Hups, YT:t menossa ja tulin raskaaksi ;)
Mitä laitamme vauvan nimeksi, jos en tee aborttia? Yrjö Tero eli Y.T. Sukunimi?
Työpaikka turvattu.
Kommentit (20)
Mulle ei ole olemassa sellaista työpaikkaa, että tuollainen hups kävisi. Juuri saatiin yksi hups omilleen.
Älä huoli, YT:t loppuvat ennen kuin raskautesi vaikuttaa mihinkään. Olet samalla viivalla, kuin muutkin.
Se työpaikka on turvattu vain niin pitkäksi aikaa kunnes palaat hoitovapaan jälkeen töihin, silloin voidaan irtisanoa vaikka ekana päivänä. Tai jos koko yksikkö lakkautetaan, voidaan myös raskaana olevat irtisanoa. Joten älä nyt hirveästi laske tuon varaan, se irtisanomissuoja ei ole mikään 100% tae.
Ei sun työpaikka oo turvassa sen enempää kuin muidenkaan. Raskaana olevankin saa irtisanoa.
Just sun takia emme palkkaa nuoria naisia firmassamme.
T. Tj
Minä ryhdyin h0moksi, työpaikka turvattu :)
No mutta, tämähän vois toimii? Kaikille lapsettomuushoidoksi yytä ja teetä. Helppoa, nopeeta ja edullista... ❤️
Miksi!!!! Raskauden kuluja ei hoideta valtion kassasta??? Vieläkään..
Kaikille työantajille vaan joku % vanhempainmaksua per vuosi per pää.
Soitan kohta jollekin ministerille alkaa niin ärsyttää.
Teillä YT:t tarkoittavat siis yhdyntätoimintaa.
Raskaudesta pitää kertoa ennen yt:tä. Ja jos eivät irtisano heti, irtisanovat kun palaat. Hups.
Raskaus ei auta jos et kerro etukäteen siitä. Potkutilaisuudessa kertominen on myöhäistä, se ei enää silloin estä potkuja koska tapahtumajärjestys merkkaa juridisesti jos asiaa riitauttaa. (Ts. Mikä asia oli tiedossa ensin).
Myös raskaana olevan voi joissain tapauksissa irtisanoa tai toteuttaa irtisanomisen kun palat.
Mutta hyviä uutisia: isot firmat yleensä jättää raskaana olevat rauhaan, yt potkuralli on niin hirveä kuormitus ettei kukaan jaksa alkaa enää raskaussyrjinnästä vääntään oikeudessa.
T. HR pomo
Että hups vaan. Kohta sitä ollaan irtisanottuna ja sitten työttömänä pienen lapsen äitinä. Todellinen voittaja työmarkkinoilla, hups.
Meillä ei raskaanaolleita irtisanottu, mutta ihan laillisesti organisaatiomuutoksessa työpaikka siirtyi yli 200 km päähän. Ei tarvinnut irtisanoa, lähtivät itse.
Sorry ap:
"Suomessa raskaana olevan työntekijän työsopimus voidaan irtisanoa taloudellisiin ja tuotannollisiin syihin vedoten ennen äitiysvapaan alkua, kerrotaan esimerkiksi Toimihenkilöliitto Erton sivuilla. Näissä tapauksissa työnantajan on osoitettava, että raskaana olevan valikoituminen irtisanottujen joukkoon ei ole millään lailla johtunut työntekijän raskaudesta."
Itse ollut töissä paikassa jossa koko tiimi irtisanottiin, paitsi 2 raskaana olevaa. Jäivät äitiyslomalle ja työt jatkui sen jälkeen. Mitä mieltä olette, menikö oikein?
Miksi miinukset? Tämähän on iloinen uutinen. -ap