Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile, millainen on 'tavallinen mies'?

Vierailija
03.01.2020 |

Siis se mikä ei muka kelpaa naisille

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen mies.

Pukeutuu usein rumasti, hyvässä tapauksessa kivasti, mutta ei huomiotaherättävästi.

Ei välttämättä läheistä ystävää vaan miessuhteet pinnallisia, työkavereita tai harrastuskavereita. Huonoimmillaan jonkun äijäporukan alfan alamaismainen myötäilijä.

Pari harrastusta, joista toinen on jotain kuntoilua.

Yleensä sellainen, että vaikea keksiä yhteistä puhuttavaa. Ehkä sen takia, että ei löydy kosketuspintaa tai sitten tämmöisellä tavismiehellä ei ole kovin paljon intohimoja tai mielipiteitä suuntaan tai toiseen. Kai siis tutustuessa viehättää jonkinlainen avoimuus tai se, että toinen paljastaa itsestään vilpittömästi jotain.

Ne miehet, joista itse olen kiinnostunut, on yleensä keskustelutaitoisia tai tähän tavikseen verrattuna jotain syvempiä kiinnostuksenkohteita, ja heillä yleensä kova vienti.

Vierailija
22/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK-tutkinto

Palkka 2500-3300 (Pk-seudun ulkopuolella, Helsingin jupeista en osaa sanoa)

Vaalea tai maantienvärinen tukka

Alle keskipituuden (toki yli keskipituudenkin on "tavallisia miehiä", mutta ne on juuri ne tavalliset miehet jotka naisille kelpaa, toisin kuin alle keskipituuden)

Pyöreähkö tai normaali vartalolta, voi olla hiukan lihaksia muttei siinä määrin että naiset kostuisi

Ei mikään porukan äänekkäin tyyppi

Useimmat liikkuvat enimmäkseen miesvaltaisissa kaveripiireissä, mutta eivät ole mitään kaveriporukoiden keskipisteitä.

Harvoin mitään super-ekstroverttejä harrastuksia, ennemmin rakentelee legoja kotonaan, pelaa konsolilla, tai rakentelee harrasteautoaan

Löytyy kahtaa tyyppiä arvomaailmalta, vaatetustyyliltä ja harrastuksilta yms. itseilmaisulta: toinen perus juntti -tyyppi, ja toinen vähän hipsterimpi. Molemmat kuitenkin tavismiehiä.

Minun mieheni on melko lähellä tätä kuvausta. Koulutus ammattikoulu, bruttopalkka pyörii siinä parin tonnin vähän paremmalla puolella, tukka tosin on tumma, mutta pituutta ei ole kuin 169 cm. Lihaksia jonkin verran, mutta myös vatsaa vähän. Valtaosa kavereista miehiä, ei mikään porukan johtohahmo. Harrastaa pelaamista pelikonsoleilla, enemmän juntti kuin hipsteri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen=keskiarvo. Keskipitkä, keskipaksu, semi ok näköinen. Keskimääräinen koulutus (eli jokin perusmaisteri tai amk), samoin ammatti ja tulotaso. Yleensä myös parisuhteessa.

Ääripäät on sitten siinä molemmin puolin.

Ei ole yleensä parisuhteessa. Kolmekymppisistä tavismiehistä ehkä puolet on parisuhteessa, eli et voi sanoa että "yleensä myös parisuhteessa". 

Hyvin suuri osa miehistä joita näet naisen kanssa liikkeelllä, oli sitten kaupungin keskustassa tai jossain peltomarketissa, on oikeasti keskitasoa suositumpia miehiä, joskus huomattavastikin. Naisilla on joku ihme vääristymä silmissä, että komeat ja sulavat miehet nähdään tavismiehinä, varsinaiset tavismiehiet nähdään rumina, ja oikeasti rumia miehiä naiset eivät näe ollenkaan, ovat ilmaa naisille.

Jos puolet on parisuhteessa niin se tekee asiasta tavallisen. Voi siis sanoa. Ja mitä ne muiden ikäryhmien miehet sulle on, olemattomia?

Eri

Vierailija
24/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen=keskiarvo. Keskipitkä, keskipaksu, semi ok näköinen. Keskimääräinen koulutus (eli jokin perusmaisteri tai amk), samoin ammatti ja tulotaso. Yleensä myös parisuhteessa.

Ei ole yleensä parisuhteessa. Kolmekymppisistä tavismiehistä ehkä puolet on parisuhteessa, eli et voi sanoa että "yleensä myös parisuhteessa". 

Hyvin suuri osa miehistä joita näet naisen kanssa liikkeelllä, oli sitten kaupungin keskustassa tai jossain peltomarketissa, on oikeasti keskitasoa suositumpia miehiä, joskus huomattavastikin. Naisilla on joku ihme vääristymä silmissä, että komeat ja sulavat miehet nähdään tavismiehinä, varsinaiset tavismiehiet nähdään rumina, ja oikeasti rumia miehiä naiset eivät näe ollenkaan, ovat ilmaa naisille.

Sulla on sun kupla ja mulla mun kupla. Kaikki tuntemani miehet ovat parisuhteessa. Henkilöt, joita sinä näet kaupungilla, ovat sitten erikseen.

Mulle siis tavallinen mies on useimmiten parisuhteessa. Mikäli sulla ei ole esittää jotakin kokonaistilastoa (eli muistakin kuin kolmekymppisistä) niin tilanne on sun käsitys vastaan mun käsitys.

Käsitykseni on objektiivisempi kuin sinun. Prisma-testi kertoo oikeasti paljon, jos olet valmis hyväksymään että se mitä näet, paljastaa huomattavaa epätasa-arvoa, ja kärsijöinä ei suinkaan ole naiset, vaan miehet. Ihan sama minkälaisessa perämetsässä menet Primaan/ Citymarkettiin katselemaan pariskuntia, niin tulet huomaamaan, että komeita ja "menestyvän näköisiä" (eri asia kuin menestyvä), miehiä hyvin iso osa pariskuntien miehistä. Samoin voit huomata, että pariskuntien miehistä puuttuu suurelta osin ketjun alkupäässä luetellut tavallisen näköiset miehet. Sen sijaan yksinään tai miesporukoissa näet Prismassa näitä tavismiehiä.

Vierailija
25/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen mies.

Pukeutuu usein rumasti, hyvässä tapauksessa kivasti, mutta ei huomiotaherättävästi.

Ei välttämättä läheistä ystävää vaan miessuhteet pinnallisia, työkavereita tai harrastuskavereita. Huonoimmillaan jonkun äijäporukan alfan alamaismainen myötäilijä.

Yleensä sellainen, että vaikea keksiä yhteistä puhuttavaa. Ehkä sen takia, että ei löydy kosketuspintaa tai sitten tämmöisellä tavismiehellä ei ole kovin paljon intohimoja tai mielipiteitä suuntaan tai toiseen. Kai siis tutustuessa viehättää jonkinlainen avoimuus tai se, että toinen paljastaa itsestään vilpittömästi jotain.

Ne miehet, joista itse olen kiinnostunut, on yleensä keskustelutaitoisia tai tähän tavikseen verrattuna jotain syvempiä kiinnostuksenkohteita, ja heillä yleensä kova vienti.

Hyvä kuvaus. Kiitos myös rehellisyydestäsi, että myönnät tavoittelevasi tavismiehiä suositumpia ja näyttävämpiä miehiä. 

t. tavismies

Vierailija
26/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sun kupla ja mulla mun kupla. Kaikki tuntemani miehet ovat parisuhteessa. Henkilöt, joita sinä näet kaupungilla, ovat sitten erikseen.

Mulle siis tavallinen mies on useimmiten parisuhteessa. Mikäli sulla ei ole esittää jotakin kokonaistilastoa (eli muistakin kuin kolmekymppisistä) niin tilanne on sun käsitys vastaan mun käsitys.

Käsitykseni on objektiivisempi kuin sinun. Prisma-testi kertoo oikeasti paljon, jos olet valmis hyväksymään että se mitä näet, paljastaa huomattavaa epätasa-arvoa, ja kärsijöinä ei suinkaan ole naiset, vaan miehet. Ihan sama minkälaisessa perämetsässä menet Primaan/ Citymarkettiin katselemaan pariskuntia, niin tulet huomaamaan, että komeita ja "menestyvän näköisiä" (eri asia kuin menestyvä), miehiä hyvin iso osa pariskuntien miehistä. Samoin voit huomata, että pariskuntien miehistä puuttuu suurelta osin ketjun alkupäässä luetellut tavallisen näköiset miehet. Sen sijaan yksinään tai miesporukoissa näet Prismassa näitä tavismiehiä.

Ei ole yhtään objektiivisempi kuin minun. Esittele se tilasto tai tilanne on käsitys käsitystä vastaan.

Jos miehet laitetaan Gaussin käyrälle niin jotakuinkin noin se menee kuten sanoin. Ääripäät veke ja keskimäärin se on tuo. Myös parisuhteisen osalta.

Vierailija
27/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus mies mun mielestä:

- N. 170cm pitkä

-paksut hiukset

- pieniluusto

-painoa n. 55-70kg.

Vähäinen partakarvoitus ja korkeahko ääni

Jopas on tavismies hintelää sorttia. Vai oliko kyse jostain aasialaisesta tavismiehestä? Suomessa miesten keskipituus on 178cm.

Vierailija
28/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen mies.

Tämä. Voisiko "tavismies" huonolla tavalla olla sellainen, joka on muiden miesten silmissä ihan ok, mutta ei ymmärrä naisten sosiaalisia tarpeita (keskustelutaidon puute) eikä romanttisia/seksuaalisia tarpeita (on tunnepuolella etäinen). Siis on miesporukassa ihan normaali ja hyväksytty, ulkonäössäkään ei ole vikaa, mutta jotenkin ei vain osaa olla naisten kanssa sosiaalinen sillä tavalla, että kiinnostus herää.

Vierailija
29/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen mies.

Hyvä kuvaus. Kiitos myös rehellisyydestäsi, että myönnät tavoittelevasi tavismiehiä suositumpia ja näyttävämpiä miehiä. 

t. tavismies

Ei, vaan tavismiehessä ei sinällään ole mitään vikaa, mutta mikään ei välttämättä sysää tutustumaan, jos tavismies on noissa mukavissa ympyröissään eikä löydy mitään kosketuspintaa. Samoin minulle nössykkämäisyys ja  mielipiteettömyys ovat asioita, jotka eivät vedä puoleensa. Tuollaiset voi muodostua tavismiehelle ongelmaksi, kuten myös sosiaaliset taidot.

Ainiin. Monet tavismiehet kelpuuttavat taustamusiikiksi 70- 80-luvun rokkia. Siis näitä Uriah heep, Dire Straits, Iron maiden, Metallica. Ilmeisesti mun ikäpolven tavismiehille tuollainen on sosiaalista liimaa.

Vierailija
30/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko heittää tähän omia tietoja jotta saatte jotain vertailu tietoja.

Olen normaali mies mutta en koe ettenkö voisi saada kumppania (real life). Deitti palstoilla en herätä kiinnostusta suomi naisten silmissä mutta suomessa asuvien ulkomaalaisten silmään näytän olevan (ja jonkun verran myös ulkomailla asuvien silmään). Tekniset tiedot: 38v/178cm/73kg, IT alan ammattilainen, eronnut sekä toistaiseksi lapseton. Harrastuksia ei ole nyt mutta aika menee remontoidessa tai koiraa hoitaessa, töiden lisäksi. Muinoin olen pelannut salibandyä sekä harrastanut itsepuolustus lajeja. Kyykyllä (prätkällä) ajelen kesäisin, ainakin välillä. Asun omakotitalossa PK alueella. Muita taloudellisia tietoja en tule tässä ketjussa kertomaan tai lisätunnisteita. Ainoastaan pari kaveria ja naapureiden kanssa hyvät suhteet. Sisäänpäin kääntyvä mutta työelämässä en arastele mitään, plus koiranulkoiluttajien kanssa mieluusti seurustelen. Tällä hetkellä suosikki pukeutumis tyyli on mustaan/tummansiniseen paitaan ja siniset farkut.

Vierailija
31/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko heittää tähän omia tietoja jotta saatte jotain vertailu tietoja.

Olen normaali mies mutta en koe ettenkö voisi saada kumppania (real life). Deitti palstoilla en herätä kiinnostusta suomi naisten silmissä mutta suomessa asuvien ulkomaalaisten silmään näytän olevan (ja jonkun verran myös ulkomailla asuvien silmään). Tekniset tiedot: 38v/178cm/73kg, IT alan ammattilainen, eronnut sekä toistaiseksi lapseton. Harrastuksia ei ole nyt mutta aika menee remontoidessa tai koiraa hoitaessa, töiden lisäksi. Muinoin olen pelannut salibandyä sekä harrastanut itsepuolustus lajeja. Kyykyllä (prätkällä) ajelen kesäisin, ainakin välillä. Asun omakotitalossa PK alueella. Muita taloudellisia tietoja en tule tässä ketjussa kertomaan tai lisätunnisteita. Ainoastaan pari kaveria ja naapureiden kanssa hyvät suhteet. Sisäänpäin kääntyvä mutta työelämässä en arastele mitään, plus koiranulkoiluttajien kanssa mieluusti seurustelen. Tällä hetkellä suosikki pukeutumis tyyli on mustaan/tummansiniseen paitaan ja siniset farkut.

Olet tavismiestä varakkaampi (oletettavasti myös parempipalkkaisempi, jos olet itse varallisuutesi kerännyt). Muuten olet tavismies.

Vierailija
32/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen mies.

Tämä. Voisiko "tavismies" huonolla tavalla olla sellainen, joka on muiden miesten silmissä ihan ok, mutta ei ymmärrä naisten sosiaalisia tarpeita (keskustelutaidon puute) eikä romanttisia/seksuaalisia tarpeita (on tunnepuolella etäinen). Siis on miesporukassa ihan normaali ja hyväksytty, ulkonäössäkään ei ole vikaa, mutta jotenkin ei vain osaa olla naisten kanssa sosiaalinen sillä tavalla, että kiinnostus herää.

Joo. Sellainen jees-mies.

Ehkä myös ne miehet, joilla kovemmat seksihalut, keksivät ne keinot lirkutella itsensä naisten pöksyihin.

Vierailija
33/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen mies on jokainen, jossa ei ole mitään epätavallista. Esim. epätavallista lahjakkuutta tai vastaavasti vähälahjaisuutta. Gaussin käyrä. Keskeltä löytyy tavalliset. Sitä en tiedä miksi tavallinen ei muka kelpaisi suhteeseen, totta kai kelpaa. Suurin osahan heistä on parisuhteessa. 

Mikä itsesääliketju tämäkin taas on.

Vierailija
34/34 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Reilut kaksi kolmannesta täysi-ikäisistä suomalaisista elää parisuhteessa. Sinkuista puolet haluaisi parisuhteen, mutta lähes yhtä moni elää vapaaehtoisesti yksin.”

T. Aamulehti Alma-tutkimuksen pohjalta https://www.aamulehti.fi/a/24163042

Vieläkö haluatte vääntää? Tavallinen mies on todellakin parisuhteessa vaikka miten alapeukutatte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi