Matkustelu ja todella herkkä ja oikukas vatsa. Mikä avuksi?
Olen ollut huonovatsainen koko elämäni. Vatsa on todella herkkä ja oikuttelee milloin mistäkin. Olen useillakin matkoilla (Europassa) ollut ripulilla, joten loma ja raha menee aika hukkaan.
Mikä voisi auttaa tähän? Jopa täällä kotona on probiootit käytössä ja välillä pakko turvautua Precosaan ja Immodiumiin jos pitää jonnekin lähteä.
Kommentit (4)
Precosa on probiootti ja toimii ainakin minulla. Imodiumiin en ole turvautunut vielä koskaan, vaikka minulla on todella herkkä vatsa.
Mielestäni lihan ja kalan välttely on täysin turhaa. Sen sijaan tuoresalaatit kannattaa jättää vähänkin epämääräisemmissä paikoissa väliin, samoin katukioskien hedelmäsalaatit ja sen sellaiset.
treffit kirjoitti:
Probiootteja tulin ehdottamaan. Kai kaytat niita, joissa on miljardeja bakteereja etka mitaan Yakulttia, jolla ei tee mitaan?
No, pullovesi auttaa tietysti herkkavatsaisille, joille eri bakteerikannan vesijohtovesi aiheuttaa jo vatsavaivoja, vaikka se olisikin juomakelpoista.
Toinen on sitten olut. Siita jostain syysta saa myos herkkavatsaiset ulkomailla oireita. (Siis paikalliset oluet.)
Kasvisruokavalio on turvallisempi kuin liha/kana/kala. Mun aidilla on herkka vatsa ja se valttelee liharuokia ulkomailla. Ja mieluiten kypsennettyja kasviksia, ja hedelmat itse kuorittuina, ei valmiiksi kuorittuina.
Kunnolliset probiootit käytössä jatkuvasti, esim. Probiootti Plus ja vastaavat valmisteet. Merkkejä vaihtelen välillä. Nuo ei auta mitään ulkomailla vaikka vedän tupla-triplamäärä sekä Precosaa päälle.
Ap
Ap jatkaa...
Syön vain kypsennettyjä ruokia ja suosin kalaa ja riisiä. Voimakkaasti maustetut ruoat jätän väliin, samoin rasvaiset ruoat ja salaatit, jäätelöt. En myöskään syö ns katukeittiöistä mitään tai epäilyttävän näköisissä ravintoloissa. Pesen kädet usein ja käytän käsidesiä.
Probiootteja tulin ehdottamaan. Kai kaytat niita, joissa on miljardeja bakteereja etka mitaan Yakulttia, jolla ei tee mitaan?
No, pullovesi auttaa tietysti herkkavatsaisille, joille eri bakteerikannan vesijohtovesi aiheuttaa jo vatsavaivoja, vaikka se olisikin juomakelpoista.
Toinen on sitten olut. Siita jostain syysta saa myos herkkavatsaiset ulkomailla oireita. (Siis paikalliset oluet.)
Kasvisruokavalio on turvallisempi kuin liha/kana/kala. Mun aidilla on herkka vatsa ja se valttelee liharuokia ulkomailla. Ja mieluiten kypsennettyja kasviksia, ja hedelmat itse kuorittuina, ei valmiiksi kuorittuina.