Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh vanhemmat, miten pärjäät taloudellisesti? Tulot - voukra?

Talous
30.12.2019 |

Mitä jää rahaa käytettäväksi vuokran jälkeen? Montako lasta sinulla on?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL Tuilla ja rahanarvoisilla pienituloisten eduilla saisi jopa enemmän kuin te.Eikä tarvitsisi käydä edes töissä.

Menkää ihmiset lakkoon.

Olen varsin tietoinen siitä, että tukien varassa vuokra-asunnossa elellen minulle ja lapsilleni jäisi paljon enemmän käyttörahaa, mutta haluan kuitenkin oman talon eikä itsetuntoni kestäisi loisimista. Väliaikaisesti toki tuet on hyvä, mutta kyllä päämäärä pitäisi olla se, että elättää itsensä itse.

Asun nyt vuokralla kahden teinini kanssa, onko tuet muka niin hyvät, että meillekin jäisi joka kuukausi asumisen jälkeen peräti 2500/kk?

Vierailija
22/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran ja sijoituksiin menevän osan jälkeen jää noin 1400€. Perheessä on yksi teini-ikäinen lapsi.

Mielestäni tulemme kohtalaisesti toimeen. Joka asiassa koitan säästää, jotta jää rahaa matkoihin, huvipuistokäynteihin, lapselle rahaa kavereiden kanssa pizzalle, elokuviin yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 2000-2300e + elari & lapsilisä 400e, asuminen 650e, lainan lyhennys 700e vielä puolisen vuotta (voisin vähemmänkin lyhentää, mutta haluan äkkiä tämän pois) hyvin pärjätään yhden lapsen kanssa.

Vierailija
24/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi. Olin jo 40 täyttänyt lapsen syntyessä, joten asunto ja auto velaton. Ihan hyvin on pärjätty, asunnon yhtiövastike 300 e/kk + vesi ja sähkö. Auto vie polttoainetta maltillisesti eikä ole ollut korjattavaa.

Mutta jos olisi enemmän lapsia, ei varmaan voisi harrastaa, käydä teatterissa ja konserteissa ja reissata kuten yhden lapsen kanssa. Näin aikoinaan laskeskelin, että jos minun täytyisi yksin vastata lapsesta, niin varaa on siihen yhteen lapseen niin, että asioista ei tarvitse tinkiä.

En oikein ymmärrä, miksi ihmiset tekevät vaikka kolme lasta todetakseen, että raha ei sitten riitäkään esim puhelimiin ja matkustamiseen yms kaikille.

Minä taas en ymmärrä miksi ihminen tekee lapsen kun ikää on jo 40+. Hirveää lasta ajatellen. Naurettavaa myös tuo reissaamisen ihannointi, tekee lapsen ja tekee kaikkensa tuhotakseen lapsen elinolosuhteet. Kylläpä olet itsekäs ja tyhmä ihminen.

Vierailija
25/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot palkka 1600-2500 (vuorotyölisät vaihtelee), elatusmaksu 200 ja lapsilisä 150. Yksi lapsi, teini. Asuntolaina 420 e kk, vastike 260e,vanha auto jonka kulut kohtuulliset. Pojalla mopo ja kilpaurheiluharrastua, pystyn maksamaan kohtuuhyvin. Omia menoja pakollisten lisäksi vain kuntosali, ei matkustella kun poika ei välitä.

Vierailija
26/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsi. Olin jo 40 täyttänyt lapsen syntyessä, joten asunto ja auto velaton. Ihan hyvin on pärjätty, asunnon yhtiövastike 300 e/kk + vesi ja sähkö. Auto vie polttoainetta maltillisesti eikä ole ollut korjattavaa.

Mutta jos olisi enemmän lapsia, ei varmaan voisi harrastaa, käydä teatterissa ja konserteissa ja reissata kuten yhden lapsen kanssa. Näin aikoinaan laskeskelin, että jos minun täytyisi yksin vastata lapsesta, niin varaa on siihen yhteen lapseen niin, että asioista ei tarvitse tinkiä.

En oikein ymmärrä, miksi ihmiset tekevät vaikka kolme lasta todetakseen, että raha ei sitten riitäkään esim puhelimiin ja matkustamiseen yms kaikille.

Minä taas en ymmärrä miksi ihminen tekee lapsen kun ikää on jo 40+. Hirveää lasta ajatellen. Naurettavaa myös tuo reissaamisen ihannointi, tekee lapsen ja tekee kaikkensa tuhotakseen lapsen elinolosuhteet. Kylläpä olet itsekäs ja tyhmä ihminen.

Asiaa, vaikka niin rumasti sanottu, mutta jatkan;  ns vanhat äidithän ovat tunnetusti todella itsekkäitä, on pitänyt saada elää se nuoruus rauhassa ja niin pitkään kuin mahdollista, ettei vaan lapsi tule muuttamaan sitä hauskanpitoa. Sitten nelikymppisenä väännetään se muksu, koska sellainen kuitenkin halutaan. Ja se ainokainen viettää vanhan mammansa kanssa onnellista elämää reissaten ja kulttuurista nauttien. Kyllä varmasti, ei vaan taida nauttia enää, kun saa lapsia, ja oma äitee jo vaatii apua siinä ja tässä, tuossakin. Mutta positiivista, murkkuikä ja vaihdevuodet samaan aikaa, menee yhdellä kriisillä.

Vierailija
27/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisissa suvuissa kupsahdetaan 60 vuotiaina ja toisissa vasta 90 jälkeen. 

Eiköhän jokainen tiedä mihin aikaan on vielä soveliasta hankkia lapsi.

Vierailija
28/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte ulista köyhyydestä??

Vierailija
29/29 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä paljon isotuloisia äitejä. Oma nettopalkkani on alle 2000 euroa ja pelkästään asumismenot ovat lähes 1500 e/kk.