Minä en tajua tätä laihdutusartikkelia Ainosta
https://www.is.fi/viihde/art-2000006357470.html
Siis että naiselle on tehty vuosi sitten laihdutusleikkaus, kertoo laihtuneensa "tasaisesti 1-2 iloa kuukaudessa" ja nyt kiloja on karissut 40. Mikä tässä yhtälössä mättää? Onko matematiikkani pielessä?
Toisekseen en tajua, miten muka 80-kiloinen nainen käyttää vaatekokoa 38. Painan itse 60kg ja mun vaatekoko on sama.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein ymmärrä mitä sä et ymmärrä.
Laihdutusleikkauksessa laihtui x kiloa ja sen jälkeen 1-2kg/kk. Yhteensä 40.
Pelkkä paino ei kerro paljoakaan. 80 kiloa voi olla jakautunut kehoon hyvin erilailla eri ihmisillä.
Aivan esim. elefantti painaa 6000kg mutta näyttää todella paljon hoikemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä paino ei kerro paljoakaan. 80 kiloa voi olla jakautunut kehoon hyvin erilailla eri ihmisillä.
Aivan esim. elefantti painaa 6000kg mutta näyttää todella paljon hoikemmalta.
Mutta näyttää se silti suhteessa läskimmältä kuin sinivalas joka painaa 150000kg.
No varmaan hän laihtui aluksi nopeammin ja myöhemmin sen kilon pari kuussa. Luuletko, että toimittaja kirjoittaa välttämättä niin tarkasti, mitä hänelle kerrotaan? Ja nainen kyllä näyttää siltä, että voi mahtua kokoon 38 jos käyttää markettimerkkejä.
En oikein ymmärrä aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se itse leikkaus ketään laihduta.
Ohis
Eipä tuo "ennen" -kuvakaan perus 120-kiloiselta näytä. Joko on tosi pitkä ja alla myös lihasta, tai artikkelissa on jokin virhe.
Itse olen 173-senttinen ja muistutin 80-kiloisena enemmän tuota Ainon "120-kiloista" olemusta.
Jos laihdutettujen kilojen kokonaismäärän on laskettu nekin kilot, jotka on saatava pois jo ennen leikkausta, jotta leikkaukseen pääsee?
Kyllä siinä alussa kilot putoaa vauhdilla, koska saa syödä vain soseita ja niitäkin hyvin pieniä määriä kerrallaan. Kun sitten mukaan tulee normaali ruoka, laihtumisvauhti hidastuu ja vakiintuu.