Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan ikäkriisit kestää ja miten ne loppuu?

Vierailija
30.12.2019 |

Osaako kukaan sanoa ikäkriisistä enempää. Miten ne alkaa, mitä niihin voi kuulua ja kauanko ne kestää? Loppuuko ne hiljalleen vai kuin seinään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miten puoliso voi jaksaa niitä parhaiten, ettei koko avioliitto menisi kiville? Miten silloin on paras toimia?

Vierailija
2/6 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkuva ikäkriisi. En halua vanheta ja silti vanhenen joka päivä. Kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolmen - ja neljänkympin "kriisi" loppui aika nopeasti, kun ko.luvut tulivat täyteen. Kunto, eikä ulkonäkö romahtanutkaan. Seuraavana olisi sitten viidenkympin kriisi, jokohan se vanhuus ja raihnaisuus tulisi..Kuolemaa en pelkää, mutta terve haluaisin olla niin pitkään kuin mahdollista.

Vierailija
4/6 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisit ovat luksusta. Ne ovat ajankulua niille, joilla ei ole oikeita ongelmia. Luuletteko, että levinnyttä syöpää sairastava ajattelee, että voi kyynel olen jo 30v? Tai ehtiikö sairaan lapsen tulevaisuudesta murehtiva pohtia, että voi voi kun olen jo 50? Ihan oikeasti, lopettakaa.

Vierailija
5/6 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen ikäkriisi loppuun aina siihen mistä seuraava alkaa.

Vierailija
6/6 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäkriisit ovat luksusta. Ne ovat ajankulua niille, joilla ei ole oikeita ongelmia. Luuletteko, että levinnyttä syöpää sairastava ajattelee, että voi kyynel olen jo 30v? Tai ehtiikö sairaan lapsen tulevaisuudesta murehtiva pohtia, että voi voi kun olen jo 50? Ihan oikeasti, lopettakaa.

Se, että jollain toisella on pahempi ongelma, ei tee tyhjäksi sen toisen kokemusta.

Toiseksi,  ikäkriisit eivät rajoitu joistain rypyistä stressaamiseen, vaan ne liittyvät erilaisiin psykologisiin kehitysvaiheisiin. Keski-iässä ihminen arvioi, millaisia valintoja on tullut tehtyä ja mitä vielä ehtii tehdä ja kokea. Tullaan tietoisemmaksi elämän rajallisuudesta. Monet voivat rohkaistua tekemään elämänmuutoksia, jos havahtuvat siihen, että onkin eletty toisten odotusten mukaan jne.