Herättäisitkö 1,5 vuotiaan, täysin päiväkuivan lapsen,
yöllä pissalle? Olen miettinyt että jos herättäisin kerran, olisi vaippa todennäköisesti aamulla kuiva. Joskus harvoin kyllä itse herää ja käytän pissalla. Mites muut mammat toimitte/toimisitte?
Kommentit (10)
Nappaan vain syliin, kannan pöntölle, housut nilkkaan, pissat tulee " automaattisesti" ja kannan lapsen takaisin nukkumaan. Tämän teen samalla kun itse käyn yöllä vessassa (raskaana ja joka yö herään itse pissahätään...).
Olisit ennemmin huolissasi tutista vieroituksesta - hampaat tulee ajan myötä kalliimmaksi kuin nyt käytetyt yövaipat ? Sitä paitsi jos vaippa kuiva sitä voi käyttää useamman yön !
eli laita muutamana yönä potalle kitinän jälkeen. Jos pissi tulee, niin mikäpä siinä. Lapsen unet eivät häiriinny, koska on pissihädän takia muutenkin herkässä unessa ja itsekin olet jo herännyt kitinään ;-) Muussa tapauksessa ei kannata vielä herättelyä aloittaa. Omani oppivat yökuiviksi 1v10kk ja 2v iässä.
en todellkaan. Omat yöunet eivät ole myynnissä. Mikä ihmeen kiire ihmisillä on saada lapset kuiviksi, irti tutista, oppia sitä, osata tätä...? Kyllä se lapsi oppii, kun se on valmis oppimaan.
Annetaanpa sitten kullan nukkua.. Tosin lähes joka yö itkaisee jossain vaiheessa (olisikohan sitten silloin just pissahätä), laitan tutin suuhun ja jatkaa unia. Ap vaan ajatteli että säästäis vaippakuluissa(kin) kun tuo vaipattomuus ois niin vähästä kiinni. Minua itseä se kerran yössä herääminen ei kyllä yhtään haittais. ap
Lapsesta huomaa kun tulee pissahätä. Se kiehnää ja vähän kitisee sängyssään. En todellakaan herätä lasta vaan nostan syliin ja kannan pimeään vessaan. Housut alas ja pöntölle. Pissa tulee yleensä 10 sekunnin kuluttua. Sitten vain paapero takaisin sänkyyn. Eikä se siihen edes herää kunnolla.
Sama juttu meillä kun käytän tyttöä joskus yöllä pissalla, eli ei todellakaan herää vaan nukahtaa heti kun laitan takaisin sänkyyn. ap
ainakin toistaiseksi ollut kuiva joka yö. Hän ei juo enää tuntia ennen nukkumaan menoa ja käy pissalla vielä juuri ennen nukkumaanmenoa. Näin hän pärjää ilman vaippaa / yöllistä vessareissua. Lisäksi kylvetän hänet hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa, koska tyttö vetää kylpyve´ttä kuin aku piimää heti kun silmä välttää.
jos ei ole herännyt yöllä........
Ajattelin kokeilla että jos silloin herätessä veis potalle nin olis aamulla ihan kuiva.....
Ei vaan jaksais nousta kun viimeisillään raskaana =)))
Lapsi oppi siihen ja herätti neljävuotiaaksi asti joka yö minut vessareissulle. Nyt käy itekseen, mutta eselleen joka yö.