Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilotulitevastaisuus koirien takia

Vierailija
31.12.2019 |

Ja mikä pakko on muka ollut ottaa koira?

Koiran omistaminen on täysin vapaaehtoista. Ja tämän takia nyt sitten halutaan kieltää ilo normaaleilta ihmisiltä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa WT:tä ilotulittajat ja koiranomistajat.

Vierailija
2/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koiria, yksi pelkää, mutta en mä koirien vuoksi olisi kieltämässä, kaikkien vuoksi. Ei kaikki ihmisetkään tykkää, että vuorokauden räjähtelee ties missä ja ties mitä, vammoja voi tulla. Ilmastollekaan ei ole hyväksi.

Mutta JOS se paukuttelu oikeasti tapahtuisi vain klo 22-01, voisin vielä jotenkin hyväksyä koko turhuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs Jenkeissä kun siellä on naapurustot täynnä niitä sotaveteraanisankareita jotka saavat paukuista ptsd-kohtauksen...

Vierailija
4/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä olla kieltämässä lähinnä ilmastosyistä eikä koirien vuoksi.

Vierailija
5/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo paukuttelu pelottaa varmasti muitakin eläimiä kuin koiria. Metsissä asuu ties miten paljon eri elukoita.

Ilmasto- ja turvallisuussyyt lienevät ne syyt, miksi asia on tapetilla.

Vierailija
6/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan kuitenkin huomioon että tuota paukkuarkuutta esiintyy 90% vain hössöttäjien koirilla, ja samat hössöttäjät ovat kovaäänisesti asiasta valittamassa.

Normaali terve koira ei paukuista piittaa, eikä siten omistajillakaan ole tarvetta ottaa paukutteluun kantaa.

Vierailija
7/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä olla kieltämässä lähinnä ilmastosyistä eikä koirien vuoksi.

Silloinhan ne pitäisi täysin kieltää myös ammattilaisilta. Kokoajan vaaditaan pikku piipeeryksiä, mutta silti lentomatkustelukin vain kasvaa.

Vierailija
8/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muutkin lemmikki- ja tuotantoeläimet niitä pelkäävät ja myöskin tietyt ihmisryhmät. En ole intohimoinen vastustaja, mutta eipä tuo haittaisi jos paukuttelu yksityisiltä kiellettäisiin.

Vierailija
9/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koira, mutta ilotulitteita vastustan niiden ympäristövaikutusten takia. Lisäksi pidän järjettömän, että rahaa paukutellaan turhaan taivaan tuuliin. Ja se sotku, kun niitä omia jälkiä ei osata siivota. Ja metsien eläimet säälittävät.

Vierailija
10/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo paukuttelu pelottaa varmasti muitakin eläimiä kuin koiria. Metsissä asuu ties miten paljon eri elukoita.

Siellähän metsässähän me ihmiset tavataan uutta vuotta viettääkin 🤣

Vierailija
11/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somehysteriaa täysin tyhjästä

Vierailija
12/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden ajatusten tonava löydetty :D

Vierailija
13/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu jossain Helsingin lähiössä, vaan niitä raketteja ammutaan ihan maallakin, jossa metsä ja metsän eläimet ovat ihan takapihalla...

Vierailija
14/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan kenenkään koirat kiinnosta paskan vertaa, mutta metsän eläinten, puhtaan luonnon ja ilmaston vuoksi vastustan ilotulitteita. Sivullisille ihmisille ja sivullisten omaisuudelle aiheutuvien vammojen vuoksi myös, se nyt on sinänsä ihan yhdentekevää, jos joku ilotuliterahvas ilotulittaa itseltään näön pois, kunhan vaan yhteiskunnan rahoja ei käytettäisi euroakaan vammojen hoitoon eikä myöhempiin avustaja-, kuljetus- ym. menoihin. 

Vierailija
15/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu jossain Helsingin lähiössä, vaan niitä raketteja ammutaan ihan maallakin, jossa metsä ja metsän eläimet ovat ihan takapihalla...

Et enää kauempaa saanu syytä haettua?

Vierailija
16/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole koiraa, mutta roskiksia räjäyttelevien vandaalien ja järjettömän roskaamisen takia ilotulitteet pitäisi kieltää.

Vierailija
17/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et enää kauempaa saanu syytä haettua?

Eri jolle vastaat, mutta on niitä luonnon eläimiä jopa Helsingissäkin. Lintuja, kettuja, jäniksiä, liito-oravia jne.

Vierailija
18/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan sitten tämän luonnonhäiritsemättönyyden kun hanhet tulee keväällä puistoihin olemaan.

Vierailija
19/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään ilotulitteitä järjettömästi, mutta emmä rupea kieltämään YHDEN päivän takia sitä iloa muilta. Mä voin sen yhden päivän ajan olla kotona, jossa oon turvassa ja sit 364 muuta päivää mennä tekemään mitä ikinä haluankaan, ilman pelkoa.

Ja metsän eläimet? Luuletteko et ne tykkää kuunella pyssyn ääniä metsästyskaudella? Kohtalo metästyskin lopetetaan?

Vierailija
20/28 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään ilotulitteitä järjettömästi, mutta emmä rupea kieltämään YHDEN päivän takia sitä iloa muilta. Mä voin sen yhden päivän ajan olla kotona, jossa oon turvassa ja sit 364 muuta päivää mennä tekemään mitä ikinä haluankaan, ilman pelkoa.

Ja metsän eläimet? Luuletteko et ne tykkää kuunella pyssyn ääniä metsästyskaudella? Kohtalo metästyskin lopetetaan?

Kuulut enemmistöön, sillä ani harva haluaa kieltää paukuttelun juuri itsensä tai sen oman koiransa vuoksi, harva ajattelee vain yhtä yksilöä...