Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet, hormonikorvaushoito, mitä käytät ja miten vaikuttaa?

Vierailija
03.01.2020 |

Niin sinä vaihdevuosi-ikäinen, mitä oireita on ollut ja mihin olet hakenut apua? Mistä hoitomuodosta on ollut hyötyä, mistä ehkä haittaa? Oletko lihonut, laihtunut, ei eroa?

Itse olen käyttänyt muutaman kuukauden laastaria, on se ehkä auttanut yöhikoiluun, ehkä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lääkäri sanoo yhtä toinen toista. Hormonihoitoa on ollut tarjolla niin lyhyen aikaa ja uusia tulee koko ajan ettei niiden terveysvaikutuksista voi kukaan luvata varmasti yhtään mitään. Ja tosi asenteellinen toi Kivijärvi, ihan kuin ainoastaan hormonikorvaushoitoa käyttävät pukeutuisivat pitsialusvaatteisiin ja kauniisiin vaatteisiin. Tunnen naisia jotka käyttävät hormonikorvaushoitoa ja naisia, jotka eivät. Mitään eroa ei ole pömppömahoissa, hiuksissa yms. Heillä on hyvät hiukset joilla on ollut ja ohuthiuksisilla kuten itse olen, tukka ihan yhtä huono kuin nuorempana. Hormonihoitoa ei ole mikään nuoruudenlähde. Näin sanoi yksi toinen gynekologi ja hän sanoi myös että hormonikorvaushoito lihottaa. Ei siis mikään mustavalkoinen juttu. Itse en käytä enkä ala käyttämään. On ollut kaikenlaista oiretta mutta luonnon kiertokulku. Eikä mikään virhe kuten toi Kivijärvi sanoo. Menopaussin tarkoitus on estää naista tulemaan raskaaksi silloin kun se on jo vaarallista sekä sikiölle että äidille. Mielestäni erittäin luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan