Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa, että suomalainen kirjakauppa menee konkkaan

Vierailija
04.01.2020 |

Minun lempikauppani!

Sain joululahjaksi lahjakortin kirjakauppaan ja aloin etsimään kirjalistaltani kirjoja joita käydä sieltä ostamassa... Kaupasta löytyi n. 2/20 fyysistä haluamaani kirjaa, e-kirjoina kyllä löytyi miltein kaikki. Esim. Edes Arto Paasilinnan hurmaavaa joukkoitsemurhaa ei löytynyt.

Kumpaa sinä luet, e-kirjaa vai fyysistä? Itse en yksinkertaisesti pysty keskittymään e-kirjaan. Sama kun lukisi jotain vauvapalstaa sivusilmällä ja ajatus pyörii jossain ihan muualla.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä hinnoilla saakin mennä..

Samat kirjat jossain prismassa melkein puolet halvemmalla, haloo..

Jep! Kävin myös Prismassa kirjaosastolla ja siellä oli huomattavasti paremmat valikoimat. Sanoinkin miehelleni, että ironista kuinka Prismassa enemmän valinnanvaraa kun _kirja_kaupassa.

Ap

Vierailija
22/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin joulun alla, ostin kolme kirjaa. Tsekkasin etukäteen mistä myymälästä löytyy nuo kaikki kolme ja Triplasta sitten löytyi. Ei kai nyt voi olettaakaan, että jotain vanhaa (1997) Paasilinnaa  olisi enää jossain kaupan hyllyssä. Jos sitä ylipäätään löytyy, ne joutuu sen tilaamaan. 

Sääli jos menee nurin. Käyn aika usein ja ostan tarjousdekkareita. Kirjaston suurkuluttaja olen myös. E-kirjaa en ole vielä lukenut, mutta aion testata kyllä. Sisko tykkää e-kirjoista, kuuntelee samalla kun siivoaa ja tekee ulkohommia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe mitään pointtia ostaa kirjaa kun kirjastosta voi lainata ilmaiseksi. Olisin moninkertaisessa konkurssissa jos olisin ostanut jokaisen lukemani kirjan.

Vierailija
24/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen e- kirjoja, käytän Amazonia koska luen lähinnä englanniksi. Valtava valikoima, saa kirjan heti, hinta hyvin harvoin yli 10e, usein vain muutaman euron.Kindle lukulaite ei häikäise, kirjoja ei keräänny nurkkiin pölyttymään eikä tarvitse palauttaa kirjastoon. Rakastan kyllä kirjakauppoja, mutta asun pikkukaupungissa missä ei Suomalaista ole. Tytölle olen ostanut laadukkaampia piirrustustarvikkeita sieltä.

Vierailija
25/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen "oikeita" kirjoja, e-kirjat ei kiinnosta konseptina. Harmittaa että ala tulee varmasti kuolemaan ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
26/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin joulun alla, ostin kolme kirjaa. Tsekkasin etukäteen mistä myymälästä löytyy nuo kaikki kolme ja Triplasta sitten löytyi. Ei kai nyt voi olettaakaan, että jotain vanhaa (1997) Paasilinnaa  olisi enää jossain kaupan hyllyssä. Jos sitä ylipäätään löytyy, ne joutuu sen tilaamaan. 

Sääli jos menee nurin. Käyn aika usein ja ostan tarjousdekkareita. Kirjaston suurkuluttaja olen myös. E-kirjaa en ole vielä lukenut, mutta aion testata kyllä. Sisko tykkää e-kirjoista, kuuntelee samalla kun siivoaa ja tekee ulkohommia. 

Sori sekoitin asiat, sisko siis kuuntelee äänikirjoja. E-kirjoja ei ole kumpikaan vielä testattu. 

Vierailija
27/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee ostaa ne puljut tyhjiks ni ainaki huominen on turvassa

Vierailija
28/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurmaava joukkoitsemurha on melko vanha teos, milloin liene viimeksi otettu painos? Sen etsintä kannattaisi aloittaa divareista. Muuten kyllä itsekin olen hämmästellyt Suomalaisen kirjakaupan alennus tilaa.

Totta. Käynkin säännöllisesti kirpputorilla metsästämässä kirjoja, hinnatkin on tosiaan inhimillisemmät.

Ap

Vierailija
29/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta siirrytään takaisin savitauluihin:

Sähkö lopetetaan, niin tallennukset katoavat.

Paperiset tallennukset lahoavat ja poltetaan kun puu loppuu.

Palaamme siis siihen mistä lähdimmekin.

Vierailija
30/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en näe mitään pointtia ostaa kirjaa kun kirjastosta voi lainata ilmaiseksi. Olisin moninkertaisessa konkurssissa jos olisin ostanut jokaisen lukemani kirjan.

Ei mullakaan tietenkään ole varaa ostaa kaikkia lukemiani kirjoja, pari kirjaa viikossa menee helposti. Mutta jotkut suosikkikirjat on sellaisia, että niitä voi joutua kirjastosta jonottamaan puolikin vuotta, joten näitä tulee sitten ostettua kun en jaksa jonottaa. Juuri ostin Jo Nesbon uusimman dekkarin. Kirjastosta saisin sen ehkä vuoden päästä. 

Vierailija
31/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lapseni kanssa ain ennen kurssien vaihtumista lukiossa.

Siellä on lähes aina jopa ruuhkaa ja muitakin ostajia, kuin lukiolirjojen.

Vierailija
33/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen e-kirjoja. Helpompaa. Pienellä kuukausimaksulla valtava määrä, kokonainen kirjasto uutuuksineen kirjoja heti saatavilla. En kaipaa esineitä. Kirja on se teksti, ei esine.

Vierailija
34/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-kirjoja luetaan, äänikirjoja kuunnellaan.

Olen lukenut vain yhden e-kirjan kirjastosta. Luin sen tabletilta selaimessa, kolme-neljä lukua kerrallaan. Aika hankalaa se oli eikä lukemastani jäänyt ihan kauheasti mieleen. Painettu kirja on painettu kirja, kyllä se niin vain on. Ehkä nuoremmat sukupolvet ovat innoissaan e-kirjasta, koska ne nyt muutenkin ovat silmät ristissä nenä kiinni näytössä koko ajan, mutta meidän vanhan liiton (nyt 54 v.) ihmisille oikea kirja pöydällä/sylissä/käsissä on se ainut oikea lukukokemus, joka jää mieleen.

Vierailija
35/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä hinnoilla saakin mennä..

Samat kirjat jossain prismassa melkein puolet halvemmalla, haloo..

Heh, onneksi tuota kallista kirjakauppaa ei ole edes paikkakunnallani, ettei tule haksahdettua -  sitäpaitsi Prisma on ihan vieressä. =D

Vierailija
36/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen on luusereille

Vierailija
37/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikoita on kirjoina hyllyssä mutta ei ole mitään järkeä ostaa ns. kertalukemiseen printtikirjaa. Ostan ekirjoina nykyään pelkästään. Kirjat ja etenkin pokkarit eivät ole minkään arvoisia. Kukaan ei niitä halua, ei edes divarit.

Vierailija
38/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisesta kirjakaupasta saa kyllä jokaisen Suomessa myynnissä olevan kirjan. Hyllystä löytyvät vain ne joita uskotaan menevän eniten. Muut mielenkiintoiset kirjat kannattaa pyytää tilaamaan liikkeeseen.

Vierailija
39/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen sekä oikeita kirjoja että kuuntelen äänikirjoja. Suomalaista oon käyttänyt lähinnä toimistotarvikekauppana.

Vierailija
40/46 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurmaava joukkoitsemurha on melko vanha teos, milloin liene viimeksi otettu painos? Sen etsintä kannattaisi aloittaa divareista. Muuten kyllä itsekin olen hämmästellyt Suomalaisen kirjakaupan alennus tilaa.

Totta. Käynkin säännöllisesti kirpputorilla metsästämässä kirjoja, hinnatkin on tosiaan inhimillisemmät.

Ap

Onko kirjoilla niinku metsästysaika vai saako milloin vaan ampua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan