Miten vegaaneilla / vegaanien kanssa meni joulupöydässä?
Täällä oli paljon polemiikkia vegaaneista joulupöydässä.
Kertokaa nyt ihmeessä miten joulupöydässä sujui.
Pysyikö joulurauha eri ruokavaliojoukkojen välillä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo kommentoihin johkin muuhun ketjuun, meille tuli vieraaksi yksi vegaani. Tarjottiin keitettyjä perunoita ja sai popsia niitä. Jonkun punajuuren ja suolakurkun palan otti myös. Ajattelin etten voi olla niin epäkohtelias että käskiskin tuomaan omat ruoat, siksi keitin perunat.
Mikset ehdottanut että toisi itse esimerkiksi savutofua tai seitankinkun mukanaan? Aika huono olet kestitsemään...
Miksei vegaaniruoka (keitetty peruna) kelpaisi vegaanille? Itsehän sen vegaani-ruokavalion ovat valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo kommentoihin johkin muuhun ketjuun, meille tuli vieraaksi yksi vegaani. Tarjottiin keitettyjä perunoita ja sai popsia niitä. Jonkun punajuuren ja suolakurkun palan otti myös. Ajattelin etten voi olla niin epäkohtelias että käskiskin tuomaan omat ruoat, siksi keitin perunat.
Mikset ehdottanut että toisi itse esimerkiksi savutofua tai seitankinkun mukanaan? Aika huono olet kestitsemään...
Miksei vegaaniruoka (keitetty peruna) kelpaisi vegaanille? Itsehän sen vegaani-ruokavalion ovat valinneet.
Kyllä se varmaan kelpaa mutta jos syömisessä ei ole mitään proteiinia, nälkä tunnin päästä ateriasta on lopputulos. En minä ainakaan halua että meille juhliin kutsutut vieraat näkevät nälkää meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua hävettäisi olla noin juntti...
Vegaanius on uusi h0m0us.
Ketä kiinnostaa, että kehonrakentaja, lätkäpelaaja, vuorikiipeilijä on vegaani? Kiinnostaa mitä se on saanut aikaiseksi!
Pitäkää kattiloidenne ja makkareidenne asiat yksityisinä.
Ei toimitusjohtajia ja liikemiehiäkään mainosteta Talouselämä’ssä, että vegaani liikemies nousi Humppula Oyj johtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vegaaneja.
Olin omalla äidillä ja kaikki oli aitoa ja herkullista. Ei yrittänyt kusettaa niin kuin muotitietoisemmat kaverit joskus, että vaihtelevat resepteistä aineita ja väittävät ihan normaaliksi ruoaksi.
Sekin ok, kunhan ei nyt mitään soijaa tai rypsiä tai muuta sentään. Ei niin hyvää aina, mutta syön mitä tarjotaan. Lähinnä loukkaavaa se ideologian tuputus ruoan muodossa.Onko sun mielestä kusetusta, että kouluissa on iät ja ajat ollut ruokalistalla esimerkiksi pinaattilettuja ja ohrapuuroa, silti niitä ei ole kasvisruoaksi kutsuttu?
Pinaattiletussa oli munaa ja ohrapuurossa maitoa.
Miniäni on kalaa syövä kasvissyöjä. En aivan ymmärrä, mutta ei se haittaa.
Mä maistoin porkkalaa. Se ei ollut mitenkään ihmeellistä. Maistoin kun kerran oli tilaisuus.
Rauha oli pöydässä.
Mulle kävi moka: Lorautin ajatuksissani kiireessä kuohukermaa myös vegaanille tarkoitettuun perunalaatikkomassaan. Ei ollut enää aikaa korjata asiaa. Otin kaurakerman jääkaapista ja lorautin vähän sitäkin. Olin myös laittanut tapani mukaan voita perunoihin sulamaan ennen muussausta. Olin aika stressaantunut ja keskittymiseni herpaantui.
Ei huomannut mitään. Kehui vain kuinka hyvää on.
Lisäksi seitanille tarkoitettuun kastikkeeseen oli pakko käyttää yksi lihaliemikuutio koska en ollut muistanut kasvisliemikuutioita ostaa. Eihän se olisi muuten maistunut miltään! Tein kastikkeen suurustamalla tummasta Maizenasta ja maustoin hyvin.
Ei huomannut tätäkään. Tuskin noissa kuutioissa edes mitään lihaa on.
Hyvin meni!
Vierailija kirjoitti:
Vegaanius on uusi h0m0us.
Ketä kiinnostaa, että kehonrakentaja, lätkäpelaaja, vuorikiipeilijä on vegaani? Kiinnostaa mitä se on saanut aikaiseksi!Pitäkää kattiloidenne ja makkareidenne asiat yksityisinä.
Ei toimitusjohtajia ja liikemiehiäkään mainosteta Talouselämä’ssä, että vegaani liikemies nousi Humppula Oyj johtoon.
No nyt kun homouden otit esiin... olisi kyllä ihanaa, jos ällöheterot pitäisivät makkariasiansa ja suuntautumisensa yksityisinä (ja voisivat myös lopettaa nuo ainaiset hetero-oletukset). Mutta ei, vain tietty osa väestöstä saa huudella ja julkisesti kävellä käsi kädessä ja sillä mainostaa koko yhteiskunnalle miten antavat virtsatietulehduksia toisilleen säännöllisesti, ja toisten pitää olla hiljaa ja kaapissa.
En tunne yhtään vegaania, pari kasvissyöjää kyllä.
Jos joku veganisti tulisi meille, niin voisin tehdä veganistikinkun ja porkkanalaatikosta tietysti vastaavasti lihaversion
Ei kukaan itkenyt lihanpuutetta ohrapuuropäivänä.
Oman sekoilunsa tulos on tää ruokasota ja edelleen nää kasvi-ihmiset on niitä pahimpia nirsoilijoita.
Kuinka monta nuorta naista mä tiedän, jotka on kasvissyöjiä, mutta annas kun on sipulinpaloja ruoan seassa. Siihen loppu nälkä.