Ihmisillä on nykyään ihan järkyttävän huono itsetunto
Onko se sosiaalisen median syytä?
Huomaa tästäkin palstasta. Jos minä kertoisin jossain keskustelussa olevani tyytyväinen tummaan tukkaan ja ruskeisiin silmiini, joku mamma kommentoisi siihen heti, miten hän on sinisilmäinen blondi ja huomannut, että miehet tykkää eniten vaaleista. Jos kerron olevani 155cm pitkä, niin eiköhän siihen joku pitkä kommentoi, miten minusta kiinnostuneet miehet ovat pedofiileja ja miten hän itse on näyttävä ja kaunis 178cm pitkällä varrellaan. Pitkässä parisuhteessa ei kannata olla onnellinen, sillä moni kommentoija kyllä muistuttaa, että kyllä se mies ennen pitkää lähtee nuoremman matkaan.
Onko ihmisillä aina ollut näin paha olo?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Joo, eikä osata enää lukea tekstiä, vaikka kuinka muotoilee kirjoituksen niin, että siitä käy selväksi että ilmaisen vain omaa mielipidettäni esim. en tykkää pitkistä hiuksista itselläni, kun ovat niin hankalat, niin johan tulee joku loukkaantumaan, että pitäisikö hänen siis leikata hiukset lyhyeksi, vaikka tykkää pitkistä hiuksistaan?
No ei, mitä ihmettä?
En tarkoita, että sinä tekisit näin, mutta joillakin ihmisillä on vain tökerö tyyli ilmaista mielipiteitään ja kertovat ne tilanteessa, joihin se ei vaan sovi. Minä saatan esimerkiksi aloittaa ketjun, jossa kysyn vinkkejä pitkien hiusten hoitoon. Miksi ihmeessä siihen pitää tulla kirjoittamaan, että pitkät hiukset ovat inhottavat ja hankalat ja lyhyiden hiusten kanssa on paljon mukavampi? Asian voi ilmaista myös ilman kritiikkiä sille toiselle osapuolelle. On paljon asiallisempaa kirjoittaa, että "itse leikkasin pitkät hiukset lyhyiksi ja tykkään näistä" kuin "pitkät hiukset ovat rumat ja saavat kantajansa näyttämään perseeltä."
Suomalaisten perisynti on kateus, katkeruus ja huono itsetunto. Nämä kumpuavat usein traumasta.
Instagramit sun muut täyttyvät vielä enemmän tulevaisuudessa näistä KATO MUA-ihmisistä jotka keräävät huomiota jota eivät lapsena saaneet.
Äiti, katso lastasi enemmän kuin puhelintasi.
Henkinen kasvu ja siitä puhuminen jää täysin jalkoihin tämän ylikorostetun ulkonäköhypetyksen edessä.
Ulkokuori on tärkein vaikka ihminen olisi luonteeltaan jotain aivan kamalaa.
Empatia ja huumori katoavat. Inhimillisyys häviää.
Kannattaa tutkia taustoja kuka tällaista maailmaa haluaa ja mitkä voimat siellä takana vaikuttaa.
Av on mielestäni yleisilmapiiriltään häiriintynyt. Täällä on vallalla kiusaamisen kulttuuri. Niin ei tarvitsisi olla, tietenkään. Voin paremmin, kun en käy täällä. Uskoin ennen enemmän hyvää ihmisistä. Nyt huomaan ajattelevani randomeista ihmisistä, että he ovat yhtä ilkeitä ja pahantahtoisia kyyliä (en oikeasti ollut ikinä tiennyt, että jotkut tarkkailevat toisten ostoksia kaupassa!) kuin av:lla.
Ei tunneta itseä, ja empatia on ihan homoa.
Vierailija kirjoitti:
No nettipalstat on aina ollut tällaisia. Oikeassa elämässä saa olla rauhassa.
Saa olla rauhassa mutta huono itsetunto välittyy vahvasti esim. somessa jossa maalataan täydellistä, valheellista kuvaa itsestä ja omasta elämästä. Selfiet on photoshopattu lähes tunnistamattomaksi, viimeistä huutoa olevat juoksukengät vedetään kerran viikossa jalkaan vain siksi aikaa että saadaan napattua se lenkkikuva ja lapsetkin on lähinnä näyttelyesineitä. Ei välttis lytätä muita mutta yritetään kuitenkin epätoivoisesti viestiä paremmuutta. Miksi? Ei ymmärrä.
Minulla on suhteellisen huono itsetunto, mutten koe tarvetta haukkua muita.