Miksi kolmevuotiaan hampaat näyttävät tältä
On pesty aamuin illoin, rajoitettu makeat, ateriaväli optimi.
Hlääkärissä käyty, kontrolli puolen vuoden päähän. Ei osannut sanoa juuta tai jaata??
Kulmahampaassa näkyy tuommoinen ihan keltainen kohta. Muuten etuylähampaat puoliksi tummentuneet. Ei lähde pesemällä ja värjäytymä tullut pikkuhiljaa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti laittanut kuvan lapsensa suusta nettiin.?!
Lasu?
Mitä helv :'D
Vierailija kirjoitti:
Tässä parempi kuva. Tummentumat lähteneet vaalenemaan.
Ap
Hieno homma! Kysymys oli siis liiallisesta fluorin saannista. (Fluoroosi)
AV näytti taas voimansa 😊
Kaveri kertoi joskus, että heidän kaivovedessä on liikaa rautaa ja sen takia hampaiden juuret tummenivat.
Fluoria😩 ympäristömyrkkyä suuhun ja elimistöön. Älkää tunnustako kerllekään jos jätätte antamatta. En itse antanut enkä tunnustanut. Ei reikiä hampaissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti laittanut kuvan lapsensa suusta nettiin.?!
Lasu?
Joo! Kyllä! Just näin! Pahinta mitä olen KOSKAAN internet-historian aikana nähnyt: random kersan suu!! LASU LASU LASUU!!
Voi myös johtua kuivasta suusta. Itselläni tuli tuollaisia pitkässä flunssassa, kun hengitin koko ajan suun kautta (= suu kuivui).
Meillä on minulla ja myös lapsilla hypoplasiaa. Eipä tuo ole ketään meistä mitenkään haitannut. Tai no minua haittasi teininä, kun jotkut kiusasi siitä että mulla oli ruskeita länttejä ja viiruja hampaissa. Mutta ei se sen iän jälkeen ole enää haitannut, eikä ole edes reikiintynyt koskaan niistä kohdista vaikka periaatteessa pitäisi olla herkemmin reikiintyviä nuo kiilteettömät kohdat.