Otin juuri Tramal retard 150 mg niskassa olevan pullistuman vuoksi.
En ole ennen käyttänyt kyseistä lääkettä, mitä on odotettavissa? Voinko autoilla tai olla lasten seurassa?
Kommentit (10)
Varmaan yksilöllistä. Itse tulin erittäin huonovointiseksi, enkä ole sen jälkeen uskaltanut kyseistä lääkettä ottaa.
Ihan hyvin voi autoilla ja toimia kuten muulloinkin. Hitaasti elimistöön erittyvä opiaattipohjainen kipulääke.
Kaveri menee noista ihan nirvanaan, en tosin tiedä, onko hidastettua vai nopeammin imeytyvää hänellä.
Kovin on yksilöllistä noiden vaikutus.
Minulle lääke sopii hyvin. Auttaa hyvin kipuun. En kyllä uskalla autoilla lääkkeen vaikutusaikana, minulle tulee liian rento olo siitä. Eräs ystäväni sanoo, että hänet Tramal tekee sekopäisen oloiseksi.
Retard on hitaasti imeytyvä, joten ei nouse huppuun samalla lailla kuin normi-Tramal.
Siltikin, autolla ei tuon vaikutuksen aikana ajella, mutta ei ohjeen mukainen annostus sinua sekaisin saa, toki voi lasten kanssa ihan tavalliseen tapaan.
Tramadol (se vaikuttava aine tuossa) voi tosiaan aiheuttaa joillekin sivuoireina pahoinvointia.
Mun yksi kaveri sai haimatulehduksen yhdestä ottokerrasta, eikä edes juo alkoholia. Varmaan tosi harvinaista että sai sen siitä, mutta paska tsäkä silti.
Muutama vuosi sitten kaverini tuli autolla kylään Tramalia otettuaan ja oli niin tuhannen tuiterissa kuin olla voi...älkää hyvät ihmiset pelleilkö tuollaisten kipulääkkeiden kanssa!
Minulle ei vaikuta mitenkään. Ei vie kipua, ei sekoita päätä, ei mitään. En metaboloi sitä erään entsyymin vähäisen määrän vuoksi. Lääkkeiden vaikutus on hyvin yksilöllistä.
No et todellakaan aja! Eikö ne edes sitä muka maininnut apteekissa?