Kamala joulu omituisesti käyttäytyvän vanhuksen kanssa
Huusi minulle niin kuin huusi aina ollessani teini. Karseaa taantumaa. On tyytymätön minuun, olen huono lapsi.
Milloin tämä loppuu? Minkä takia meidän on oltava vanhemmillemme lapsia ikuisesti? Ikinä ei tule armahdusta.
Kommentit (7)
Suuri tabu, vanhemmat jotka eivät rakasta lastaan ja päinvastoin. Mutta velvollisuus, velvollisuus huolehtia avuttomista pienistä lapsista, mistä lasten tulee olla kiitollisia niin että huolehtivat sitten aikanaan avuttomista vanhuksistaan. Pakko. Ei voi jättää.
Se loppuu siihen, että sinä aikuistut etkä enää suostu sietämään mokomaa. Sinulla ei ilmeisesti ole vielä omaa puolisoa ja perhettä, jonka kanssa saat viettää viihtyisämpää joulua.
Siihen auttaa että pysyy itse aikuisen tasolla.
Ihan mahdotonta meilläkin on. Mummo tajuaa että on riippuvainen avustamme mutta kun on se paha luonto, niin pitää päästä sivaltamaan silloin tällöin. Kai se jotain iloa hänelle tuottaa.
Se on se kuoleman pelko. Pitää yrittää epätoivoisesti tarttua kaikkeen elävään, hyvällä tai pahalla.
En tiedä miksi koet velvollisuudeksi käydä jos sinä olet ei-toivottu hänelle. Onko hänellä ehkä jokin sairaus?