Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko OK-taloon avokeittiön val erillisen?

Vierailija
04.01.2020 |

Jos leikitään että saisit ilmaiseksi kohtuuhintaisen
-keskitasoisen (300ke) talon lahjana, niin että et saisi päättää mitään muuta kuin keittiön tyypin, niin ottaisitko siihen avokeittiön vai erilliskeittiön? Kummassakin tapauksessa tila olisi 47 neliötä eli joko kokonaan tupkeittiönä, tai 20m2 erilliskeittiö, 26m2 olkkari.
Olen ns ammattirakennuttaja ja kohde alkamassa. Keittiösuunnittelija sanoi että parhaiten menee kaupaksi avokeittiö, varsinkin perheille. Olen itse ”vanhan kansan” ihminen ja en oikein osaa suhtautua.
Miten on?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillinen keittiö, ehdottomasti.

Itse en taatusti tule ikinä muuttamaan avokeittiölliseen asuntoon tai taloon. Se tarkoittaakin sitä, että viimeisen 10 vuoden aikana rakennetut ja rempatut kohteet voi jättää kaikista hauista ulos. Muuta ei nykyään tehdä. 

Kerrostalorakennuttajille tämä onkin hirveän kätevää. Entistä kaksiota voi nyt huoletta markkinoida kolmiona.

Aivan varmasti löydät talolle ostajan, jos teet erilliskeittiön. Niitä haluavia saattaa olla määrälllisesti vähemmän kuin avokeittiötä haluavia, mutta uusien kohteiden joukossa on tällä hetkellä nollatarjonta.

Vierailija
62/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ikäpolvikysymys. Kaikki yli 50v kannattaa erillistä.

Ei pidä paikkaansa! Terv ehdoton avokeittiön kannattaja, 60 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillisen. En ymmärrä tuota avokeittiöhinkua. Katso siinä sitten telkkaria kun tiskikone tms. pauhaa samassa tilassa. Enkä ole niin reipas siivousihmekään että jaksaisin heti piilottaa tiskit jne.

Minkälaisia tiskikoneita teillä on, joilla ne pauhaa? Itsellä on tosi vaikea edes tietää, onko tiskikone päällä vai ei. Kokeilen yleensä laittamalla käden etupeltiin kiinni, eikä silläkään aina ihan täydellä varmuudella huomaa.

Vierailija
64/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokeittiö siistille perheelle , umpikeittiö sotkuisille.

Vierailija
65/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti avokeittiö on nykyaikaa. Jos haluaa vähän erilleen, niin esimerkiksi osittain seinä oh:n ja keittiön väliin siihen kylmälaitteet tai saareke korkeammalla seinäkkeellä. Hyvä liesituuletin, niin ei hajut häiritse.

Ap tässä, keittiön ja oh:n väliin tulisi 180x90 saareke. Jos tulisi erilliset huoneet niin saareke jää pois.

Rahamielessä avokeittiö on kalliimpi. Eli ei ole kyse nyt siitä että mahdollsimman halvalla. Kyse on siitä että pitäisi olla mahdollisimman myyvä.

Hämmentävää että näin paljon on erilliskeittiöiden kannattajia. Keittiökauppiaan mukaan liki kaikki myynti on nyt avokeittiötä.

Palstalla on muutenkin vähän keskimäärästä poikkeavaa väkeä. Koulukiusattuja, masentuneita ym. melkein kaikki.

Vierailija
66/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen tosiaan ylttynyt miten paljon erilliskeittiön kannattajia on.

Se erilliskeittiö on paljon halvempi ratkaisu (puutavaraa ja kipsilevä) kuin kallis saareke (laatikkomekanismit arvokkaita). Tekisi mieli kallistua erillisen puolelle. Ehkä vielä pirautan parille tutulle kiinteistönvälittäjälle ja kysäisen mielipidettä. Tässä ketjussa avokeittiön haluavia oli yllättäen vähemmän. Ap

Vierailija
67/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ostaa niitä avokeittiöllisiä kämppiä, koska muita on niin vähän tarjolla. Siksi tekisin erilliskeittiön, olis taatusti myyntivaltti.

Yks tykkää yhdestä, toinen jostain muusta.

Mulla on ollut avokeittiö vuodesta 2005 (kolmessa eri asunnossa), enkä ikimaailmassa haluaisi erilliskeittiötä.

Tälläkin hetkellä suunnittelen mökillä yhden seinän kaatamista, jotta saisin avoimemman keittiön. Nyt se on varmaan tuo, mitä joku sanoi puoliavoimeksi.

Vierailija
68/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tee avokeittiö, sen moni tänä aikana haluaa.

Meillä on kahdessa asunnossa ollut ja olen tykännyt paljon. Välissä asuttiin väliaikaisessa kodissa kun rakennettiin ja siinä oli erillinen k + oh, ei yhtään ikävä sitä ratkaisua.

Meillä on ainakin hiljaiset kodinkoneet, ei pauhaa pesukone. Ostaa samalla kunnon liesituulettimen ja uusissa taloissa on hyvä ilmanvaihto, ei leijaile ruuan hajut.

Vierailija
69/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ihan niin mene, että laitetaan vain seinä ja ovi jos ne puuttuu. Tai voi laittaa, mutta lopputulos ei välttämättä ole sen kivampi.

Yksi huomio vielä avokeittiöön liittyen: olohuoneesta puuttuu tällöin seinä, mihin voisi laittaa vaikka tauluja. Hankalaa kun ei ole yhtään ehjää seinää niille tai kirjahyllylle. Toisilla on muutakin seinille ripustettavaa kuin yksi juliste tai makramee.

Meillä on avokeittiö ja olo/ruokailuhuoneessa 7 m ikkunapintaa mutta silti ehjää seinää 11m. Tällähetkellä 5 (aitoa) taulua seinillä. Kirjakaappi on työhuoneessa vaikka olisi toki mahtunut muuallekin.

Vierailija
70/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta uutta kotia olette nähneet jossa erillinen keittiö? Ei sellaista kukaan halua

Vierailija
71/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta uutta kotia olette nähneet jossa erillinen keittiö? Ei sellaista kukaan halua

Kuinka niin "kukaan"? johan tässäkin ketjussa on monta ihmistä kertonut valitsevansa mieluummin erilliskeittiön.

Vierailija
72/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin ehdottomasti. Tai sellainen ”L mallinen”, jossa pitkällä sivulla oh ja ruokailutila ja tuolla pienemmällä sivulla keittiö. Pohja on avoin, mutta jää hieman piiloon.

Vierailija
73/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi kriteeri asuntoa (tässä tapauksessa rivari) oli ehdottomasti erillinen keittiö. En halua kokkailla olohuoneen nurkassa vaan saan rauhassa käryttää ja kolistella keittiössä. Käytiin katsomassa myös avokeittiömallin asuntoja niin en tykännyt. Jos joskus oma talo niin sinnekin ehdottomasti erillinen keittiö. Avokeittiö on tarkoitettu ihmisille jotka ei kauheasti kotona kokkaa! Ja oon vähä reilu kolmekymppinen joten ei oo ikäkysymys.

Mä ajattelisin nimenomaan niin päin, että niille, jotka kokkaavat paljon. Kuka haluaa linnoittautua yksin sinne erilliskeittiöön? Ilmeisesti joku, mutta en minä.

Vierailija
74/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntomessuilla KAIKISSA taloissa oli avokeittiö. Ja ne ei olleet todellakaan köyhien taloja, tämä sille joka sanoi että avokeittiö on köyhille.

Vierailija
75/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni avokeittiölle!

Vierailija
76/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avokeittiö siistille perheelle , umpikeittiö sotkuisille.

Suurin osa ainakin lapsiperheistä on sotkuisia eli umpikeittiöllisiä taloja todellakin tarvitaan.

Vierailija
77/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillinen keittiö. Keittiön tiskit ja sotkut ei näy olkkariin. Nykyään rakennetaan sellaisia asuntoja joissa ei ole edes eteistä. Eli ovesta sisään tultaessa ollaan heti olkkarissa, jossa juurikin on se avokeittiö. Varmaan tosi kiva heti ovelta nähdä keittiön tiskit ja mahdollisesti pyykkitelineet vaatteineen kuivumassa siinä samassa tilassa. Sitten olkkarista näkyy eteisen kenkäröykkiö. Tai siis ulko-oven edustan kenkäröykkiö. No sopii varmaan tosi supersiisteille ihmisille tällaiset asunnot, mutta lapsiperheille ei todellakaan.

No tämä myös. Viimeksi kun järjestin juhlia ja kokkailin keittiössä niin miehen sukulaiset heti ovella huutelivat tuomitsevasti että miksi keittiön astiakaapin ovi on auki... Jotkut helvetin panssariovet saisi luukkuineen olla, josta voisin tarjottavat sujauttaa esille.

Vierailija
78/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on just nyt hyvä. Erillinen keittiö ja siinä tarpeeksi kaappitilaa. Sinne mahtuu myös kahdeksan hengen pöytä. Isolla oviaukolla aulaan, josta aukeaa myös olohuone, n. 30 neliötä.,voi olla isompikin. Mua ainakin ahdistaa, jos olohuoneeseen näkyisi tiskaamattomat astiat yms. Jos jotakin lisää haluaisin niin vielä isomman keittiön, mihin mahtuisi vielä sohva tms ja arki tv.

Eli käytännössä haluaisit, että keittiöönne mahtuisi (arki)olohuone. Miten tuo siis eroaisi tupakeittiöstä?

Vierailija
79/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillisen. En ymmärrä tuota avokeittiöhinkua. Katso siinä sitten telkkaria kun tiskikone tms. pauhaa samassa tilassa. Enkä ole niin reipas siivousihmekään että jaksaisin heti piilottaa tiskit jne.

Minkälaisia tiskikoneita teillä on, joilla ne pauhaa? Itsellä on tosi vaikea edes tietää, onko tiskikone päällä vai ei. Kokeilen yleensä laittamalla käden etupeltiin kiinni, eikä silläkään aina ihan täydellä varmuudella huomaa.

Minä olen köyhä, ja kodinkoneissa mennään halvimman mukaan. Ei se 150 neliön talokaan maksanut kuin 24 000.

Vierailija
80/123 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokeittiö on nykyaikaa. Ääni sille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi