Minä vuonna 80-luku loppui?
Omasta mielestäni 80-luku loppui vasta kultuurillisesti laman alettua vuonna 1991. Samoin 90-luku loppui vasta 2001/2002. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (11)
Oliko Dalton kasari- vai ysäri-Bond?
Vierailija kirjoitti:
1.1.1990 klo 00.00.01
Ai että kuinka omaperäistä! Ei varmasti kukaan osannut tätä vastausta odottaa heti otsikon kymyksen nähtyään!
Kulttuurillisesti vuosikymmenet eivät vaihdu tietyllä kellonlyömällä, vaan siirtymävaihe on pari kolme neljäkin vuotta. Edelliskymmenen viimeiseltä parilta vuodelta seuraavan kymmenen alkuvuosille, vähän niinku blurri. Ja tämä ei ole vakio. Vaihtelee riippuen minkä vuosikymmenten vaihdosta puhutaan. Itse koen kasarilta ysärille siirrynnän tapahtuneen siinä -88-91.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.1.1990 klo 00.00.01
Ai että kuinka omaperäistä! Ei varmasti kukaan osannut tätä vastausta odottaa heti otsikon kymyksen nähtyään!
Kulttuurillisesti vuosikymmenet eivät vaihdu tietyllä kellonlyömällä, vaan siirtymävaihe on pari kolme neljäkin vuotta. Edelliskymmenen viimeiseltä parilta vuodelta seuraavan kymmenen alkuvuosille, vähän niinku blurri. Ja tämä ei ole vakio. Vaihtelee riippuen minkä vuosikymmenten vaihdosta puhutaan. Itse koen kasarilta ysärille siirrynnän tapahtuneen siinä -88-91.
Kasari loppui kun tuli 1990. Se, että oma käyttäytyminen ei vaihtunut, ei siihen millään tavalla vaikuta. Jotkut elää vieläkin 50-lukua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.1.1990 klo 00.00.01
Kasari loppui kun tuli 1990. Se, että oma käyttäytyminen ei vaihtunut, ei siihen millään tavalla vaikuta. Jotkut elää vieläkin 50-lukua...
Noh, joillekin on vaikea ymmärtää sellainen sana kuin "kulttuurillisesti". Ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.1.1990 klo 00.00.01
Noh, joillekin on vaikea ymmärtää sellainen sana kuin "kulttuurillisesti". Ymmärrän.
Kyllä sen kultturillisuuden ymmärtää, mutta kun se on henkilökohtainen näkemys ja riippuu hyvin paljon ikäryhmästä. Teineillä kierto on aina ollut paljon nopeampaa, esimerkiksi joku musiikkigenre, niin silloin kun valtaväestö jonkun asian löytää, on eturyhmä jo siirtynyt seuraavaan. Joten minkä ryhmän mukaan se ajanlasku pitäisi katsoa? Joten jos kasarin musiikkia miettii, niin siellä oli jo tekno ja räppi tulossa, mutta nousi pinnalle vasta 90-luvulla, niin onko se silloin kasaria vai ysäriä? Riippuu ihan täysin keneltä kysyy. Joten makuasioista ei kannata alkaa vääntämän, kasari loppui 31.12 1989 klo 23.59:59
Aaah alapeukkuja! Hei huomenna on tämän vuoden ja samalla tämän vuosikymmenen viimeinen päivä. MIllä tavalla käytöksesi muuttuu siitä hetkestä eteenpäin kun heräät aamulla 1.1.2020? PItäähän sen nyt muuttua, ettet vain ole muinaisjäänne joka elää vielä mennyttä vuosikymmentä. Kertokaa?
Vierailija kirjoitti:
Aaah alapeukkuja! Hei huomenna on tämän vuoden ja samalla tämän vuosikymmenen viimeinen päivä. MIllä tavalla käytöksesi muuttuu siitä hetkestä eteenpäin kun heräät aamulla 1.1.2020? PItäähän sen nyt muuttua, ettet vain ole muinaisjäänne joka elää vielä mennyttä vuosikymmentä. Kertokaa?
Minä ainakin elän tätä päivää miettimättä mikä se vuosikymmen on. Teen niitä asioita mistä pidän, miettimättä onko tämä nyt muotia vai vanhanaikaista.
Ainakin 1992 muoti ja musiikki ei muistuttanut enää yhtään kasaria
Lama alkoi kevättalvella -90. Keväällä -89 valmistuneet pääsivät vielä töihin.
Asiasi ei ole mikään mielipidekysymys.