Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus raha-asioiden takia

Viivi
28.12.2019 |

Tulot ovat romahtaneet pitkän sairasloman takia, olen Kelan päivärahalla. Rahan puute ahdistaa ja masentaa, sairastan vaikeaa masennusta ennestään ja tämä taloudellinen tilanne pahentaa oloa entisestään. Kohtalotovereita?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon saat  rahaa/kk?

Vierailija
2/3 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Kohtalotoveri siinä mielessö että rahatilanne ahdistaa. Käyn kyllä töissä. Mutta mulla on exän takia niin kova velkataakka että rahaa ei riitä elämiseen. Ja se vähän ahdistaa. Mutta ei kai tässä. Tekis mieli heittäytyä junan alle. Eli kai mua sitte masentaakin. Paskaa tää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia toimeentulotuella eläneenä, sanoisin että vähälläkin rahalla pärjää, kunhan huolehtii menonsa pieniksi.

Masennus tulee enemmänkin siitä että joutuu itse olemaan jatkuvasti puolustuskannalla milloin mitäkin syyttelyjä vastaan, julkisuudessa huudellaan työnvieroksujia ja viranomaistoiminnan puolella puolestaan yritetään toistuvasti harhauttaa allekirjoittamaan milloin mitäkin papereita jonka perusteella pakkotyötä.

Näin tämä Suomi nyt vaan muuttui, alkaa olemaan kohta 50v mittarissa, ja töitä kuitenkin nuorempana tehnyt jo 14v alkaen, kunnes työttömyys valtasi lopulta arjen. Töissä ei ole ollut vikaa kun on ehdot saanut kohdalleen. Huonojen ehtojen työt on yleensä aina jäänyt mahdollisimman pian pois.

Kyykyttämistähän tämä on, mutta minkäs sille voi jos vallassa olevat kokee sen oikeaksi ja äänestäjät vieläpä antaa tukensa sille.

Parasta vain totutella ajatukseen että on asiansa voitava hoitaa hyvinkin vähällä rahalla, ja tietysti silmät auki mahdollisten kohdalle osuvien hyvien tienaamisen paikkojen kanssa.

Omalla kohdalla elämä kovin toisennäköinen, kuin ajattelin sen vielä joskus 20-25 vuotiaana mahdollisesti olevan. Harmi juttu mutta en myöskään pilaa päivääni murehtimalla sitä joka päivä, yritän elää sen minkä voin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän