Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta yli 2 vkon menkoista?

Vierailija
28.12.2019 |

Eli siis mulla ollut nyt yli kaks vkoa menkat ja eilen yöllä heräsin hirveään kipuun vasemmassa munsarjassa tai sillä alueella. Vuoto on runsasta. Soitin päivystykseen ja neuvottiin odottelemaan vielä alkuviikkoon ja katsomaan jos menkat silloin loppuisivat... tuntuu aika toivottomalta jo! Kellään kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vuoti liki 4 viikkoa yhteen menoon ja menin päivystykseen. Sain jo seuraavalle viikolle ajan naistentaudeille ja olen menossa 10.1. toimenpiteeseen joka tehdään nukutuksessa ja samalla laitetaan kierukka. 600 mg buranaa käskivät silloin päivystyksessä ottaa ja se auttoikin, olin luullut että lisää vuotoa. Menet sinne päivystykseen vaikka mitä olisivat sanoneet, ei tarvi kärsiä kotona.

Vierailija
2/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä?

Buranaa, se auttaa vuodon määräään.

Tavallaan ymmärrän, että tämä ei ole päivystysasia. Varaa aika naistentautien erikoislääkärille. Ei terveysaseman yleislääkäri osaa sanoa tuohon sen enempää kuin , että ota särkylääkettä.

Kyllähän syy pitää löytää pitkittyneelle vuodolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti 8kk. Päivystyksessä käskettiin meneen ehkäsyneuvolaan.

Noh mä menin. Epäili joka v*tun kerta tautia. Mitä ei ole koskaan ollut.

Noh 8kk jälkeen menin päivystykseen ja huusin siellä (älä tee niin) että tehkää nyt prkle jotain. No kystahan sieltä löyty.

Mutta vinkkinä,mene lääkäriin ja VAADI että sut tutkitaan heti,ei 3vko-6kk päästä. Ikinä ei voi tietää mitä löytyy.

Mutta tsemppiä<3

Vierailija
4/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kesti 8kk. Päivystyksessä käskettiin meneen ehkäsyneuvolaan.

Noh mä menin. Epäili joka v*tun kerta tautia. Mitä ei ole koskaan ollut.

Noh 8kk jälkeen menin päivystykseen ja huusin siellä (älä tee niin) että tehkää nyt prkle jotain. No kystahan sieltä löyty.

Mutta vinkkinä,mene lääkäriin ja VAADI että sut tutkitaan heti,ei 3vko-6kk päästä. Ikinä ei voi tietää mitä löytyy.

Mutta tsemppiä<3

Miksi menit päivystykseen vuodettuasi 8 k? 8 kk oire ei ole akuutti päivystysasia, varmaan itsekin ymmärrät. Lääkäriaika varataaan kun ei ole akuuttia hätää eli tällaisiin pitkittyneisiin oireisiin kuten sinulla.

Vierailija
5/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on varmaan vaan puhjennut joku nesterakkula siellä, ei siis ole menkat noin pitkät, vaan se nesterakkulan puhkeaminen aiheuttanut ylimääräistä vuotoa, ei ole vaarallista, mutta kannattaa silti tietenkin tarkistusttaa tilanne, ettei ole jostain muusta kyse.

Vierailija
6/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan puhjennutta kystaa tai rakkulaa, oireet kuulostavat ainakin siltä. 

Menkat ovat kestäneet pahimmillaan 3,5 viikkoa putkeen. Runsaina. Olen kärsinyt koko ikäni vuotohäiriöistä. 

Vierailija
7/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä ja vastauksista!

Olen siis 23 vuotias ja ikinä ei tälläistä ole ollut. Kipu oli siis eilen yöllä todella kovaa. Ei pystynyt edes ilman miehen apua sängystä nousemaan.

Yksityisillä gynekologien ajat täynnä. Uuden vuoden jälkeen pääsisi vasta. Syön nyt tuota buranaa jos se auttaisi mutta eihän tämä normaalia ole maalaisjärjellä ajateltuna.

Taidan soittaa tuonne naistenklinikalle jos sieltä apua saisi tai sitten tuo päivystys! Kiitos! Tuntuu jo huojentavalta kuulla ettei ole ainoa!

Vierailija
8/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä vinkeistä ja vastauksista!

Olen siis 23 vuotias ja ikinä ei tälläistä ole ollut. Kipu oli siis eilen yöllä todella kovaa. Ei pystynyt edes ilman miehen apua sängystä nousemaan.

Yksityisillä gynekologien ajat täynnä. Uuden vuoden jälkeen pääsisi vasta. Syön nyt tuota buranaa jos se auttaisi mutta eihän tämä normaalia ole maalaisjärjellä ajateltuna.

Taidan soittaa tuonne naistenklinikalle jos sieltä apua saisi tai sitten tuo päivystys! Kiitos! Tuntuu jo huojentavalta kuulla ettei ole ainoa!

Ap

Vierailija
9/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä teille muillekin

Ap

Vierailija
10/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ihminen siis kyseessä. Syytä tarkistuttaa asia. Välillä pistää vihaksi, kuinka keski-ikäiset kanssaihmiset kuormittavat vaivoineen, jotka ovat ikään odotettavissa....

Vierailija
11/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pari vuotta sitten sama tilanne. Menin gynelle ja paljastui, että minulla on polyyppeja kohdussa (vaikka olen nuori ihminen), jotka vuotivat. Tietysti endometrioosiinkiin voi liittyä pitkittynyt vuoto. Mutta eipä mitään voi sanoa varmaksi ennen lääkärikäyntiä.

Vierailija
12/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös myoomat voi pitkittää vuotoa. Mulla todettu vuosia sit myoomia, pieniä, mut siitä ku niiden koko tarkistettiin on jo varmaan 5 v ja lähiaikoina vasta alkanu hirveen pitkät ja runsaat vuodot.

Vierailija
13/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsestä tuntuu ettet pärjää kotona niin menet sinne päivystykseen. Suoraan illalla sairaalaan niin ei tarvi tk:n kautta kiertää. Sanot ettet pärjää kotona enää. Itselleni tehtiin tuon ikäisenä kaavinta ja todettiin vuotava endometrioosi.

Vierailija
14/14 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olosuhteiden muutokset (matkat, muutot jne.) eivät sekoittaneet hormonitoimintaa millään tavalla, paitsi kerran, kun oli pitkään jatkunut hirveä helle. Vuoto oli ensinnäkin kaksi viikkoa myöhässä (ei raskausmahdollisuutta) ja kun se sitten tuli, niin se kesti kaksi viikkoa. Olin jo tilaamassa aikaa vastaanotolle, mutta en sitten kuitenkaan tilannut, kun alkoi näyttää siltä, että niukkenee koko ajan. Päätin sitten katsoa seuraavan kerran, onko taas tiedossa kahden viikon valuma. Ei ollut, vaan kaikki oli taas normaalia. Jos olisi ollut kipuja, olisin kyllä mennyt päivystykseen aika nopeasti, mutta olin siinä onnellisessa asemassa, että en koskaan tuntenut kipuja, Niagara vain kuohui kolmisen päivää ja yötä ja sen jälkeen tihkutteli joitakin päiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi