Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö noita raketteja voida jo vihdoin kieltää?

Vierailija
01.01.2020 |

Koirat pelkää, hevoset pelkää, eläimille aiheutetaan kärsimystä. Eläinten pahoinpitely on kielletty mutta tällainen sallitaan... me emme tarvitse paukuttele mihinkään.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kielletään nyt samantien kaikki mistä joku voi saada mielihyvää tai nautintoa. Siveysvyökin kaikille ja vain aviossa olevat saa ottaa ne pois 15 minuutin ajaksi lauantaisin klo 21-22 välillä. Kahvi, kaakao, tee, suklaa, sokeri, tupakka ja alkoholi nyt ainakin pitää saada kielletyiksi. Huumoriohjelmat pitää kieltää varmuuden vuoksi kahteen kertaan.

Lisää kiellettäviä voi lisätä keskusteluun sitä muka minkä kuka tahansa haluaa kielletyksi.

Onko se rakettien paukuttelu sinulle siis verrattavaissa esim. seksin tuomaan mielihyvään?😁

Oikeastikko luulit niiden olevan mulle samaa tasoa? Ei tziisus oikeasti teitä kielto intoilijoita. Ei mulle suklaa ja kaljakaan anna samaa nautintoa. Tuntuu vain kieltäjillä olevan niin että kun minä en tykkää x asiasta niin se pitää kieltää. Ihan samaa kuin näillä keskustelujen poistattajilla. En tykkää aiheesta niin ilmoitanpa sen asiattomaksi.

Sama siis koittaa saada kaikki mahdollinen kiva kielletyksi. Suomihan on muutenkin kieltämisen ykkösmaa niin laitetaan entistä paremmaksi eli kielletyksi kaikki mahdollinen josta joku voi nauttia. Voihan sitä pitää ikävää ja piehtaroida kurjuudessa. Kunhan ei nauti siitä piehtaroimisesta.

Hengitä syvään. Sitten voit pyyhkiä vaahdon suupielistä.

Vierailija
22/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä enää kovin montaa vuotta toivottavasti jatku. Känniääliöt onneksi varmistavat asian perseilemällä rakettien kanssa joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kieltää kokonaan, mutta voisi jättää ammattilaisille tai jonkun maksullisen luvan taakse. Yksityiset ammuskelijat ovat vastuuttomia, ampuvat vaarantaen muut ja jättävät roskat luontoon.

Niin kuin Ruotsissa. Rakettien ostamiseen ja käyttöön vaaditaan lupa ja kurssin käyminen.

Vierailija
24/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuuntelee tuota rakettien pauketta, on helppo kuvitella, millaista on elämä ihmisillä, jotka elävät ja asuvat sotaa käyvissä maissa.

Jatkuva pommitus maslla, taivaalla, merellä.

Ja se pauke tappaa ihmisiä ja eläimiä ja tuhoaa asunnot ja kaupungit, elämisen mahdollisuudet

Ei siis ole yhtään kummallista, että ihmiset pakenevat sieltä rauhallisempiin oloihin, kuten Suomeen.

Täällä ei kestetä ilotulista edes muutamaa tuntia, jossain päin maailmaa ihmiset elävät tappavan paukkeen keskellä koko ajan.

Ajatelkaapa tätä, kermaperseet.

Vierailija
25/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti kielletään nyt samantien kaikki mistä joku voi saada mielihyvää tai nautintoa. Siveysvyökin kaikille ja vain aviossa olevat saa ottaa ne pois 15 minuutin ajaksi lauantaisin klo 21-22 välillä. Kahvi, kaakao, tee, suklaa, sokeri, tupakka ja alkoholi nyt ainakin pitää saada kielletyiksi. Huumoriohjelmat pitää kieltää varmuuden vuoksi kahteen kertaan.

Lisää kiellettäviä voi lisätä keskusteluun sitä muka minkä kuka tahansa haluaa kielletyksi.

Onko se rakettien paukuttelu sinulle siis verrattavaissa esim. seksin tuomaan mielihyvään?😁

Oikeastikko luulit niiden olevan mulle samaa tasoa? Ei tziisus oikeasti teitä kielto intoilijoita. Ei mulle suklaa ja kaljakaan anna samaa nautintoa. Tuntuu vain kieltäjillä olevan niin että kun minä en tykkää x asiasta niin se pitää kieltää. Ihan samaa kuin näillä keskustelujen poistattajilla. En tykkää aiheesta niin ilmoitanpa sen asiattomaksi.

Sama siis koittaa saada kaikki mahdollinen kiva kielletyksi. Suomihan on muutenkin kieltämisen ykkösmaa niin laitetaan entistä paremmaksi eli kielletyksi kaikki mahdollinen josta joku voi nauttia. Voihan sitä pitää ikävää ja piehtaroida kurjuudessa. Kunhan ei nauti siitä piehtaroimisesta.

Aika laimea heitto yrittää olla noheva. Kieltää halutaan mutta mitään muuta ei sitten osata. Jos meinaat veetuilla niin koita vähän ponnistaa. Vaikka se pikkuisen sattuisi kun yrittää ajatella.

Vierailija
26/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tuossahan on se itu. Koko tienoon räksykoirat hiljeni heti kun täräytin klo 18:00 Super XXL Thunder King paukun taivaalle. Sitten kävin tasatunnein toistamassa saman kunnes klo 24:00 paukuttelin 15 isoa rakettia pahimpien räksyttelijöid3n suuntiin.

On ollut hiljaista vielä tänäänkin ja onneksi jollain oli säästynyt paukkuja myös tälle päivälle.

Vierailija
27/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa jotenkin oudolta,että monikin paukuttelija oikein toivoo että koirat pelkäisi ilotulitteita.

Pitäsikö itsekin toivoa että moni lapsi saisi koliikin vauvana ja vanhenmmat saisi kärsiä perheineen 

siitä?

Sori jo etukäteen karkea vertaus......

Vierailija
28/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kieltää kokonaan, mutta voisi jättää ammattilaisille tai jonkun maksullisen luvan taakse. Yksityiset ammuskelijat ovat vastuuttomia, ampuvat vaarantaen muut ja jättävät roskat luontoon.

Niin kuin Ruotsissa. Rakettien ostamiseen ja käyttöön vaaditaan lupa ja kurssin käyminen.

Kohta varmaan vaaditaan pakollinen kurssi oman takapuolen pyyhkimiseen. Eihän sitä muuten osaa ellei joku ylipirteä täti-ihminen siihen viikon opasta. Kurssin suorittanut saa sitten sellaisen vc paperirullaa esittävän pinssin jota voi ylpeänä kantaa rintapielessä.

Vierailija
29/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika laimea heitto yrittää olla noheva. Kieltää halutaan mutta mitään muuta ei sitten osata. Jos meinaat veetuilla niin koita vähän ponnistaa. Vaikka se pikkuisen sattuisi kun yrittää ajatella.

Tänä vuonna huonot raketit kun olet noin äkäinen? Harmittaahan se kun kliimaksia koko vuoden odottaa.

Vierailija
30/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just tuossahan on se itu. Koko tienoon räksykoirat hiljeni heti kun täräytin klo 18:00 Super XXL Thunder King paukun taivaalle. Sitten kävin tasatunnein toistamassa saman kunnes klo 24:00 paukuttelin 15 isoa rakettia pahimpien räksyttelijöid3n suuntiin.

On ollut hiljaista vielä tänäänkin ja onneksi jollain oli säästynyt paukkuja myös tälle päivälle.

Elämämkoululaisen unelmien uusivuosi.

Vierailija
31/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei, rakastan ilotulitteita vaikka en niitä ikinä itse ostakaan. Ihanaa katsoa kun taivas täyttyy toinen toistaan upeammista ja värikkäämmistä pamauksista. Ihan kaikkea kivaa ei tarvitse kieltää kovin ikäväksi menee elämä. Olen vieläpä koiranomistaja, nykyinen koirani ei pelkää pauketta, edellinen pelkäsi, mutta en siltikään halua että raketit kielletään.

Vierailija
32/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas 1 % pilaa kaikkien muiden ilon perseilemällä.

Jyväskylässä esim. eilen yhtäkään rakettia en kuullut ennen eilistä ja klo 18.00 ja silloinkin vain harvoja paukkuja. Pyörin koko päivän eri puolilla kaupunkia.

KLo 18 jälkeen ammuttiin harvakseltaan, ensimmäinen "aalto" tuli klo 22 jolloin todennäköisesti pienempien lasten perheet ampuivat raketit. Klo 00 sitten paukkui ja oli upeaa katseltavaa. Minä ainakin pidin. Olin by the way koiran kanssa ulkona lenkillä, koira ei todellakaan välittänyt vähääkään raketeista. Ei ole opetettu paukkuaraksi hysteerikoksi. Homma vaimeni pikkuhiljaa klo 01 kohti.

En nyt tiedä koko kaupungin tilannetta tietenkään, mutta minusta homma oli hienosti hallussa ja upeista ilotulituksista oli kyllä iloa.

Ei niitä koiria opeteta paukkuaroiksi hysteriikoiksi, lähinnä se on kiinni geeneistä. Ääniarkuu on voimakkaasti periytyvää. Mutta eihän sinulla oikeasti koiraa olekaan, joten mistä sen voisitkaan tietää.

Vierailija
33/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna huonot raketit kun olet noin äkäinen? Harmittaahan se kun kliimaksia koko vuoden odottaa.

Omasta ja poikien mielestä oli hyvät raketit + parit pikku paukut. Ammuttiin rannalta vesille päin että tuskin aiheuttivat kovin suurta vahinkoa. Se mua harmittaa poikien puolesta että ne eivät saa nauttia samoin kuin minä niiden ikäisenä. Rakettien ja paukkujen ikäraja k-18 on mielestäni älytön. Juuri teininä kun ilotulitteet on hauskimpia niin eivät saa ostaa niitä.

Ainoa mistä olen vihainen on nämä kaiken kivan kieltäjät. Omin käsin onneenkin varmaan kieltäisitte jos pystyisitte. Se kieltäminen kun tuntuu olevan se juttu mistä saatte kiksit. Rakettien ja paukkujen käsittelystä olen jo aikaisempina vuosina tehnyt selväksi että niiden kanssa pitää olla varovainen. Niistä menee hauskuus heti jos naama on auki tai silmä tohjona.

Vierailija
34/34 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas 1 % pilaa kaikkien muiden ilon perseilemällä.

Jyväskylässä esim. eilen yhtäkään rakettia en kuullut ennen eilistä ja klo 18.00 ja silloinkin vain harvoja paukkuja. Pyörin koko päivän eri puolilla kaupunkia.

KLo 18 jälkeen ammuttiin harvakseltaan, ensimmäinen "aalto" tuli klo 22 jolloin todennäköisesti pienempien lasten perheet ampuivat raketit. Klo 00 sitten paukkui ja oli upeaa katseltavaa. Minä ainakin pidin. Olin by the way koiran kanssa ulkona lenkillä, koira ei todellakaan välittänyt vähääkään raketeista. Ei ole opetettu paukkuaraksi hysteerikoksi. Homma vaimeni pikkuhiljaa klo 01 kohti.

En nyt tiedä koko kaupungin tilannetta tietenkään, mutta minusta homma oli hienosti hallussa ja upeista ilotulituksista oli kyllä iloa.

Ei niitä koiria opeteta paukkuaroiksi hysteriikoiksi, lähinnä se on kiinni geeneistä. Ääniarkuu on voimakkaasti periytyvää. Mutta eihän sinulla oikeasti koiraa olekaan, joten mistä sen voisitkaan tietää.

Köh. köh metsästyskoirat. Juu paukkuarkuus on muka geeneissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän