Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voisi pohtia ammatinvalintaa näin aikuisena?

Työhönsä kyllästynyt piipertäjä
30.12.2019 |

Oon 36v. Kahden lapsen äiti, jaminulla on ammatillinen koulutus ja ihan hyvä keskituloisen palkka, toimistotyö, viikonloput vapaat MUTTA... En voi sietää työtäni yhtään. Haluaisin lähteä opiskelemaan jotain aivan muuta mutten tiedä mitä. Missä voisi testauttaa omia ominaisuuksiaan? En edes osaa sanoa missä olisin hyvä. Olen taitava laulamaan mutta en halua laulajaksi ruveta kuitenkaan. Harmittaa ettei sitä tullut mietittyä näitä asioita silloin kun olisi pitänyt. Taisin aikuistua hieman myöhässä ja olen myös introvertti... hmm.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäpäs Googlea. Eiköhän sieltä löydy apua.

Vierailija
2/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttina tuskin haluaisitkaan esiintyjäksi, vaikka olisitkin hyvä laulaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-palveluilla on esimerkiksi uraohjausta ja ammatinvalintapsykologeja :)

Vierailija
4/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-keskusksen ammatinvalintapsykologi on oikea osoite! Tämä palvelu ei ole pelkästään työttömyysetuuksia saaville TE-keskuksen työnhakuasiakkaille vaan ihan kaikille. Meillä poika sai hyvää apua sieltä kun ei parin välivuodenkaan jälkeen keksinyt mitä haluaisi mennä opiskelemaan.

Vierailija
5/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sinne mennä vaikka ei ole työtön?

Google-kortin heittäjälle sanon ettei se auta mihinkään koska en tiedä omia kykyjäni.

Vierailija
6/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten ei? Pidän itseäni jopa aika ääripään introverttinä, mutta esiintyminen on aina ollut minulle helppoa ja luontevaa. En ole mitenkään ujo tai ihmisarka, minä vaan tarvitsen aika paljon yksinoloa, hiljaisuutta ja rauhaa voidakseni hyvin. 

Vierailija
7/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhönsä kyllästynyt piipertäjä kirjoitti:

Google-kortin heittäjälle sanon ettei se auta mihinkään koska en tiedä omia kykyjäni.

Kyllä voi mennä, palvelu on kaikkien käytettävissä.

Ei sekään mikään ihmeitätekevä toki ole. Itse kävin 40 v paikkeilla kun entinen työ alkoi tosissaan kyllästyttää ja mietin muita vaihtoehtoja. No testaamisen ja keskustelujen lopputuloksena todettiin se sama kuin minkä tiedän itsekin: kykyprofiilini kaikkeen on hyvin tasainen, joten sen puolesta voin valita ihan minkä ammatin tahansa. Kiinnostuksia mihinkään alaan ei ole. "Anti-kiinnostus" on eli erakkoluonteisuuteni takia en halua työtä jossa pitää palvella ihmisiä tai tehdä koko ajan työtä ihmisten kanssa. Päädyin sitten siihen että nykyinen työni koodarina on sittenkin minulle vaan paras mahdollinen. Kun ei kerran mikään muukaan kiinnosta.

Vierailija
8/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan auta, olen itse 30v ja pohtinut jo 10v. Karua on mut jos ei vain onnistu pääsee korkeakouluun niin ei onnistu, TE toimistolla on vain siivous ja varastoduunit listoilla. Työttömänä ei saa mitään tehdä muuten lähtee tuet alta.

Tämä on aikamoinen loukku! Täysin yksinäisenä on vaikea ymmärtää mitä pitäisi osata ja mitä opiskella. Ei aikuisille ole mitään olemassa tai sit maksaa tonneja. Vaikka tekisit kursseja esim. työväenopistolla tai avoimessa niin ne ei silti anna mitään pätevyyttä yhtään mihinkään.

Asia vaa on niin mustavalkoinen että pitää syntyä onnekkaana.

Vierailija
9/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhönsä kyllästynyt piipertäjä kirjoitti:

Kyllä voi mennä, palvelu on kaikkien käytettävissä.

Ei sekään mikään ihmeitätekevä toki ole. Itse kävin 40 v paikkeilla kun entinen työ alkoi tosissaan kyllästyttää ja mietin muita vaihtoehtoja. No testaamisen ja keskustelujen lopputuloksena todettiin se sama kuin minkä tiedän itsekin: kykyprofiilini kaikkeen on hyvin tasainen, joten sen puolesta voin valita ihan minkä ammatin tahansa. Kiinnostuksia mihinkään alaan ei ole. "Anti-kiinnostus" on eli erakkoluonteisuuteni takia en halua työtä jossa pitää palvella ihmisiä tai tehdä koko ajan työtä ihmisten kanssa. Päädyin sitten siihen että nykyinen työni koodarina on sittenkin minulle vaan paras mahdollinen. Kun ei kerran mikään muukaan kiinnosta.

Niinpä, pelkäänpä että niin minullekin varmaan tulee käymään että jään lopulta vanhaan työhöni kyllästymään, mutta siitä maksetaan palkkaa ja voin elättää lapseni. Huoh! No saatan joka tapauksessa selvittää tuon TE-keskus asian JOS vaikka sitten tupsahtaisikin uusi mahdollisuus.

Vierailija
10/10 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten ei? Pidän itseäni jopa aika ääripään introverttinä, mutta esiintyminen on aina ollut minulle helppoa ja luontevaa. En ole mitenkään ujo tai ihmisarka, minä vaan tarvitsen aika paljon yksinoloa, hiljaisuutta ja rauhaa voidakseni hyvin. 

AIka monikin esiintyvä  iso stara, tulee etenkin muusikkoja mieleen, kokee itsensä introvertiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi