Te, joilla on kuulovaikeuksia! Milloin kannattaa tai pitää mennä lääkäriin?
Olen n. 30v. Mulla on aina ollut vaikeuksia erotella ääniä toisistaan, jos on jotain taustamelua. Siis selvästi muut ovat kuitenkin kuulleet ihan hyvin ja mä en. Kuuloa ei ole testattu sen jälkeen, kun huomasin tuon. Siitä on jo n. 10 vuotta.
Tuntuu, etten muutenkaan kuule yhtä hyvin kuin muut tai saa aina selvää puheesta. Tuntuu, että ihmiset on viime aikoina ruvenneet mumisemaan. Jos kämppis katsoo tv:stä suomenkielistä ohjelmaa, jossa ei ole tekstityksiä, en pysty useinkaan seuraamaan sitä, kun en kuule tai vähintäänkin joudun pinnistelemään ymmärtääkseni. Olen myös aika hyvä teeskentelemään, että kuulin, mitä joku sanoi, kun en kehtaa jatkuvasti pyytää toistamaan. Kämppis on myös usein huomauttanut, että puhun liian kovalla äänellä, vaikka mielestäni puhun ihan normaalisti. Kämppis myös välillä sanoo, että jostain kuuluu jotain ääntä, enkä itse kuule sitä ollenkaan.
Tämä alkaa olla aika ärsyttävää.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Nyt vois olla ihan hyvä aika.
Taidat olla oikeassa. Ei tämä vaikuta ihan normaaliltakaan. Suvussa on tällaista, mutta yleensä se alkaa vasta vanhempana.
Mulle on kehittynyt jo melkein tavaksi tehdä käsistä semmoiset norsun korvat omien korvien jatkeeksi kun niin kuulee vähän paremmin...
ap
Kuulokojeet on pieniä ja huomaamattomia nykyään, ei tarvitse niitä pelätä.
Kuulolaitteen saa maksutta terveyskeskuksen kautta. Ovat nykyään aika huomaamattomia kun itse laite on korvan takana ja korvan sisältä tulee pieni "siima".
Nyt vois olla ihan hyvä aika.