Miten hoidat hygieniaasi? Miten usein, mitä tuotteita käytät?
Miten siis hoidat hygieniaasi? Kuinka usein peseydyt? Millä tuotteilla? Entäs hiukset ja hiustenhoitotuotteet? Käytätkö vartalovoidetta tms. Minkä merkkistä? Entä deodorantit? Käytätkö hajuvettä tai muita tuoksuja? Mitä tai millaista tuoksuperhettä suosit jos useampia? Kuinka usein vaihdat puhtaat vaatteet? Millä aineilla peset ne ja kuinka usein? Kehutaanko tuoksuasi koskaan? Tyyliin tuoksutpas hyvälle/raikkaalle/ihanalle?
Kiitos jos jaksat vastata :)
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Tajusin juuri että en tunne yhtäkään ihmistä joka tuoksuisi aina jotenkin erityisen hyvälle. Itsekin olen saanut vain kesähelteillä kehuja tuoksustani kun olen yrittänyt viilentää itseäni kosteuspyyhkeillä.
Onkohan hyvältä tuoksuva nainen sitten jotenkin urbaani legenda? 🤔
Peseydyn joka päivä illalla , pesen myös hiukset joka päivä saippualla, shampoolla ja hoitoaineella. Ulostamisen jälkeen aamulla pesen takapuolen. Aamulla pesen myös kainalot ja laitan Bats-deodoranttia, koska se on tehokasta. Aamulla pesen myös kasvot. Jalat desinfioin iltaisin, ehkäisee kynsisienen leviämistä, eikä tarvita kalliita kynsisienihoitoja. Suosittelen. Alusvaatteet vaihdan päivittäin, päällysvaatteita harvemmin. Käytän myös kalliita hajuvesiä, joskus on tullut positiivista kommenttia hajuvesistä sekä tuoksuvista hiustenhoitotuotteista sekä hajuveden hajuisista vartalovoiteista. Vaatteiden pesuun käytän mitä tahansa pyykinpesuainetta, usein halvinta, mutta vaatteen materiaalille sopivaa.
Kuukautiskuppi ehkäisee hajuja kuukautisten aikaan, mutta silloin alapäätä pitäisi pestä useammin, ettei haise. Vessoissa on usein onneksi käsisuihku pesua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin juuri että en tunne yhtäkään ihmistä joka tuoksuisi aina jotenkin erityisen hyvälle. Itsekin olen saanut vain kesähelteillä kehuja tuoksustani kun olen yrittänyt viilentää itseäni kosteuspyyhkeillä.
Onkohan hyvältä tuoksuva nainen sitten jotenkin urbaani legenda? 🤔
Aika lailla. Tuoksuja on paljon ja vain harva niistä miellyttää omaa nenääni. Lisäksi oma nenä ilmeisesti turtuu hajuveteen ja sitä laitetaan liikaa, etenkin yöelämässä. Jos on hiki, pitäisi mielummin pyyhkiä kosteuspyyhkeellä kuin peittää hiki hajuvedellä.
Pesen hampaani kaksi kertaa päivässä, käytän hammastahnaa ja -harjaa.
Harjaan hiukset kerran päivässä. Pesen ne 3krt viikossa XZ shampoolla ja käytän XZ hoitoainetta.
Kädet pesen vedellä ja saippualla useita kertoja päivässä, saippuat vaihtelevat.
Suihkussa käyn joka päivä, pesen itseni Palmoliven tai Doven suihkusaippuoilla, kainaloihin sipaisen Doven stickiä.
Vaatteet vaihdan tarpeen mukaan, 1-3 pvän välein. Pitkien alusvaatteiden päällä olleita housuja ja huppareita voin käyttää pidempäänkin. Vaatteeni pesen vaihtelevasti nestemäisellä Omolla (color/white/sensitive) tai Heti:lla. Mielestäni Omosta jää tunkkainen tuoksu vaatteisiin, ellei kuivata ulkona, tuo Heti on uusi lempparini enkä tiedä onko sarjassa valkopesuainetta.
En käytä hajuvesiä kuin korkeintaan jossain juhlissa. Mieheni on joskus kehunut hiusteni tuoksua, valituksia en ole kuullut kuin pierujen jälkeen ja tuolloin on omatkin silmät kirvelleet :D. Ei suomalaiseen luonteeseen/tapakulttuuriin kuulu kehujen jakaminen. En muista kehuneeni itsekään muita, vaikka kadehdittavan hyvältä olisivatkin tuoksuneet.