Maksaako kela hampaan jos pitää poistaa kaksi?
Kommentit (6)
Ja jälleen pikainen vilkaisu Kelan sivuihin olisi tuottanut nopean vastauksen....
Kela ei korvaa
hammashoidon kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet käynnistäsi julkisessa terveydenhuollossa
kosmeettisten toimenpiteiden kustannuksia (esim. hampaiden valkaisu)
proteettisten toimenpiteiden kustannuksia
kustannuksia ajalta, jolloin olet ollut hoidossa julkisessa sairaalassa tai laitoksessa.
Proteettinen toimenpide on siis tekohampaat/-hammas.
Vierailija kirjoitti:
Ja jälleen pikainen vilkaisu Kelan sivuihin olisi tuottanut nopean vastauksen....
Kela ei korvaa
hammashoidon kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet käynnistäsi julkisessa terveydenhuollossa
kosmeettisten toimenpiteiden kustannuksia (esim. hampaiden valkaisu)
proteettisten toimenpiteiden kustannuksia
kustannuksia ajalta, jolloin olet ollut hoidossa julkisessa sairaalassa tai laitoksessa.
Proteettinen toimenpide on siis tekohampaat/-hammas.
Voi olla, että aloittaja tarkoitti toimeentulotukea, jossa suurin osa noista yllä luetelluista on korvattavia. Kosmeettisia toimenpiteitä ei toimeentulotuessa kuitenkaan huomioida.
Jos olet narkki niin maksetaan.
Ainakin joskus näin. Reilu kymmenen vuotta sitten työni puolesta olin etäisesti tekemisissä päihdeihmisten kanssa ja jotkut sai uudet hampaat. Yksi sai uuden etuhampaan eli ihan kosmeettinen juttu oli kyseessä.
Jos olet asiasi hoitanut niin silloin et saa mitään.
Kannattaa viimeiseen asti pitää kiinni omista hampaistaan.
Kiukuttaa kun minulla oli hammaslääkäri joka halusi poistaa aina hampaan. 2 hammasta annoinkin poistaa ja nyt on syöminen tosi hankalaa. Päällekkäiset poskihampaat, ei edes viimeiset ja kaikki jää hampaiden koloihin.
Nyt on uusi hammaslääkäri ja hän korjasi kaksi hammasta jotka tämä toinen suunnitteli poistavansa. Olen narskuttelija niin on lohjennut moni poskihammas.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet narkki niin maksetaan.
Ainakin joskus näin. Reilu kymmenen vuotta sitten työni puolesta olin etäisesti tekemisissä päihdeihmisten kanssa ja jotkut sai uudet hampaat. Yksi sai uuden etuhampaan eli ihan kosmeettinen juttu oli kyseessä.
Jos olet asiasi hoitanut niin silloin et saa mitään.Kannattaa viimeiseen asti pitää kiinni omista hampaistaan.
Kiukuttaa kun minulla oli hammaslääkäri joka halusi poistaa aina hampaan. 2 hammasta annoinkin poistaa ja nyt on syöminen tosi hankalaa. Päällekkäiset poskihampaat, ei edes viimeiset ja kaikki jää hampaiden koloihin.
Nyt on uusi hammaslääkäri ja hän korjasi kaksi hammasta jotka tämä toinen suunnitteli poistavansa. Olen narskuttelija niin on lohjennut moni poskihammas.
Multa on pakko poistaa koska juurihoito epäonnistunut
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hommata purentakisko :-)
Ei maksa hampaita varsinkaan kosmeettisista syistä. Toimeentulotuesta vai mistä ajattelit, että ne maksettaisiin?