Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on aina eri mieltä kaikesta, menee hermo.

Vierailija
04.01.2020 |

Tilanne on siis tämä: sanon jonkun asian -> mieheni kommentoi aina (siis todellakin aina) sanoen, että hänen mielestään asia on juuri päinvastoin. Esim.jos sanon, että karhu on ruskea, hänen mielestään se on vihreä. Muilla samanlaista?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä aivan sama meininki! Meillä pitkä liitto takana, eikä ainakaan aika ole auttanut. Joskus nämä vastakkainasettelut on saanut ihan koomiset mittasuhteet. Itseä ärsyttää suunnattomasti, mutta toisaalta olen oppinut 'käsittelemään' miestä, ettei tarvis arki ainakaan kärsi eikä ole mitään jäänyt tekemättä tai hankkimatta.

Voisin sanoa, että miehelläni on muutamia narsistisia piirteitä; haluaa olla aina oikeassa, saada huomiota, voittaa peleissä ja kilpailuissa (voi vaikka huijata saavuttaakseen), innostuu vain omista haluistaan ja mielenkiinnon kohteista,. Muuten kiva ja kiltti mies joka tuo leivän pöytään, joten ei menisi vaihtoon.

Vierailija
22/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt varmaan sama mies kun tossa toisessa aloituksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa, jos on eri mieltä? Mieti ihan omaa reagointiasi tähän. Miksi eri mieltä oleminen jossain toisarvoisessa mielipideasiassa saa sinut hermostumaan? Koetko itse välisenne asetelman jotenkin kilpailulliseksi, jossa karhun väri on sinulle henkilökohtaisesti tärkeä taistelu voitettavaksi? Mihin tarvitset kokemusta puolisosi nujertamisesta? Paikkaatko sillä epävarmuuksiasi, koetko olevasi jotenkin heikompi ja huonompi? 

Entä oletko ajatellut sitä, että se vastalause syntyy ainoastaan niistä asioista, joista olette eri mieltä. Vaikka keskustelisitte sadasta asiasta päivässä, jos miehesi on kolmessa eri mieltä, hän silloin ilmaisee erimielisyytensä ja muuten mennään harmonisessa konsensuksessa. Tulkintasi "on AINA eri mieltä KAIKESTA" voikin olla pahoin vääristynyt, koska muistat ainoastaan ne tapaukset, joissa eriävä mielipide on ilmaistu ja tämä tuottaa vahvistusharhan, jossa jatkossakin kiinnität huomioita juuri niihin yksittäisiin tapauksiin. Miehesi saattaa olla kanssasi melkein aina samaa mieltä, mutta koska siitä ei tule minkäänlaista sananvaihtoa, sinä et sitä edes noteeraa. 

Vierailija
24/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, täällä aivan sama meininki! Meillä pitkä liitto takana, eikä ainakaan aika ole auttanut. Joskus nämä vastakkainasettelut on saanut ihan koomiset mittasuhteet. Itseä ärsyttää suunnattomasti, mutta toisaalta olen oppinut 'käsittelemään' miestä, ettei tarvis arki ainakaan kärsi eikä ole mitään jäänyt tekemättä tai hankkimatta.

Voisin sanoa, että miehelläni on muutamia narsistisia piirteitä; haluaa olla aina oikeassa, saada huomiota, voittaa peleissä ja kilpailuissa (voi vaikka huijata saavuttaakseen), innostuu vain omista haluistaan ja mielenkiinnon kohteista,. Muuten kiva ja kiltti mies joka tuo leivän pöytään, joten ei menisi vaihtoon.

Jep, juuri näin meilläkin. Ap

Vierailija
25/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli jollain tavalla samantyyppinen kuin aloittajan mies. Ei sinänsä ollut eri mieltä asioista, mutta melkeinpä kaikkeen löytyi aina negatiivinen kulma. Esim. iloitsin uusista talvikengistä, mies: vaan mahtaako kestää koko talvea.

Niin äärettömän rasittavaa ja raivostuttavaa.

Vierailija
26/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä oli jollain tavalla samantyyppinen kuin aloittajan mies. Ei sinänsä ollut eri mieltä asioista, mutta melkeinpä kaikkeen löytyi aina negatiivinen kulma. Esim. iloitsin uusista talvikengistä, mies: vaan mahtaako kestää koko talvea.

Niin äärettömän rasittavaa ja raivostuttavaa.

Tuttua käytöstä tämäkin meillä. Ap

Vierailija
27/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on olla yhdessä, jos suhteessa kaksi on aina kaikesta päinvastaista mieltä. Pitkällä aikavälillä todella rasittavaa. Ihmiset toki ovat usein eri mieltä, mutta jos mitään yhteistä ei löydy, eikä ehkä ymmärrystäkään enää - vaikka olis sovitellut miten päin hyvänsä. Joillakin ihmisillä on tapana, että ovat periaatteesta aina eri mieltä, esim. vanhempi narsistina voi aina sanoa vastaväitteen vaikkei kiistaa ole. Mistä tietää onko jonkun kumppani sitten sellainen joka haluaakin väitellä ja tulee turhaa draamaa.

Vierailija
28/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut leikkiä miehesi kanssa?

Sinä: Onpa meillä paljon ruokaa jääkaapissa, ei tarvitse moneen päivään käydä kaupassa.

Mies: Ei siellä juuri mitään ole, pitäisi tänään mennä kauppaan.

Sinä: Ai niin, oikeassa olet, jääkaappi on melkein tyhjä. Mihin aikaan sulle sopisi lähteä tänään sinne kauppaan?

Mies: Ei sinne nyt tänään tarvitse mennä, ruokaa on jääkaapissa vaikka kuinka paljon.

Sinä: Totta turiset, jääkaappi ihan täynnä. Syödään ne ensin pois, ennen kuin seuraavaksi käydään kaupassa.

Ja niin edelleen, ja niin edelleen. Tajuaako mies? Suuttuuko?

Vierailija
29/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös liittyy tietynlaisiin persoonallisuushäiriöihin ja/tai luonteenpiirteisiin. Kuten yllä joku sanoin, esim. jos on sellainen luonne että aina haluaa voittaa tai kuvitella olevansa se, joka on oikeassa.

Mulla oli esimies, jolla oli ym. ongelmia. Hänen tapansa keskustella oli kertakaikkiaan raivostuttava: hän aloitti joka ainoan vastauksensa sanalla "ei".

Hänen tarpeensa sanoa "ei" johti usein ihan naurettavuuksiin, eikä mistään asioista päästy yhteenymmärrykseen.

Kehityskeskustelut olivat hänelle ylivoimaisia, koska niissähän kyse on vuoropuhelusta, mutta tämä tyyppi nollasi joka asian jonka me työntekijöinä sanoimme. Keskustelut jäivät aina avoimiksi tai päättyivät konfliktiin.

Vierailija
30/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehellä ole oikeutta omaan mielipiteeseen? Melko ikävältä kuulostaa tuollainen parisuhde=(

Mikä oma mielipide se on, jos aina on pakonomaisesti oltava eri mieltä?

Vierailija
31/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä oli sellanen, että ihan sama mitä sanoin, myötäili mukana. Siis jos sanoin että koulu on kivaa, hän sanoi, että niin, koulu on kivaa! Käytännössä siis tositi aina sanani vielä! En sitte tiedä kumpi on ärsyttävämpää..

ovat juin pilli ja jotka toistaa monnin sanat

Vierailija
32/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä oli sellanen, että ihan sama mitä sanoin, myötäili mukana. Siis jos sanoin että koulu on kivaa, hän sanoi, että niin, koulu on kivaa! Käytännössä siis tositi aina sanani vielä! En sitte tiedä kumpi on ärsyttävämpää..

ovat juin pilli ja jotka toistaa monnin sanat

ovat kuin pilli ja pulla jotka toistaa monnin sanat 

Vierailija
33/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kokeile käänteispsylogiaa: Sano joku asia juuri päinvastoin kuin mitä itse ajattelet, niin saat kuulla miehesi suusta toivotun vastauksen :D

Toimii uhmaikäisillä pikkulapsilla, miksei siis vänkäämään tottuneella miesvauvallakin.

Jaksatteko te naiset oikeasti katsella tällasta miesvauvaa? Eikö mukavempi olisi aikuinen kumppani vierellä?

Välillä tulee kyllä mieleen, että onko tässä mitään mieltä. Ap

Muutama esimerkki väittelyn kohteista kertoisi tilanteestanne enemmän kuin sata turhanopäiväistä sanaa.

Vihreä karhu esimerkkisi oli pölvästeintä mitä olen aikoihin kuullut.

Vihreä karhu oli vain esimerkki. Todellinen on tämä: Minä: "Meillä on jääkaapissa todella paljon ruokaa nyt." Mies: "Ei siellä ole oikeun mitään." Jne jne... kaikki asiat käännetään toisin päin miehen toimesta. Ap

Mielipidekysymys.

Olette eri mieltä ruoan määrästä ja ei kyllä riitä mielestäni esimerkiksi, mieheni on aina eri mieltä kuin minä.

SInä voit nähdä jääkaapin täynnä ruokaa, joka miellyttää itseäsi ja miehellesi ei sieltä oikein löydy syötävää, joten näette jääkaapin sisällön eri näkökulmista.

Tai miehesi organisointikyky on parempi ja hän näkee että jääkaappiin mahtuisi vielä paljon enemmän jos se järjesteltäisiin paremmin.

Hahaha :D

- isä, 4 veljeä, 1 kämppis, 1 avo- ja 2 aviomiestä myöhemmin, hahaha :D

Vierailija
34/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kokeile käänteispsylogiaa: Sano joku asia juuri päinvastoin kuin mitä itse ajattelet, niin saat kuulla miehesi suusta toivotun vastauksen :D

Toimii uhmaikäisillä pikkulapsilla, miksei siis vänkäämään tottuneella miesvauvallakin.

Tätä on aika paljon tätä vänkäävä- miesvauva tyyppistä miestä....työpaikoilla, tuottavissa, sukulaisissa, harradtuspiireissä....vttu että on R-A-S-I-T-T-A-V-i-a!!!!!

Vierailija
35/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlainen mies. Se on ärsyttävää. Joskus on jäänyt kiinni siitäkin, että puhuu itsensä pussiin, kun aina pitää sanoa se vastakkainen mielipide. Eikä myönnä tätä piirrettä itsessään. On siitäkin eri mieltä. Ois ihanaa, kun joskus sanoisikin, että kyllä, näin on ja jatkaisi juttua siitä. Löytyisi joku yhteinen kokemus, jonka voisi jakaa. Mutta näin käy tosi harvoin. Jos joku osaa sanoa, mistä johtuu, niin hyvä. Mulle ei ole vielä selvinnyt. Sit meillä on kans tuota, että sanon, että talouspaperi on lopussa, tai mikä tahansa, niin siihenkin tulee aina se, että vastahan viime viikolla ostin uuden säkin. Siitäkin alkaa vänkäämään, että ei voi olla vielä. Mua ei usko missään muussakaan asiassa. Ihan tavallisissa faktoissakaan, joita olen lukenut. Mutta sitten jos esim. työkaverit puhuu jotain, niin se on heti totta ja iso juttu ja sitä kerrotaan sitten kotonakin.

Vierailija
36/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä itse olet kun miehesi tekee aloituksia eri aibeisra kenetkö tarkastamaan kriittisesti?

Vierailija
37/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka on aina jotain mieltä mutta ketä se kiinostaa?

Vierailija
38/43 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei anna tuumaakaan periksi ..ei tuumaakaan esim.miten pitkiä puita tuo pannuhuoneeseen,meillä puuhella ja siihen menee  kolme senttiä lyhyempiä puita kuin pannuhuoneen uuniin.,jos puut pätkisi kolme senttiä lyhyemmiksi ne mahtuisi molempiin uuneihin......ymmärtääkö kukaan miehen logiikkaa??  MINÄ EN.

Vierailija
39/43 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vissiin kaulimelle töitä.

Vierailija
40/43 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin et jos kyse muutoksesta, voi jtn olla tapahtunut arvostuksen osalta. Ei enää taida arvostaa mielipiteitäsi. Näin kävi meillä kun aiemmin ei ollut mitään mielipidettä, yht äkkiä kaikesta jopa huvittavuuteen asti eri mieltä tai asian kyseenalaistaminen. Ja liittyi selvästi oman tahdon ilmaisuun joka yleensä harjoitellaan lapsuudessa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi