Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat: miten aiotte varautua uudenvuodenrakettien paukkeeseen?

Alkuperäinen
28.12.2019 |

Uusivuosi lähestyy ja pian alkaa taas ilotulitteiden pauke. Jotkut koirathan eivät välitä yhtään raketeista, mutta jotkut menevät paniikkiin.

Joten aiotteko jättää koiran iltalenkin väliin? Suojaatteko koiran kuuloa jotenkin? Kerro ihmeessä muillekkin🙂

Kysyn siksi että olen itse aikeissa hankkia koiran ja en vielä näistä jutuista paljon tiedä...

Tein eilen tämän saman keskustelun mutta se poistettiin kun kielenkäyttö oli joillain kommentoijilla hakusessa. Joten asiallisia vastauksia kiitos!🙂

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Koirat on tarhassa ulkona ja muutama sisällä. Eivät pelkää pamauksia eikä valoja. Vain heikkohermoiset koirat pelkää raketteja ja omistajat vielä vahvistavat sitä pelkoa osaamattomuudellaan.

Taas niitä maalaisia, jotka säilyttää koiransa tarhassa ja jota eläinten hyvinvointi ei kiinnosta.

Vierailija
22/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Koirat on tarhassa ulkona ja muutama sisällä. Eivät pelkää pamauksia eikä valoja. Vain heikkohermoiset koirat pelkää raketteja ja omistajat vielä vahvistavat sitä pelkoa osaamattomuudellaan.

Tai sitten raketteja pelkäämättömät koirat ei vaan omaa itsesuojeluvaistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään päivällä jo pidempi lenkki ja illemmalla sitten vain pihapissatuksia. Valjaat päälle ja hihna lyhyelle ettei saa paniikissa itseään rimpuiltua pannasta irti.

Iltaa mennään viettämään kaupunkiin tutuille joilla niin hyvä äänieristys ettei pauketta kuulu sisälle kuin hyvin hyvin hennosti. Tämä parempi vaihtoehto kuin meillä kotona maalaistaajamassa - pauketta nimittäin riittää sielläkin mutta äänieristys on olematon.

Kotikoirat surettaa toki myös, mutta eniten harmittaa luonnossa elävät eläimet uutena vuotena :( niillä ei ole mitään paikkaa jonne paeta.

Vierailija
24/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut laittaa pumpulitupot koiran korviin ääniä peittämään, tiedä sitten miten ne käytännössä toimii ja onko kuinka hankalaa saada koira pitämään niitä koko illan.

Luulisi, että.ne hermostuttavat koiraa entistä enemmän.

Olen opettanut koiran koviin ääniin, joten raketit ei haittaa. En kuitenkaan mene siihen aikaan koiran kanssa ulos sen hajuakaan takia.

Vierailija
25/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, normaali koira ei pelkää raketteja vaikka valpastuu niistä. Seuraa tilannetta, mutta ei pelkää.

Olen nähnyt saman pentueen pennuista heikkohermoisen omistajan ottama on aivan järkyttynyt rakenteista ja muut normaalien omistajien koirat ottavat suht lunkisti.

Vierailija
26/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusivuosi onkin mielenkiintoinen, koska talossa on uusi koira. Vanhempi ei pelkää raketteja, mutta emme silti käy lenkillä paukkeen alettua.

Toivottavasti vanhempi koira näyttää esimerkkiä nuoremmalle. Nuorempi tosin on pelastettu huonoista oloista päihdekodista ja on entisessä elämässään (valitettavasti) tottunut moneen normaalisti koirat varuilleen saavaan asiaan.

Vierailija
27/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä koira ollut moksiskaan. Normaalisti ulkoillaan ja sisällä on ihan rauhallinen.

Tottunut pienestä pitäen ääniin, ei ole syntyjään suomalainen koira.

Vierailija
28/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aftonbladetista luin, että Arlandan lentokentän alueella on hotelli, joka on tehnyt oikein bisneksen tuosta, että sinne voi koiran kanssa majoittua uudeksi vuodeksi. (Voi kyllä muulloinkin, mutta uutena vuotena myyvät erityisiä koirapaketteja.) Minkäänlaisia raketteja ei saa ampua tietyn kilometrimäärän säteellä lentokentästä, joten tuossa hotellissa on täysin hiljaista rakettien osalta. Paikka onkin suosittu koiraväen keskuudessa, ja paikat myydään loppuun jo kuukausia ennen h-hetkeä.

Helsinki Vantaalla on myös. Paikat taitaa mennä vuotta aikaisemmin. Tiedän yhden perheen, joka siellä viettää joka uudenvuoden.

Vierailija
29/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva, että kohdallesi ei ole sattunut yhtään "erityislasta", ei kukaan itselleen heikkohermoista koiraa toivo.

Mikset hanki koirallesi rauhoittavaa lääkettä. Turhaan kärsii.

Ei oo kokemusta. Australianterrierimme vaan haukkuu, ei pelkää.

Vierailija
30/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira reagoi samalla tavalla kuin lauma.

Vierailija
31/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio varautua mitenkään, vaan lenkkeilen normaalisti. Koirani onneksi kuuluu niihin jotka eivät raketeista ole moksiskaan. Ekana uutenavuotena hieman hätkähti kun raketit alkoivat paukkua mutta itse vaan olin kuin viilipytty niin huomasi että jahas, ei mitään hätää, ja sen jälkeen ei ole välittänyt paukkeesta.

Vierailija
32/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, normaali koira ei pelkää raketteja vaikka valpastuu niistä. Seuraa tilannetta, mutta ei pelkää.

Olen nähnyt saman pentueen pennuista heikkohermoisen omistajan ottama on aivan järkyttynyt rakenteista ja muut normaalien omistajien koirat ottavat suht lunkisti.

Olen metsästänyt koirien kanssa koko ikäni, joten olen tottunut siihen, etteivät koirat ole paukkuarkoja enkä siis ole mainitsemasi "heikkohermoinen" omistaja. Silti minulla on yksi karhukoira joka on hyvin paukkuarka. Nämä asiat ovat yksilöllisiä, kuten tietäisit jos oikeasti ymmärtäisit mitään koirista.

Tosin taidat olla niitä tarhakoirien omistajia, jotka ikkunasta vilaistessa toteavat koiralla olevan kaikki hyvin, jos se on elossa ;)

Vierailija
33/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi koiraa, joista toinen pelkää ja toinen ei. Ihan samanlailla olen kouluttanut molemmat. 

Vierailija
34/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä trolleja täällä taas on sekoilemassa jollain A-kielellä?

Ap

Vierailija
35/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terve koira raketteja pelkää.

Vierailija
36/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva, että kohdallesi ei ole sattunut yhtään "erityislasta", ei kukaan itselleen heikkohermoista koiraa toivo.

Mikset hanki koirallesi rauhoittavaa lääkettä. Turhaan kärsii.

Ei oo kokemusta. Australianterrierimme vaan haukkuu, ei pelkää.

Niin onhan niitä lääkkeitä, paitoja jne. Omani eivät onneksi paukkeeseen reagoi. Oletko itse varma, että sinun koirasi ei kärsi paukkeesta? Ei ole pakko haukkua pelkoa, voihan se muutenkin stressata.

Vierailija
37/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lenkki ennen kuutta ja sit yöllä vasta. Verhot kiinni ja tv auki. Nuoremmalle kokeillaan nyt Sileo-geeliä.

Vierailija
38/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira reagoi samalla tavalla kuin lauma.

Höpöhöpö, meillä on kaikki rauhallisia ja rentoutuneita eikä huomioi raketteja mitenkään. Siitä huolimatta koira pelkää ihan hulluna.

Vierailija
39/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas niitä maalaisia, jotka säilyttää koiransa tarhassa ja jota eläinten hyvinvointi ei kiinnosta.

Tiedoksi sinulle, olen kasvattanut koiria yli 40 vuotta, käyn koirien kanssa kokeissa ja näyttelyissä eli jos sinä jotain ymmärrät koiraharrastuksesta, niin tajuat että minä todellakin välitän eläinteni hyvinvoinnista. Se nyt vain on tosiasia että esim ääniä ym pelkääviä koiria on nykyään niin paljon enemmän kuin ennen, epäilen sen johtuvan ihmisten omasta hössötyksestä ja pelon lietsomisesta.

Vierailija
40/59 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen paukkuherkkien koirieni kanssa kellarin saunaan viettämään iltaa/yötä. Pitää viedä sinne patjoja sekä tyynyjä ettei tarvi kovilla lauteilla istua. (Emme siis lämmitä saunaa :D)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi