Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi "vammainen"-sanan käyttöä paheksutaan niin paljon, mutta hulluksi haukkumista ei juurikaan?
28.12.2019 |
Esimerkiksi Hullut päivät, entä jos ne olisivat Vammaiset päivät. Siitä nousisi suuri haloo. En itse käytä kumpaakaan sanaa, mutta miksi on ihan ok sanoa ennemmin hulluksi kuin vammaiseksi? Eikö molemmat ole asioita, mihin ihminen ei itse pysty vaikuttamaan?
Kommentit (23)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sanaa "vammainen" käytetään myös neutraalissa ja asiantuntevassa yhteydessä. Mutta kukaan ammattilainen ei kutsu potilaitaan "hulluiksi".
Alue: Aihe vapaa
Ihmiset ei aina osaa ajatella mitä suustaan päästävät. On minullekin epäilty aspergeria, mutta en ole siitä koskaan ollut pahoillani. Myöhemmin tulivat siihen tulokseen, että olen mt-ongelmainen. :D