Jos lapsi on poika, isä ei halua enää toista lasta ja päinvastoin
Jos lapsi on tyttö, äiti ei välttämättä halua enää toista lasta.
Näin tuntuu olevan lähipiirissä..
Kommentit (13)
Onpa suruulista :(( Miksei haluta kahta poikaa? Tai tyttöä? Minä halusin kaksi lasta ja herran haltuun, kumpia he olisivat. Ensin syntyi poika, vaikka salaa toivoin tyttöä, sitten syntyi tyttö, mutta olisin hyväksynyt pojan totta kai koska minulle lapsiluku oli tärkeämpää, kuin sukupuoli.
Varsin outo tuttavapiiri.
En ole kuullutkaan. Usein lapsiluku on toiveissa etukäteen, mutta sukupuolella ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Varsin outo tuttavapiiri.
En ole kuullutkaan. Usein lapsiluku on toiveissa etukäteen, mutta sukupuolella ei väliä.
Kyllä mies voi herkästi (miksei nainenkin) tulla katumapäälle kun nähdään totuus vauva- ja lapsiarjesta.
Niin monen mielipide on vaihtunut.
Vierailija kirjoitti:
Sama omalla kohdalla, esikoinen poika. Mies useaan otteeseen maininnut ettei enää lapsia halua.
Vaikka aikaisemin puhuttu useasta lapsesta.
Meillä sama.
Ap
Enpä oo kyllä huomannu. Mun mies halusi pojan jälkeen vielä toisenkin lapsen, tuli vähän haasteellisempi poika ja mies totesi, että ei enempiä.
Nyt kun olen alkanut sopeutua ajatukseen, että perheemme on täydellinen niin mies onkin alkanut sanoa, että ei nyt sentään ole kiveenkirjoitettu ettei koskaan enää uutta lasta 😏
Sovittiin, että jos fiilis tulee ennen kun ikä tulee vastaan niin katsotaan tilannetta sitten 😆
Jos poika on lapsi, lapsi ei halua enää toista isää...
Miten tälläisessa tilanteessa pitäisi toimia ?
Jos kerran on ollut puhe useammasta, ja muuttaa mielen yhtä-äkkiä.
Miten sen haluavan osapuolen pitäisi olla, odotella vain jos mieli muuttuu vai tyytyä kohtaloonsa ?
Heh, jotain mutufilosofiaa taas. Meillä mies halusi nimenomaan tyttöjä, ja saikin niitä kaksi. Muisti varmaan omasta lapsuudestaan, että poikalapsi on hankalampi...
Vierailija kirjoitti:
Miten tälläisessa tilanteessa pitäisi toimia ?
Jos kerran on ollut puhe useammasta, ja muuttaa mielen yhtä-äkkiä.
Miten sen haluavan osapuolen pitäisi olla, odotella vain jos mieli muuttuu vai tyytyä kohtaloonsa ?
No puhuminen ja pohjimmaisten syiden selvittely on varmaan eka juttu.
Sitten yritetään poistaa ne syyt.
Jos ei onnistu niin pitää päättää kumpi on tärkeämpää suhde vai mahdollisuus (vielä yhteen) lapseen.
Sitten ero tai tyytyväisyys siihen mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Sama omalla kohdalla, esikoinen poika. Mies useaan otteeseen maininnut ettei enää lapsia halua.
Meillä myös sama juttu. Poika jäi ainokaiseksi.
Ai jaa. Ensimmäinen oli poika, toinenkin oli poika ja mies sanoi, että kolmas voisi olla tyttö. Ja olikin.
Eiköhän se ole niin, että jos eka lapsi on vaativa niin se helpommin jää ainokaiseksi, vaikka lapsia alunperin ois haluttu enemmän. Ei sillä oo mitään tekoa sukupuolen kanssa.