Miten reagoisit jos puolisosi alkaisi käydä kirkossa
Kommentit (19)
Pitäisni ihan hyvän asiana. Mieluummin ajoissa kirkkoon kuin samaan aikaan rymistelisi kännissä kotiin.
lähtisin varmaankin aina välillä mukaa tai miksi ei vaikka joka kerta.
En oikein osaa sanoa. Jos kirkossa käymiseen ei liittyisi jumalusko, kaikki olisi ok. En usko että voisin jatkaa suhdetta, jos käynnit johtuisivat uskoontulemisesta.
Antaisin käydä, niin kauan kun ei yrittäisi agressiivisesti käännyttää minua, ei asia haittaisi. En kyllä mukaan lähtisi.
Olisin todella yllättynyt, sillä mieheni on yli 50-vuotias eikä eläessään ole ollut uskossa, kiinnostunut uskonnosta ja kirkossa on käynyt jumalanpalveluksessa varmaan korkeintaan kolme kertaa elämänsä aikana. Mutta siinäpä kävisi jos haluaisi kunhan ei mun odottaisi lähtevän mukaan.
Epäilisin että menee sinne tapailemaan toista naista.
Olisi aika outoa. Se tarkoittaisi, että hänellä on suhde tai hänellä on vakavia ongelmia.
Järkyttyisin ja varmaan eroaisin koska arvomme olisivat liian erilaiset. Mieheni on aina ollut uskonnoton ja feministinen järkityyppi, joka luottaa vahvasti tieteisiin. Minä myös.
Mieheni käykin. Ihan hyvä asia. Itsekin menisin mutta kirkonmenot alkaa yleensä niin aikaisin, etten ehdi.
Ajattelisin, että hän on seonnut. Kyseessä mies, joka ei kuulu kirkkoon eikä voi sietää mitään uskonnollisia hömpötyksiä.
Epäilisin että on tullut hulluksi, pettää, ryyppää tai käy jossain aivan muualla kuin kirkossa salaa. Kaikki tämä olisi todennäköisempää kuin uskoontulo :)
Olisin tyytyväinen, ja menisin hänen kanssaan. Kauneimpia arvoja kuten lähimmäisen rakkaus, kuuluu kirkon opetuksiin.
Se menee panemaan sinne papin kanssa. Niillä on panopaikka sakaristossa.
Kannustaisin, mutta auttaisin myös pitämään jalat maassa.
Onpas taas pinnallisten ihmisten kysymys.
Veisin psykiatrille. Mies olisi selvästi jossain kriisissä.
Olisi todella kummallista. En keksi oikein mitään syytä tuommoiseen, ellei sitten ole menettänyt järkeään. Luulisin kyllä havaitsevani merkkejä mielenterveyden horjumisesta jo aiemmin/ luotan että hän kertoisi minulle ettei asiat ole kunnossa, eli ei pääsisi tuohon pisteeseen ikinä.
Koettu on. Aloin itsekin käydä.