Minkä ihmeen takia lastentarhanopettajien tulisi ponnistella tai huolehtia työtehtävistään?!
Miksei vaan katsele vierestä kun lapset leikkii?
Kommentit (21)
Ei kannatakkaan. Olen lopettanut jo aikoja sitten. Kuka tahansa voi tulla tekemään työni. Aloitan ponnistelun kun palkka nousee lähemmäs tonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannatakkaan. Olen lopettanut jo aikoja sitten. Kuka tahansa voi tulla tekemään työni. Aloitan ponnistelun kun palkka nousee lähemmäs tonnilla.
Lol, persu bongattu, lol!
Vierailija kirjoitti:
Saat haaveilla että palkka nousisi tonnilla. Ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat haaveilla että lapsesi saa laadukasta varhaiskasvatusta. Ei tule tapahtumaan.
Järkyttävää että opettajille maksetaan melkein samaa palkkaa kuin hoitajille. Työ on kuitenkin aivan erilaista.
Siis hä? Miksi joku tekisi työtä, josta hänelle maksetaan palkka, kamalan vaikea dilemma.
Ehkä vaikka ihan siksi, että ne lapset oppisivat jotain. Ettei se leikki olisi koko ajan tappelua tai järjetöntä riehumista. Oletko itse paljonkin ollut päiväkodissa? Samassa pienessä tilassa 20 lasta yrittää leikkiä samoilla leluilla - tappeluhan siitä tulee. Joku puree, lyö, potkii, raapii ja repii, toinen heittää lelut ja osa vaan parkuu kun leikit sotkettiin tai sattuu. Yksi kaataa koko lelukorin lattialle, laittaa korin päähänsä ja kävelee, törmäilee ja kaatuilee. Yksi riisuu vaippansa ja pissaa lattialle/toisten päälle. Yksi kiipeää mihin tahansa ja hyppää alas, joku saattaa jäädä alle tai alastulossa tossuttomat ja liukkaat sukat luistaa alta. Joku järsii liituja, palapelin paloja, muovailuvahaa tai mitä tahansa saa käsiinsä...
Tuon takia ei päiväkodissa vaan istuta ja katsella vierestä. Eivät ne lapset osaa leikkiä keskenään, eivätkä yksinään. Ehkä minuutin kaksi ja sitten homma räjähtää käsiin jos ei toimintaa ohjata. Siksi henkilökunta joutuu ponnistelemaan ja tekemään työtään. Ne lapset, hyvinvointi, terveys ja kasvatus ovat siellä heidän vastuullaan.
Itse olen ainakin tyytyväinen, että tekevät työnsä ja minun mielestäni ansaitsisivat enemmän palkkaa. Tosi moni tekee työtä myös työaikansa ulkopuolella, eivätkä vain opettajat vaan myös hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, persu bongattu, lol!
Etkö oikeasti osaa sanoa mitään muuta kuin persu. Alkaa jo kyllästyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni tekee työtä myös työaikansa ulkopuolella, eivätkä vain opettajat vaan myös hoitajat.
Siis mitä mä just luin?!
Sinusta siis tuon paskan palkan lisäksi olisi pitäisi tehdä vielä lisätöitä vapaa-aikanakin, ilman palkkaa.
Ei pysty ymmärtämään ajatteluasi.
Oletko syntynyt kultalusikka suussa vai mikset ymmärrä työntekijöiden asemaa?
Ei tarvitse ponnistella. Ei ne potkuja saa, kokeilkaa vaikka.
No kyllä minä olen lopettanut ponnistelut. Katson sen verran perään ettei kukaan kuole ja istun kahvilla aina kun kehtaan. Niin ja sairastan sen 60 päivää vuodessa. Tietysti.
Ainiin, nythän alkaa uudet 60 päivää!!! Kai muistitte olla kaikki käyttää tänä vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, nythän alkaa uudet 60 päivää!!! Kai muistitte olla kaikki käyttää tänä vuonna?
Ei se ole kuin 5 päivää kuussa. Nopeesti käytetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kuin 5 päivää kuussa. Nopeesti käytetty!
No mutta kun vähän suunnittelee, saa ihmeitä aikaan.
Kannattaa katsoa ne päivät tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat haaveilla että lapsesi saa laadukasta varhaiskasvatusta. Ei tule tapahtumaan.
Voi kiitos. Soisin mielelläni, että lapseni jäisi ilman sitä pakollista harhaista aivopesua, jota kutsutaan "laadukkaaksi varhaiskasvatukseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos. Soisin mielelläni, että lapseni jäisi ilman sitä pakollista harhaista aivopesua, jota kutsutaan "laadukkaaksi varhaiskasvatukseksi."
Niin minäkin! Älä tuo häntä meille!
Valitettavasti olen kandi, eikä minua potkita sitten millään pihalle, vaikka tekisin työni kuinka paskasti, kunhan en kännissä töihin mene tai levittele asiakkaitten terveystietoja.
Miksi lapset edes viedään tarhaan? Kouluikäisiksi asti lapset voidaan pitää kellarissa/varastossa. Pitää vain muistaa viedä sinne välillä ruokaa. Paljon kustannustehokkaampaa. Yhteen isoon varastoon mahtuu tuhat lasta, tarvitaan vain muutama työntekijä viemään ruokia sinne. Karmeeta rahanhukkaa nuo tarhat!
Kannattaisi alle 6 vuotiaat hoitaa kotona olevien mammojen toimesta. Suoda lyhennetty työviikko näille. Hoitaisivat ristiin toistensa lapset ja saisivat rahaa sen mitä lapsista päiväkodeille maksetaan ja kävisivät töissä 2-3 päivää viikossa. Toki viikonlopputyötä tekevät voisivat käydä enemmänkin, jos löytyisi taho, joka auttaa lasten hoidossa.
Minulla on laskenut arvostus kuin lehmän häntä, kun on muutaman vuoden lukenut arvoisten Lastentarhanopettajien mielipiteitä työstään, lapsista ja näiden vanhemmista.
Moni ihan suoraan sanonut, että ei kiinnosta ja mennään sieltä, mistä aita on matalin. Koska kyseessä on täysin puolustuskyvyttömät lapset, totean itse, että minua ei kiinnosta teidän palkankorotuksenne pätkän vertaa. Asennevamma tuskin paranisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on laskenut arvostus kuin lehmän häntä, kun on muutaman vuoden lukenut arvoisten Lastentarhanopettajien mielipiteitä työstään, lapsista ja näiden vanhemmista.
Moni ihan suoraan sanonut, että ei kiinnosta ja mennään sieltä, mistä aita on matalin. Koska kyseessä on täysin puolustuskyvyttömät lapset, totean itse, että minua ei kiinnosta teidän palkankorotuksenne pätkän vertaa. Asennevamma tuskin paranisi.
Siitä vaan, ei se kovin paljon enää matalammaksi voi käydä, aika pohjilla ollaan. Mutta niinhän se menee, metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Kuka tahansa voi tulla katselemaan kun lapset leikkii, tai on leikkimättä.