Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos/kun jään yksin neljän lapsen kanssa...

Vierailija
30.12.2019 |

.. Mitä taloudellista tukea minun on mahdollista saada? Sovittiin puolison kanssa, että hän muuttaa pois. Ihan yhteinen päätös ja ystävinä erotaan. Meillä on neljä yhteistä, alaikäistä lasta. Kumpikin toivottaisiin, että minä ja lapset voitaisiin jäädä nykyiseen taloon. Puoliso maksaisi edelleen toista puolikasta tästä. Jos elatusapu olisi enemmän kuin puolet talolainasta ja koroista, voinko hakea erotusta Kelalta? En halua, että puoliso jää ihan puille paljaille. Voiko omakotitalossa asumiseen hakea asumistukea?
Oon aivan ulalla... Ei ole ennen tarvinnut miettiä tällaisia.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap möksähti kun vastaukset ei olleetkaan "tottakai mies ja kela maksaa kaiken, kyllä neljän lapsen yhn kuuluu asua omakotitalossa ilman että siitä itse maksaa mitään" 🙄.

Vierailija
22/22 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräisenä tukena tulet saamaan yh-lisän lapsilisiin. 

Sovittavissa, että minkä verran lasten isä maksaa sulle sitten elatusta. Jos maksaa alle minimin, niin siitä erotuksen maksaa kela, mikäli on lastenvalvojalla tehty sopimus. Mikäli miehellä on varaa elatukseen, ei hän voi kikkailla itseään ns köyhemmäksi vain maksamalla lainaa asuntoon, jossa ei edes asu. Eli käytännössä miehellä tulee olla varaa molempiin + uuteen asuntoonsa, onko? Jos on, ei hätää. Jos ei, niin ei mies voi kahta asuntoa maksaa ja olla maksamatta elatusta lapsistaan. Se taas tarkoittaa, että asunto myyntiin ja molemmat hommaavat uudet kodit.

Sun tuloista sitten riippuu asumistuet tai peräti toimeentulotuet. Millaiset tulot sulla on ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla