Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läheisriippuvuus ja kyvyttömyys sitoutua

Vierailija
28.12.2019 |

Kertokaa omia kokemuksianne omasta läheisriippuvuudestanne sekä ongelmista sitoutua tasapainoiseen parisuhteeseen. Kuinka olet oppinut käsittelemään tunteita, mistä tunnistat sen rajan milloin itse käyttäydyt väärin ja milloin sinua kohdellaan väärin? Toivoisin kokemuksia onnellisista lopuista (kyllä vakka kantensa löytää).

Kaikki suhteeni ovat olleet myrskyisiä ja jojottelen on-off-suhteissa. En tunne rajojani, pyytelen jatkuvasti anteeksi ja välillä räjähdän kohtuuttomasti. Tunnen syyllisyyttä, kun kerron loukkaantuneeni jostain - se oli kuitenkin minun syyni (vaadin liikaa, kuvittelen omiani, joko en ole kertonut tarpeitani selkeästi tai olen itse käyttäytynyt ristiriitaisesti). Sanomisiani ja tarkoituksiani muunnellaan jälkikäteen, minulla menee kaikki energia siihen.

Välillä olen aivan rakastunut, muutaman päivän päästä miettimässä eroa. Joko olen aivan sekaisin tunne-elämältäni tai rakastun toistuvasti hyvin vääriin ihmisiin. En tiedä olenko itse manipuloija vai onko se mies.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostan ylös vanhaa ketjua, koska olisi kiinnostava kuulla ihmisten ajatuksia tästä aiheesta...

Ajatus: Läheisriippuvainen pakenee aina koska ei itsestään johtuvista syistä ole kelvollinen tasapainoiseen parisuhteeseen eikä vanhemmaksi.

Näinhän se on.

Vierailija
22/22 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen lapsuus teillä oli?

Turvaton. Päihdeongelmainen isä ja läheisriippuvainen äiti, joiden suhde oli on-offia ennen eroa. Vanhemmat erosivat mun ollessa 7v. Eron jälkeen asuin psyykkisesti oireilevan äitini kanssa. Jouduin jo lapsena kannattelemaan emotionaalisesti äitiäni ja olemaan lohduttajan roolissa. Omille tarpeilleni ei ollut tilaa ja kodin ilmapiiri oli rajaton sekä painostava. Lapsen ja vanhemman roolit kääntyivät väärin päin ja jouduin aikuistumaan liian varhain.

Aikuisena parisuhteeni ovat olleet myrkyisiä ap:n kuvaamalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla