Toimiko kaveriporukka oikein?
Meillä 6 hengen porukka, joka koostuu vanhoista opiskelukavereista. Meillä on ollut tapana tavata n.kerran vuodessa ja vaihtaa kuulumisia kahvin merkeissä.
Nyt olimme sopimassa uutta tapaamista. Minä ilmoitin heti ens alkuun kaksi tiettyä päivää jolloin minulle ei sopisi keväällä. Myös yksi toinen kertoi yhden sovitun menonsa ja muut kertoivat että mikä vain sopii.
Sitten yksi ehdotti sitä päivää joka minulle ei sopinut. Laittoi että tavaraanko kuitenkin aikana x, ja sovitaan sitten seuraava tapaaminen että kaikille sopii. Kaikki oli sitä mieltä että ok ja iloitsivat yhteistä tapaamista.
En laittanut viestiketjuun enää mitään. Olemme aina tehneet niin että näemme vain jos kaikki pääsee tapaamiseen. En ole myöskään mikään ilkeä tai ylimielinen, ettei minua siksi haluttaisi mukaan.
Tuntuu niin pahalta. Ei tee tuolla porukalla enää tavata.
Kommentit (24)
Kaipaan kommenttia. Olen herkkä ja pahoitan mieleni suht helposti. En tiedä reagoinko siis turhan voimakkaasti vai loukkaantuisko muutkin...
Aika outoa, että sinua ei huomioitu. Jos kerran kaikille käyviä viikonloppujakin olisi ollut tarjolla.
Minulle on käynyt kerran samalla lailla. Laitoin sitten viestin, että harmi, ettei löytynyt sellaista ajankohtaa, mihin minäkin olisin päässyt. Se joka oli ehdottanut minulle sopimatonta tapaamisissa, ei ollut huomannut pitkässä viestiketjussa, kommentiani. Päivämäärä muutettiin kaikille sopivaksi. Sinuna sanoisin ystävällisesti, että asia harmittaa.
Itse muistuttaisin tuossa tilanteessa, että näette noin kerran vuodessa ja aiemmat tapaamiset on sovittu niin, että kaikille on sopinut.
Ilmeisesti nytkin olisi kuitenkin kaikille sopivia päiviä löytynyt.
Siis miksi et kirjoittanut heti, että halusisit kyllä päästä mukaan ja olisit ehdottanut toista päivää?
Kannattaa nyt heti tehdä se, että muut ei kerkee varata kalentereita ihan täyteen.
Ehdota vielä jotain päivää joka olisi sopinut kaikille. Ja kerro että harmittaa jos et pääse tapaamiseen. Siitä näet porukan reaktion..
Kannattaa ottaa rohkeasti vaan puheeksi. Ettei jää kalvamaan. Minuakin harmittaisi, etenkin kun kaikille sopivia aikoja oli ja ryhmä ei ole tuon suurempi.
Ehkä se ehdottaja ei vaan huomannut että se päivä ei sovi sinulle? Ja muut olettivat että hän oli tarkistanut ettei kukaan ollut ilmoittanut että se päivä ei sovi...
Uskon, että on tapahtunut vain väärinkäsitys. Oikaise heti. Älä jää hautomaan asiaa.
Suu auki! Tyhmää itsekseen itkeä. Jos kerran kaikille muille sopi mikä päivä vaan, niin vaihto olisi onnistunut.
Muut vastanneet ovat oikeassa: ennen kuin heittäydyt yksinäisen ja hylätyn rooliin, ota asia puheeksi. Se on suoraselkäinen tapa toimia, vaikka egoa kirveleekin.
Olen huomannut, että yyättävän monella on vaikeuksisia viestiketjujen lukemisessa ja ymmärtämisessä:(
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ehdottaja ei vaan huomannut että se päivä ei sovi sinulle? Ja muut olettivat että hän oli tarkistanut ettei kukaan ollut ilmoittanut että se päivä ei sovi...
Kyllä tämä päivää ehdottanut tiesi että minulle ei se päivä sovi, koska perusteli ehdotuksensa siten että sovitaan seuraava aika niin että kaikille sopii. Minut siis skipattiin tylysti tästä tapaamisesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä päivää ehdottanut tiesi että minulle ei se päivä sovi, koska perusteli ehdotuksensa siten että sovitaan seuraava aika niin että kaikille sopii. Minut siis skipattiin tylysti tästä tapaamisesta.
Ap
Joten sulla on kaksi vaihtoehtoa, joista toinen selvästi houkuttelee sua enemmän:
Otat asian reilusti puheeksi ja ehdotat uutta päivää TAI
itket yksin kotona ja hekumoit väärinkohteluasi.
Valintoja.
Etkö siis vastannut mitään kun joku ehdotti sulle sopimatonta päivää?
Itseasiassa eniten surettaa se, että tähän ryhmään kuuluu yksi minun hyvä ystäväni. Puhuimme hänen kanssaan tätä ennen että mitkä ajankohdat sopisi molemmille yhteiseen tapaamiseen. Olemme tavanneet kulkea sinne aina yhtä matkaa. Hänkin on menossa tapaamiseen eikä ole minulle asiasta edes viestitellyt....
Ap
Jos melkein kaikille sopii melkein kaikki, niin sen hankalan (jolle kaikki ei sovi) kannattaisi tuossa vaiheessa laittaa viestiä, että hei, huomasitko, että juuri se päivä ei sovi minulle, entä jos tavattaisiin päivänä X. Jos siihen tulee palautetta, että joo, me voidaan nyt miettiä kaikille yhteistä päivää, vaikka et ole paikalla, niin sitten ymmärtää, että asia selvä, en kuulu porukkaan.
Ihana tavata joskus ilman superloukkaantujaa
Poistu ryhmästä.