pelasin mm resident evil pelejä pleikka ykkösellä ja ihan terve heppu tuli musta. Lasikuplassako meinasitte kasvattaa ne lapsenne?

Vierailija
15/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että mitä? Taistelevat siitä, kun leffateatterin henkilökunta ei suostu holhoamaan heidän kakaroitaan, jotka tarvitsisivat aikuisen seurakseen sinne kiellettyyn elokuvaan.

Vierailija
16/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin 8v slashereita (texasin moottorisahaaja, elm street, jason woorhes etc) ja pelasin mm resident evil pelejä pleikka ykkösellä ja ihan terve heppu tuli musta. Lasikuplassako meinasitte kasvattaa ne lapsenne?

No tuosta terveydestä on nyt vain sinun sanasi...

Vierailija
17/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonansa näyttäköön ja katsokoon mitä lystäävät, mutta leffateatterissa mennään leffateatterin säännöillä.

Vierailija
18/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... olen itse ollut suorastaan niuhotarkka omien lasteni kanssa siitä, että ikärajoja noudatetaan peleissä ja elokuvissa ja tv-ohjelmissa. Edes kotona ei katsota leffoja tai sarjoja alaikäisenä.

Silti minullekin tuli kerran jonkun leffan 12-vuoden ikäraja yllärinä. Sori, en muista mikä elokuva oli kyseessä, mutta leffateatterin ovella kysyttiin lapsiltani ikä, ja nuorempi oli vasta 8-vuotias - koska luulin elokuvan olevan hänellekin sallittu. Olin siis itse 10- ja 8-vuotiaiden lasteni mukana, mutta olisimme päässeet saliin vain sen kymmenvuotiaan kanssa. Tietenkään emme menneet, koska en voi jättää kahdeksanvuotiasta hortoilemaan yksin ostoskeskukseen.

Eli.

Olisi ihan hyvä, että se ikäsuositus olisi esillä JO siellä kassalla. Tietenkin minun olisi pitänyt älytä sitä myös kysyä, mutta eipä tullut mieleenkään epäillä sitä leffaa alle 12-vuotiailta kielletyksi. Sain liput vaihdettua pitkän puhumisen jälkeen - ja toki käyttäydyin kohteliaasti, koska ymmärrän ikärajojen tärkeyden - mutta hiki siinä ehti kyllä tulla ja lapsia tietysti harmitti, kun leffareissu tyssähti siihen.

Ei ole ok, että liput myydään kysymättä, mutta äikkis, sisälle saliin et sitten yhtäkkiä pääsekään. Tämä noin asiakaspalautteena päinvastaiseen suuntaan.

Vierailija
19/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon ihminen tekee sen antamalla lapsilleen viinaa, tupakkaa ja huumeita ja muistaa samalla opettaa olemaan ystävällinen muille.

Taidat olla niitä pässejä joka luulee että se nuori aspa kirjoittaa lakeja ja samalla kommentissasi osasit kertoa mitä nämä räyhääjät ovat, imbesillejä.

Vierailija
20/35 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>terve

>AV-palstalla käyminen

Voit valita vain toisen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi